tha-richard Posted 20 juni 2008 Report Share Posted 20 juni 2008 Hey, Ik wil graag mijn subwoofer aansluiten op mijn versterker. Probleem is dat er geen subwoofer uitgang op de versterker zit. Is hier een andere oplossing voor? Subwoofer: Jamo SW 410E Versterker: Sony STR-D656 Alvast bedankt, Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 21 juni 2008 Report Share Posted 21 juni 2008 Ik neem aan dat het om een subwoofer met ingebouwde versterker gaat. Soms zit daar een highlevel ingang op waar je de luidsprekerkabels op aan kan sluiten. Het filter zit dan in de versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 juni 2008 Report Share Posted 21 juni 2008 Had al gechecked. Deze heeft geen high level input. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 juni 2008 Report Share Posted 21 juni 2008 Daar zijn wel adapters voor te krijgen. Die kan je dan aansluiten op je luidspreker aansluiting en die zetten dan het signaal om naar line niveau. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 juni 2008 Report Share Posted 22 juni 2008 Ik kan helaas niets over de versterker op het net vinden, maar heeft deze ook geen pre-out ? Meestal hebben de STR series van zonie een pre-out, daar kun je de sub dan op aansluiten. Mocht de zonie geen pre-out hebben kun je altijd nog gaan kijken voor een omvormer. In de car-audioshop of electronikaboeropdehoekvandestraat zijn er vaak van die verloopkastjes te koop die je op je speakeruitgang aansluit en dat signaal omvormen naar een lijn signaal. Daar kan je dan de sub mee aansturen. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 22 juni 2008 Report Share Posted 22 juni 2008 Ik zou hem maar vergeten een supwoofer is een onding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 juni 2008 Report Share Posted 22 juni 2008 Ik zou hem maar vergeten een supwoofer is een onding. Enkel omdat jij er geen een hebt, is een subwoofer nog niet per definitie een onding... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 juni 2008 Report Share Posted 22 juni 2008 Plakkertje van mijnheer Belt erop misschien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Ik zou hem maar vergeten een supwoofer is een onding. Enkel omdat jij er geen een hebt, is een subwoofer nog niet per definitie een onding... Een subwoofer is zeker geen onding, als het een goede is. Als hij op de juiste manier is afgeregeld hoor je hem zelfs niet. Totdat je hem uitzet, dan klapt je stage in elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 Ik zou hem maar vergeten een supwoofer is een onding. Enkel omdat jij er geen een hebt, is een subwoofer nog niet per definitie een onding... Een subwoofer is zeker geen onding, als het een goede is. Als hij op de juiste manier is afgeregeld hoor je hem zelfs niet. Totdat je hem uitzet, dan klapt je stage in elkaar. Mee eens, maar het kan erg moeilijk zijn hem goed af te regelen. In ieder geval de luidspreker uitgang van je versterker gebruiken en geen line-in. Op die manier maak je gebruik van de "klank" van je audio keten en is het makkelijker om het laag goed te laten aansluiten op de rest. Veel goedkope subwoofers staan gewoon mee te dreunen en resoneren en vertroebelen je geluidsbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 juni 2008 Report Share Posted 23 juni 2008 17 Home Theater Algemeen / Aankoop vragen/adviezen / Infinity HPS-250 Subwoofer on: December 11, 2005, 10:48:25Iemand ervaring met deze sub :Infinity HPS-250 Speaker ? Ik kan die kopen voor 250 Euro. Volgens wat ik her en der lees zou die al een stuk beter zijn dan mijn huidige JAMO SW 410E. Die ik misschien wel van de hand kan doen voor 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 juni 2008 Report Share Posted 24 juni 2008 Jamo SW 410E ... Weight: 97 kg (P.S. T.a.v. de "downfiring" Infinity HPS-250 (Frequency Response: 28 ~ 120Hz, Amplifier Power: 250W, 12" Downfiring woofer, Dark-bronze laminate, Weight: 14,4 kg): het lijkt me dat die van zijn plek springt als hij een beetje stevig gaat bassen. Nog geen 15 kilo... dat gaat opstijgen ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 juni 2008 Report Share Posted 27 juni 2008 (...) Mocht de zonie geen pre-out hebben kun je altijd nog gaan kijken voor een omvormer.In de car-audioshop of electronikaboeropdehoekvandestraat zijn er vaak van die verloopkastjes te koop die je op je speakeruitgang aansluit en dat signaal omvormen naar een lijn signaal. Daar kan je dan de sub mee aansturen. (...) Bijvoorbeeld Monacor FGA-22 of FGA-22HQ . Beperking: maximale input power is 20 W rms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts