Jump to content

VU meters van Advance Acoustic


hanbonink
 Share

Recommended Posts

Ik heb een Advance Acoustic MAP 305 versterker, van nog geen jaar oud. Vanaf de aanschaf heb ik problemen met de VU meters van het apparaat. Meestal blijven ze hangen op 1 punt, ook als de versterker uiit staat. De importeur kon er niets aan doe, en ik heb een vervangend model gekregen. En jawel, hetzelfde, na een paar weken. Het defect zit dus in de gebruikte VU meters, al wordt dat niet toegegeven door de importeur. De dealer gaf me de eerste keer gelijk, en is inmiddels geen dealer meer van het apparaat. Afgelopen weken viel me op dat een van de VU meters minder is gaan branden.

 

Heeft 1 van jullie dezelfde ervaringen en kunnen jullie aangeven hoe dat opgelost is?

Link to comment
Share on other sites

Lees hier en daar dat er 2 jaar garantie opzit. Neem aan dat de winkelier daar het aanspreekpunt voor is (ook al verkoopt hij het niet meer). De importeur en fabrikant zijn natuurlijk eind verantwoordelijk.

 

Verder, gevalletje van bezuinigen op bepaalde onderdelen en slechte kwaliteitscontrole lijkt me. Lees wel meer dubieuze dingen over dit merk als ik een beetje google.

Link to comment
Share on other sites

Ach je krijgt met dit soort appraten best "veel" voor je geld. Alleen had ik er een gekozen met zo min mogelijk toeters en bellen, kan er ook weinig kapot gaan.

 

Maar daar heeft de ts niet meer aan helaas. Misschien kun je de VU meter laten vervangen door een paar exemplaren van betere kwaliteit als dat kan.

 

Verder hebben VU meters niet zoveel nut naar mijn mening. Of je moet in de gaten willen houden dat je je versterker niet overstuurt.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat er, door de prijzenslag/concurrentie in audioland ook veel westerse bedrijven kwaliteits controle op een lager pitje gezet hebben. Bovendien staan de fabrieken meestal in lage lonen landen. Het zijn tegenwaardig toch bijna allemaal weggooi producten. Is het stuk (na garantietijd), dan koop je een nieuwe. Hoe jammer dat ook is van de grondstoffen en vervuiling die daar uit voortvloeit.

 

Merken die nog onvoorwaardelijke kwaliteit proberen te leveren zijn er ook wel (en dat zie je vaak ook aan de prijs).

 

Maar we dwalen af. Is een winkelier trouwens verplicht om service te verlenen (binnen de garantie termijn)ook als hij het "merk" nier meer levert? Mij lijkt van wel. Anders krijg je een mooi kastje/muur effect.

Wie draait er bij garantie gevallen trouwens op voor "verzendkosten" en dergelijke?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rev. Fatman
Wie draait er bij garantie gevallen trouwens op voor "verzendkosten" en dergelijke?

 

Even een blik in de garantiebepalingen. ;):)

Link to comment
Share on other sites

Lees hier en daar dat er 2 jaar garantie opzit. Neem aan dat de winkelier daar het aanspreekpunt voor is (ook al verkoopt hij het niet meer). De importeur en fabrikant zijn natuurlijk eind verantwoordelijk.
In het Nederlandse consumentenrecht is nog altijd de winkelier eindverantwoordelijk. Hij kan zich nooit verschuilen achter een onwillige importeur of fabrikant. De winkelier moet zorgen voor een afdoende oplossing. Dat kan reparatie betekenen, het leveren van een deugdelijk vervangend apparaat of het ontbinden van de koop.
Link to comment
Share on other sites

Ach , in China gemaakt , kun je verwachten dan , is algemeen bekend , toch??? ;)

 

IK heb het al vaker vermeld hear , maar er komen ( nu pas) steeds meer mensen achter , en niet alleen maar met hifi.

Nog steeds zijn er op de forums aanzienlijk meer 'probleem'topics te vinden over niet Chinese apparatuur. Als ik dezelfde denkwijze zou hanteren als dat jij in deze doet kan ik alleen maar concluderen dat Chinese producten betrouwbaarder zouden moeten zijn dan reguliere westerse merken. De praktijk zal wel anders zijn, ik denk zelf dat het elkaar niet zoveel zal ontlopen. Maargoed, hou ondertussen maar stevig vast aan ieder strohalmpje wat jouw vooroordelen zal blijven bevestigen, het zal ongetwijfeld je gemoedsrust wat ontspanning geven. Ik weet ondertussen wel beter (denk ik) :P

Link to comment
Share on other sites

Toen ik het apparaat voor de eerste keer terugbracht met onwillige VU meters had ik ook de ontbinding van de verkoop en tegen bijbetaling een andere versterker gevraagd. Daar wilde men toen niet aan. Erg vreemd vond ik dat, de versterker kwam immers nieuw uit een doos en was dus niet in orde. Nu blijkt dus dat het waarschijnlijk aan het merk ligt, vandaar mijn vraag: hebben meer mensen dit ondervonden? Ik heb altijd gesteld, iets wat je koopt moet in orde zijn. Zeker voor een prijs rond de 800 eurosmurries.

 

Let wel, ondanks de mechanische problemen vind ik het in mijn setup erg goed klinken, maar dat ter zijde. Ondanks dat, vind ik dat het mechanisch in orde moet zijn.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...