buizenbart Posted 11 december 2010 Report Share Posted 11 december 2010 De Phono Dude is gewoon een hele mooie phono versterker natuurlijk kan het altijd beter maar als je mooie componenten gebruikt kom je heel ver met de PD 1 versie had ik gebouwd met Allen Bradley weerstanden en Auri caps de ander met Audio Note tantaal weerstanden en AN koperfolie condensatoren het verschil tussen die 2 was wel groot! 'Als je mooie componenten gebruikt..' Een schakeling moet met gewone componenten ook goed kunnen klinken! Ik heb de PD en de KT allebei met gemiddelde componenten gebouwd, en vind de KT toch echt beter.. Al heeft de nieuwe voeding voor de KT wel hele mooie BC elco's en 3 smoorspoelen.. Maar de voeding van mijn PD was ook redelijk luxe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 11 december 2010 Report Share Posted 11 december 2010 De Phono Dude is gewoon een hele mooie phono versterker natuurlijk kan het altijd beter maar als je mooie componenten gebruikt kom je heel ver met de PD 1 versie had ik gebouwd met Allen Bradley weerstanden en Auri caps de ander met Audio Note tantaal weerstanden en AN koperfolie condensatoren het verschil tussen die 2 was wel groot! 'Als je mooie componenten gebruikt..' Een schakeling moet met gewone componenten ook goed kunnen klinken! Ik heb de PD en de KT allebei met gemiddelde componenten gebouwd, en vind de KT toch echt beter.. Al heeft de nieuwe voeding voor de KT wel hele mooie BC elco's en 3 smoorspoelen.. Maar de voeding van mijn PD was ook redelijk luxe.. Dat is een waarheid als een koe Jack maar mooiere componenten (goed gebruikt zonder overdrijven )zorgen ervoor dat het nog beter word. Uiteraard moet het met standaard componenten al goed zijn Mooiere componenten heeft ook niets met de prijs ervan te maken maar vaak wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 december 2010 Report Share Posted 11 december 2010 Wol gefeliciteerd, met wederom zo'n nietszeggend antwoord George, was de gain van de phonodude ruim voldoende? Zoja dan kun je naast wat Tube300 zegt nog legio andere dingen veranderen. B.v. een nog lagere uitgang impedantie of een ander soort SRPP schakeling. Groet, Jack P.s. ik zat ook te denken aan een emmitervolger achter die KT88 riaa gewoon met een transistor, waarom niet? Maar ik heb geen idee w Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 december 2010 Report Share Posted 11 december 2010 Ik herinner me dat KT88 opmerkte "een kathodevolger hierachter gaat niet werken". Vraag me niet waarom.. Stond op Audiofreaks geloof ik, effe zoeken Ik snap dat ook nog een nieuwe voorversterker weer een hoop werk voor je is, maar het moeilijkste (de voeding) heb je al gebouwd. Ik heb een leuke SRPP met een 6SN7 die op 300 V werkt, per kanaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 december 2010 Author Report Share Posted 11 december 2010 George, was de gain van de phonodude ruim voldoende? Zoja dan kun je naast wat Tube300 zegt nog legio andere dingen veranderen. B.v. een nog lagere uitgang impedantie of een ander soort SRPP schakeling. Groet, Jack P.s. ik zat ook te denken aan een emmitervolger achter die KT88 riaa gewoon met een transistor, waarom niet? Maar ik heb geen idee w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 december 2010 Report Share Posted 12 december 2010 De gain van de PhonoDude is 370X bij 1khz (even opgezocht) = bij 2,5mV in ~ 925mV uit. En de inhangsgevoeligheid van je amp zou iets van 250mV zijn logisch dat bovenstaande veel beter regelt. Ik schat in dat de versterking van de KT88 riaa minder is meestal 300...500mV uit met 2x ECC83 Verder neem ik aan dat je op je KT88 riaa slechts 2 buisvoeten hebt... Je kunt er eventueel nog iets van 2 mu-stage's van maken met een Mosfet en dan passieve riaa. Zie het verhaal van Alan Kimmel. Verder ben ik even "uitgepoept" qua ideeën. Jammer dat niemand vooraf aan de ingangsimpedantie van je versterker heeft gedacht.(ik ook niet) Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 december 2010 Author Report Share Posted 12 december 2010 Verder ben ik even "uitgepoept" qua idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 december 2010 Report Share Posted 12 december 2010 Tip ik heb een paar weken geleden een workshop bij mogen wonen van Peter Willenswaard. Hou die pre zo eenvoudig mogelijk, "gewoon" twee 6SN7's en een goede voeding. Zelf neig ik steeds meer naar klassieke schakelingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 december 2010 Author Report Share Posted 12 december 2010 Tip ik heb een paar weken een workshop bij mogen wonen van Peter Willenswaard. Hou die pre zo eenvoudig mogelijk, "gewoon" twee 6SN7's en een goede voeding. Zelf neig ik steeds meer naar klassieke schakelingen. Spreekt mij zeker aan. Dat is ook een van de redenen geweest om te kiezen voor deze KT7 phono. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 december 2010 Report Share Posted 12 december 2010 Zoiets krijg je dan George, dit is een heel oud schema van de buizenleverancier z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 december 2010 Report Share Posted 12 december 2010 (edited) Ik ben op zich een groot tegenstander van koppelcondensatoren, maar die direkt gekoppelde schakeling, daar heb ik het niet meer op. Van Willenswaard heeft bij mij ook een voorkeur voor simpele schakelingen teweeg gebracht -Maakt het voorlopig ook wat makkelijker met rekenen voor me, cascodes e.d. komt later wel. Ik ben nu 'bezig' met een SE EL509 met direkt gekoppelde screen drive.. Da's weer minder simpel, ik spreek mezelf lekker tegen, maar ik ga uit van een bestaand schema, en ga daar dan lekker verder mee 'kloten' Edited 12 december 2010 by buizenbart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 december 2010 Report Share Posted 12 december 2010 Ik met transistoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 december 2010 Report Share Posted 13 december 2010 Waar o waar blijft KT88 toch? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts