hanbonink Posted 30 juni 2008 Report Share Posted 30 juni 2008 Ik heb een Advance Acoustic MAP 305 versterker, van nog geen jaar oud. Vanaf de aanschaf heb ik problemen met de VU meters van het apparaat. Meestal blijven ze hangen op 1 punt, ook als de versterker uiit staat. De importeur kon er niets aan doe, en ik heb een vervangend model gekregen. En jawel, hetzelfde, na een paar weken. Het defect zit dus in de gebruikte VU meters, al wordt dat niet toegegeven door de importeur. De dealer gaf me de eerste keer gelijk, en is inmiddels geen dealer meer van het apparaat. Afgelopen weken viel me op dat een van de VU meters minder is gaan branden. Heeft 1 van jullie dezelfde ervaringen en kunnen jullie aangeven hoe dat opgelost is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 juni 2008 Report Share Posted 30 juni 2008 Lees hier en daar dat er 2 jaar garantie opzit. Neem aan dat de winkelier daar het aanspreekpunt voor is (ook al verkoopt hij het niet meer). De importeur en fabrikant zijn natuurlijk eind verantwoordelijk. Verder, gevalletje van bezuinigen op bepaalde onderdelen en slechte kwaliteitscontrole lijkt me. Lees wel meer dubieuze dingen over dit merk als ik een beetje google. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 30 juni 2008 Report Share Posted 30 juni 2008 Ach , in China gemaakt , kun je verwachten dan , is algemeen bekend , toch??? IK heb het al vaker vermeld hear , maar er komen ( nu pas) steeds meer mensen achter , en niet alleen maar met hifi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 juni 2008 Report Share Posted 30 juni 2008 Ach je krijgt met dit soort appraten best "veel" voor je geld. Alleen had ik er een gekozen met zo min mogelijk toeters en bellen, kan er ook weinig kapot gaan. Maar daar heeft de ts niet meer aan helaas. Misschien kun je de VU meter laten vervangen door een paar exemplaren van betere kwaliteit als dat kan. Verder hebben VU meters niet zoveel nut naar mijn mening. Of je moet in de gaten willen houden dat je je versterker niet overstuurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 30 juni 2008 Report Share Posted 30 juni 2008 Ja , klopt "veel" troep voor je geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 juni 2008 Report Share Posted 30 juni 2008 Ja , klopt "veel" troep voor je geld. Ik heb je al eerder gezegd... Ik heb veel meer ellende met "westerse" spullen gehad dan met Chinese. laat dat generaliseren dus maar achterwege. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 30 juni 2008 Report Share Posted 30 juni 2008 Ja , klopt "veel" troep voor je geld. Dat zit je kennelijk erg dwars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 30 juni 2008 Report Share Posted 30 juni 2008 Nee hoor , mij niet in ieder geval. ik behoed mijzelf voor miskopen , dus begin al zoiezo met het aanschaffen van goed(klinkend) en betrouwbaar materiaal, ook nog nooit een miskoop gehad in al die jaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 juni 2008 Report Share Posted 30 juni 2008 Ik denk dat er, door de prijzenslag/concurrentie in audioland ook veel westerse bedrijven kwaliteits controle op een lager pitje gezet hebben. Bovendien staan de fabrieken meestal in lage lonen landen. Het zijn tegenwaardig toch bijna allemaal weggooi producten. Is het stuk (na garantietijd), dan koop je een nieuwe. Hoe jammer dat ook is van de grondstoffen en vervuiling die daar uit voortvloeit. Merken die nog onvoorwaardelijke kwaliteit proberen te leveren zijn er ook wel (en dat zie je vaak ook aan de prijs). Maar we dwalen af. Is een winkelier trouwens verplicht om service te verlenen (binnen de garantie termijn)ook als hij het "merk" nier meer levert? Mij lijkt van wel. Anders krijg je een mooi kastje/muur effect. Wie draait er bij garantie gevallen trouwens op voor "verzendkosten" en dergelijke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 30 juni 2008 Report Share Posted 30 juni 2008 Wie draait er bij garantie gevallen trouwens op voor "verzendkosten" en dergelijke? Even een blik in de garantiebepalingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 30 juni 2008 Report Share Posted 30 juni 2008 Lees hier en daar dat er 2 jaar garantie opzit. Neem aan dat de winkelier daar het aanspreekpunt voor is (ook al verkoopt hij het niet meer). De importeur en fabrikant zijn natuurlijk eind verantwoordelijk.In het Nederlandse consumentenrecht is nog altijd de winkelier eindverantwoordelijk. Hij kan zich nooit verschuilen achter een onwillige importeur of fabrikant. De winkelier moet zorgen voor een afdoende oplossing. Dat kan reparatie betekenen, het leveren van een deugdelijk vervangend apparaat of het ontbinden van de koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 1 juli 2008 Report Share Posted 1 juli 2008 Ach , in China gemaakt , kun je verwachten dan , is algemeen bekend , toch??? IK heb het al vaker vermeld hear , maar er komen ( nu pas) steeds meer mensen achter , en niet alleen maar met hifi. Nog steeds zijn er op de forums aanzienlijk meer 'probleem'topics te vinden over niet Chinese apparatuur. Als ik dezelfde denkwijze zou hanteren als dat jij in deze doet kan ik alleen maar concluderen dat Chinese producten betrouwbaarder zouden moeten zijn dan reguliere westerse merken. De praktijk zal wel anders zijn, ik denk zelf dat het elkaar niet zoveel zal ontlopen. Maargoed, hou ondertussen maar stevig vast aan ieder strohalmpje wat jouw vooroordelen zal blijven bevestigen, het zal ongetwijfeld je gemoedsrust wat ontspanning geven. Ik weet ondertussen wel beter (denk ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanbonink Posted 1 juli 2008 Author Report Share Posted 1 juli 2008 Toen ik het apparaat voor de eerste keer terugbracht met onwillige VU meters had ik ook de ontbinding van de verkoop en tegen bijbetaling een andere versterker gevraagd. Daar wilde men toen niet aan. Erg vreemd vond ik dat, de versterker kwam immers nieuw uit een doos en was dus niet in orde. Nu blijkt dus dat het waarschijnlijk aan het merk ligt, vandaar mijn vraag: hebben meer mensen dit ondervonden? Ik heb altijd gesteld, iets wat je koopt moet in orde zijn. Zeker voor een prijs rond de 800 eurosmurries. Let wel, ondanks de mechanische problemen vind ik het in mijn setup erg goed klinken, maar dat ter zijde. Ondanks dat, vind ik dat het mechanisch in orde moet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts