Jump to content

Voor de ongelovigen

hderkx
 Share

Recommended Posts

m44 said:
toch blijf ik erbij dat de koolstof kabel in mijn set zeker een positieve invloed heeft.

terwijl de daarvoor gebruikte kimber nergens slecht uit de test gekomen is en velen er tevreden over zijn.

dat zou dus betekenen dat de koolstof kabel slechter is en meer verliezen geeft en dat dat leidt tot een beter klankbeeld.

Beste m44,

Als het waar is dat jouw set beter klinkt naarmate er minder signaal doorheen gaat, kun je 'm het beste maar niet meer inschakelen... B)

dan zal ie top klinken ja :)

gezien mijn muzieksmaak zal dat voor jou zeker opgaan

robx said:
toch fijn dat we iemand hebben die het echt weet :D

Haal me dan onderuit !

Dit soort gezever maakt het er zeker niet helderder op, zoals ook bijna alle reacties op Spido bestaan uit geouwehoer, erop gericht de persoon belachelijk te maken, terwijl vrijwel niemand het lef heeft inhoudelijk met 'm in discussie te gaan.

:unsure:

audiofreak said:
  stefk said:
Ok ik ga toch nog eens een poging wagen om te reageren :-)

Wat Kraus zegt is boeiend en wat Jitze zegt ook ...

Stelling alle goede draadjes klinken hetzelfde

Kan iemand hier een duidelijke uitleg geven wat men verstaat onder "goede"

Ik blijf met een gewrongen gevoel zitten nl het volgende:

Binnen 1 fabrikant, merk ik verschillen op tussen zijn kabels, wilt dat dan zeggen dat er maar 1 de goede is en de andere slecht ... neen

waarom merk ik dan wel verschillen tussen verschillende kabels van een zelfde merk en verschillende merken ... Of moet je het puur technisch zien en smaak klankkleur akoestiek enz wegdenken?

Gr en bedankt

Stef

Nou Stef, ik zit precies met dezelfde vragen.

Ook ik heb diversen interlinks van dezelfde fabrikanten (bijv: TPD, Kimber, JVG) en ik neem toch ook klankmatige verschillen waar tussen de diversen interlinks van dezelfde fabrikant. Verschillen die niet gigantisch groot zijn, maar er wel zijn. Ik spreek dan ook niet van een goede kabel en een slechte kabel. Ik zou eerder spreken over een kabel die wel of niet match of beter match dan een andere kabel. Want een slechte kabel hier in mijn set kan in een andere set en setting een goede kabel zijn enz enz. Of anders gezegd een kabel die hier in mijn set niet match, kan in een andere set en setting wel matchen. ;)

Ontwikkelingskosten van kabelaars verdwijnen zeer waarschijnlijk in onderzoek hoe dit soort hoorbare verschillen te cre

Jitze said:
  robx said:

Haal me dan onderuit !

Dit soort gezever maakt het er zeker niet helderder op, zoals ook bijna alle reacties op Spido bestaan uit geouwehoer, erop gericht de persoon belachelijk te maken, terwijl vrijwel niemand het lef heeft inhoudelijk met 'm in discussie te gaan.

audiofreak said:
  stefk said:
Ok ik ga toch nog eens een poging wagen om te reageren :-)

Wat Kraus zegt is boeiend en wat Jitze zegt ook ...

Stelling alle goede draadjes klinken hetzelfde

Kan iemand hier een duidelijke uitleg geven wat men verstaat onder "goede"

Ik blijf met een gewrongen gevoel zitten nl het volgende:

Binnen 1 fabrikant, merk ik verschillen op tussen zijn kabels, wilt dat dan zeggen dat er maar 1 de goede is en de andere slecht ... neen

waarom merk ik dan wel verschillen tussen verschillende kabels van een zelfde merk en verschillende merken ... Of moet je het puur technisch zien en smaak klankkleur akoestiek enz wegdenken?

Gr en bedankt

Stef

Nou Stef, ik zit precies met dezelfde vragen.

Ook ik heb diversen interlinks van dezelfde fabrikanten (bijv: TPD, Kimber, JVG) en ik neem toch ook klankmatige verschillen waar tussen de diversen interlinks van dezelfde fabrikant. Verschillen die niet gigantisch groot zijn, maar er wel zijn. Ik spreek dan ook niet van een goede kabel en een slechte kabel. Ik zou eerder spreken over een kabel die wel of niet match of beter match dan een andere kabel. Want een slechte kabel hier in mijn set kan in een andere set en setting een goede kabel zijn enz enz. Of anders gezegd een kabel die hier in mijn set niet match, kan in een andere set en setting wel matchen. ;)

Ontwikkelingskosten van kabelaars verdwijnen zeer waarschijnlijk in onderzoek hoe dit soort hoorbare verschillen te cre

Guest Kraus vonBentinck

Beste Stef,

Dat alle goede kabels hetzelfde klinken wil niet zeggen dat het eenvoudig is om een goede kabel te vinden :( ; ook wil het niet zeggen dat wanneer twee kabels hetzelfde klinken het twee goede kabels zijn en evenmin wil het zeggen dat wanneer 2 kabels verschillend klinken er dan 1 van de 2 goed is.

Klinken 2 kabels verschillend dan wil dat in ieder geval zeggen dat 1 van de 2 niet deugt.

Prefer-kabels klinken vaak zo plat als een duppie, dat is dus niet prettig; in MIT kabels verdwijnt er een flink deel van het hoog; dun gevlochten kabels kunnen nogal schel klinken (kennelijk gaat er dus laag verloren).

Sommige kabels klinken gewoon mooier dan andere, dat is ook een feit.

Het blijft gewoon moeilijk een goede kabel te vinden maar een kabel die zich erg duidelijk van andere kabels onderscheidt, is meestal geen goede kabel. Een nadrukkelijke aanwezigheid van een kabel is per definitie fout.

Mijn wijsheid is een goed gemaakte kabel, solide connectoren met vooral goed gesoldeerde contacten. De JvG kabel beschouw ik daarvan als een voorbeeld. Ook in een luistertest maakt de kabel een neutrale indruk (maar of dat werkelijk zo is, weet je natuurlijk niet echt) Uit metingen aan deze kabel blijkt dat andere kabels daarvan afwijken en dat er meerdere kabels zijn die eenzelfde meting opleveren. Helemaal verkeerd zit je dus met zo'n kabel niet en stoort je er verder niets aan dan ben je min of meer "klaar". "Dropveters" zijn voor een behoorlijke installatie toch gewoon te min.

Afhankelijk van waarlangs de kabels lopen is een coaxiale of een afgeschermde kabel soms niet zo'n slecht idee.

Extreem dure kabels, daarvoor is wat prestatie betreft geen excuus.

De dure kabels ontlenen hun bestaansrecht aan het voordeel wat ze opleveren voor de fabrikant en detaillist. Een winkel die in staat is een kabel van €1000,- de meter te verkopen (die winkels zijn er uiteraard niet veel) is een dief van zijn eigen portemonnaie wanneer hij dat niet doet. Dat geeft natuurlijk flink extra omzet en de schoorsteen moet ook roken.

Extreem dure kabels hebben bovendien het voordeel dat ze andere kabels goedkoper doen lijken

Aan het bovenstaande heb ik niets toe te voegen, ook ik ben begonnen met kabels uit de pijp van huiskamer hifi, wel gekozen voor een merk dat puur koper verwerkt, Monster in dit geval, uiteindelijk ben ik uitgekomen op een set oudere topmodellen, de M1500 en M2000 en lag er een kleine

joh Jitze kakel niet zo dom, verdiep je eens in wat dingen, internet helpt je een boel verder. verwacht niet dat ik je opleiding verzorg, toon wat initiatief. over alle dingen waar jij wat over beweert, is op internet veel informatie te vinden. het enige dat je tegenhoudt is je overtuiging dat je het al weet en beter ook nog.

succes <_<

Jitze said:
  robx said:

Haal me dan onderuit !

als je dat ooit hebt gedaan weet je waarom.

wanneer je een discussie aangaat doe je dat met respect voor de standpunten van je gesprekspartner.

zodra een speaker geen PP is is het bij voorbaat niets.

uiteindelijk word het een herhaling van zetten met erudiete zinssneden waarvan het doel alleen lijkt te zijn mist te creeeren. zo zie je ook dat iemand een vraag stelt en dhr spido gewoonweg niet reageert , en doet alsof zijn neus bloedt.

serieus de discussie aangaan ben ik mee gestopt bij hem.

uiteraard zal hij zeggen dat ik dat nooit heb gedaan danwel de mogelijkheid heb gehad gezien mijn beperkt nivo. ;)

maar dat vind ik wel vermakelijk.

perfectie is een droom een illusie.

derhalve al het streven ernaar leidt tot falen.

Guest Kraus vonBentinck
  robx said:
joh Jitze kakel niet zo dom, verdiep je eens in wat dingen, internet helpt je een boel verder. verwacht niet dat ik je opleiding verzorg, toon wat initiatief. over alle dingen waar jij wat over beweert, is op internet veel informatie te vinden. het enige dat je tegenhoudt is je overtuiging dat je het al weet en beter ook nog.

succes <_<

Dat zijn wel heel grote woorden voor iemand die in het hele topic nog niks zinnigs gezegd heeft.

Ook de waterval van berichten van M44 bevat weing anders dan vragen om (onverdiend) respect en nietszeggende gemeenplaatsen.

On topic blijven zou veel helpen, dan hoeft men ook niet persoonlijk te worden.

Guest tubejack
  m44 said:

Sorry ff off-topic of niet? geloof het of niet :rolleyes:

Ik streef naar perfectie en er zijn genoeg dingen perfect zijn.

Kijk maar eens goed om je heen. -_-

Jack

Om even op Spido terug te komen, in zijn bijdragen lees ik vaak - ook al is het soms tussen de regels door - dat er beslist kennis en ervaring aanwezig is, natuurlijk stookt hij, probeert een ander aan het denken te krijgen, geeft hiervoor ook regelmatig verwijzingen, links en literatuur.

Doe ik ook regelmatig, om daarna tot de ontdekking te komen dat slechts een enkeling zich hierin ook maar een beetje wenst te verdiepen.

Onondebouwde claims van fabrikanten, lekker verpakt in marketingbabbels doen het blijkbaar veel beter, vragen niets van je, zijn mooi hapklaar verpakt, je hoeft alleen maar te slikken.

:huh:

Kraus vonBentinck said:
  robx said:

succes <_<

Dat zijn wel heel grote woorden voor iemand die in het hele topic nog niks zinnigs gezegd heeft.

Ook de waterval van berichten van M44 bevat weing anders dan vragen om (onverdiend) respect en nietszeggende gemeenplaatsen.

On topic blijven zou veel helpen, dan hoeft men ook niet persoonlijk te worden.

als jij nu eens begint.

als jij me nu eens de weg wijst.

als jij me nu eens laat zien waar ik verdwaald ben.

tubejack said:
  m44 said:

Sorry ff off-topic of niet? geloof het of niet :rolleyes:

Ik streef naar perfectie en er zijn genoeg dingen perfect zijn.

Kijk maar eens goed om je heen. -_-

Jack

ik denk niet dat we het hierover eens gaan worden tube ;)

perfectie zie ik nooit.

wanneer iets perfect is voor 1 organisme heeft dat vrijwel altijd negatieve effecten op een ander organisme.

voordat iets bestempeld kan worden als perfct moet iedereen het erover eens zijn dat het perfect is. :)

Guest tubejack
  m44 said:

Was dat de bedoeling dan M :confused:

perfectie zie ik nooit.

On-topic geloof het of niet...

henk93 said:
0-RG59DWANG.jpg

Deze RG 59 kost bij Conrad maar 1 euro de METER B)

Met de WBT 0144 eraan heb je een zeer goede kabel die zeker net zo mooi klinkt als welke dure kabel dan ook.

Beste Henk93,

Deze kabel heeft een massieve kern en is bedoeld als antennekabel voor satelliet-installaties.

http://shop.conrad.nl/Verlichting,044_Inst...ter/288381.html

(Voor satelliet TV zullen de hoogfrequent-eigenschappen echter tekort schieten: hiervoor is een gevlochten kern meer geschikt i.v.m. het skin effect.)

Je kunt zo'n kabel wel als audio-signaalkabel gebruiken, maar de stugheid van de massieve kern en de isolatie daarvan maken hem nogal onhandig in het gebruik en bovendien breekbaar. (D.w.z. meestal breekt na verloop van enige tijd de kern, en wel vlak achter de plug.)

men neme een smeltoven en wat kopererts B)

tubejack said:
  m44 said:

Was dat de bedoeling dan M :confused:

perfectie zie ik nooit.

On-topic geloof het of niet...

Guest tubejack
  m44 said:
oke en daarom vind jij dat het wel bestaat en ik juist weer niet. eens dat we het oneens zijn? ;)

groeten m44

Hallo M44,

Nee, ik geef het nog even niet op ..... :)

Aan dingen die perfect zijn, heb je m.i. geen enkele behoefte om iets te veranderen....

Er moet toch vast wel iets in jouw omgeving zijn, waarbij je zo'n gevoel hebt? en nog mooier

heel lang d