Jump to content

heb het idee dat mijn oor "dicht" zit

mordante
 Share

Recommended Posts

Ik heb het idee dat mijn mijn rechter oor al eninge tijd dicht zit. Laatst zat ik in het vliegtuig en toen had ik een soort plop in mijn reachter oor en hoorde ik weer een stuk beter met dat oor maar dat was vrij snel weer over.

Heb soms ook het idee dat waneer ik eet dat ik mijzelf in dat oor hoor. Zijn er mensen bij wie dit ook wel eens is overkomen en heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen?

neus spray en idd zoutoplossing.

kijk ook eens of je je oren kunt laten uitspuiten bij de huisarts.

er zit een holte achter je oor die dicht kan gaan zitten dan ontstaat er een vacuum achter je oor. door je'kaak open te sperren "plopt"dat dan soms open. die holte word van lucht voorzien via de buizen vanaf hje neus.

met kracht doorspuiten met een grote spuit met zoutoplossing. even oefenen en dan zijn de braakneigingen weg.

sluit met je tong je keel af en dan gaat het goed.

spuit terwijl je je hoofd ondersteboven hebt hangen en blijf even zo staan met het water in de holtes.

ik speol zelf met paradontax. burn baby burn. dat gloeit als een gek (tranen lopen over je wangen)maar daarna alles schoon :)

[ironie]Vooral niet naar een huisart gaan. Probeer Jomanda eens. Of een PB stickertje :blink: [/ironie]

Voor de slechte verstaander, als het een probleem is, dus wel naar de HA eventueel naar de kno voor deskundige adviezen.

met kracht doorspuiten met een grote spuit met zoutoplossing. even oefenen en dan zijn de braakneigingen weg.

sluit met je tong je keel af en dan gaat het goed.

spuit terwijl je je hoofd ondersteboven hebt hangen en blijf even zo staan met het water in de holtes.

ik speol zelf met paradontax. burn baby burn. dat gloeit als een gek (tranen lopen over je wangen)maar daarna alles schoon :)

Ik weet het niet maar dit zou ik niet zo snel doen. Gewoon lekker naar de huisarts en niet zelf gaan klooien met je gehoor.

Groeten...

[ironie]Vooral niet naar een huisart gaan. Probeer Jomanda eens. Of een PB stickertje :blink: [/ironie]

Voor de slechte verstaander, als het een probleem is, dus wel naar de HA eventueel naar de kno voor deskundige adviezen.

Het enig juiste advies ;)

[Humor] Je kan ook een cd van Frans Bauer opzetten, misschien helpt het...[/humor]

Dat helpt toch alleen maar tegen verstopte darmen :confused::D:D

@Mordante: Zoals hier al meerdere keren geschreven is, naar de huisarts gaan. Die kan zien wat de oorzaak is en die bestrijden.

Mvg. Miracle.

Ja, hoor! Ga maar weer naar de huisarts!

Alsof die niks beters te doen heeft dan verstopte oren, steenpuisten, vetbulten, aambeien, spataderen, platvoeten, eksterogen en zwemmerseczeem!

Heeft-ie daar nou die dure cursussen sociopathie en hypochondriatische melanchotherapie voor gevolgd?

Hij kan z'n kostbare tijd wel beter besteden, hoor!

Aan je aantrekkelijke buurvrouw, bijvoorbeeld. Met haar romantische onbereikbaarheden.

Gewoon zelf uitspuiten, die gehoorgangen. Met een rubber peertje. ( http://www.robe.fr/detail-Poire+orl-POIROR25.html )

Vullen met lauw sop. Flink spuiten. Niet t

Alsof die niks beters te doen heeft dan verstopte oren, steenpuisten, vetbulten, aambeien, spataderen, platvoeten, eksterogen en zwemmerseczeem!

Heeft-ie daar nou die dure cursussen sociopathie en hypochondriatische melanchotherapie voor gevolgd?

Aan je aantrekkelijke buurvrouw, bijvoorbeeld. Met haar romantische onbereikbaarheden.

Gewoon zelf uitspuiten, die gehoorgangen. Met een rubber peertje. ( http://www.robe.fr/detail-Poire+orl-POIROR25.html )

en daarbij.

een goede arts zuigt het smeer eruit ipv spuiten.

dat voorkomt beschadiging

Men leze http://www.kno.nl/voorlichting/oorsmeer.php

(Overigens is de passage

Geeft oorsmeer gehoorvermindering?

Alleen een oorsmeerprop die de gehele gehoorgang afsluit, geeft gehoorvermindering.

onjuist.

Bij een gedeeltelijke blokkade van de gehoorgang kan al ernstig verlies van hogere frequenties optreden.

im with spido on this one.

Guest cve

Ik heb al een tijdje last van oorsuizingen: een hoge ruistoon, soms wat meer, soms wat minder.

Wat zijn hier de remedies tegen?

als gevolg van wat?

klap gehad of concertje geweest?

is het al weken of maanden.

klinkt als een probleem achter het vlies.

volet het ook wat dof in je hoofd?

Guest Rev. Fatman

Buiten handbereik, tot zover het oog kan reiken, maar hoe zit dit nu met het oor?

Ach, een diepe duik in de Noordzee moet toch ook al dat oorsmeer doen losweken :rolleyes: