Jump to content

Nieuwe set, 2500 euro

Marc84
 Share

Recommended Posts

Cambridge heeft absoluut zeer goede prijs/kwaliteit, evenals de MA speakers.

Of je het je smaak is moet je zelf bepalen. Geen slechte keuze in ieder geval. Ga in ieder geval de speakers beluisteren met jouw eigen muziek voorkeur.

Pioneer biedt in deze prijsklasse ook aardig spul (versterker en cd speler).

Hoi Marc84,

wat voor muziek luister je? Hoe ziet je luisterruimte er uit? Luister je vooral als je bezoek hebt / andere dingen aan het doen bent, of ga je er echt voor zitten? Wil je heel luid muziek kunnen draaien? Wat vindt je belangrijk om te horen in je muziek: ruimte, detail, sfeer, "lekker", "warm", etc?

Heb je al iets beluisterd? Wat vond je mooi klinken?

Je antwoorden zullen de forummers helpen je vraag te beantwoorden.

Groet,

Azh

Guest Rein!

Al die vragen die je stelt AHZ, helpen die echt bij het zoeken naar een set die bij je past? Het lijkt mij een beetje over de top.

Ik zou er ook eens een dagje met wat muziek op uit trekken. En als het niet nieuw hoeft te zijn iets moois van marktplaats zoeken.

Guest Rein!

Hoe groot zijn de verschillen tussen bijvoorbeeld Onkyo, Marantz, Denon, Rotel, NAD, Teac, Cambridge enz.? Ik vind het allemaal niet zo wereldschokkend. Al die merken hebben degelijke elektronica. Qua speakers kun je dan nog veel veel verpesten, ik neem aan dat er gewoon muziek uit moet komen, dus het is raadzaam de elektronica even met verschillende speakers te beluisteren.

Aaaah, wat een fijne gedachte: lekker wat pecunia in de knip en op weg naar een nieuw torentje! Sja, de spullen die je noemt zijn prima en ook andere merken kunnen iets soortgelijks neerzetten, maar het kan ook anders.

Heb je wel eens gedacht aan een buizenbakje met bijpassende speakers, zoals dit:

nimis%20kl.jpg

action_right_xn_125_evo.jpg

De Synthesis buizenversterker en de Xavian speakers zitten beide rond de 1k. In een tweede etappe dan zoiets als dit:

product-5721367.jpg

7dc0_2.JPG

De Clearaudio draaitafel met een high output MC elementje is ook te doen ook voor 1k. Geen CD, geen tuner en ietsje boven budget. Een alternatief.

Succes. B)

de vragen van azh zijn wat mij betreft van groot belang. idd de apparatuur omtlooppt elkaar niet zoveel als marketing doet vermoeden maar het ontloopt wel. de klank karakters vban apparatuur word wereldwijd als vrijwel hetzelfde becshreven. zo klinkt marantz overal warm. in japan, amerika en europa.

toeval? autosuggestie ?

kan...

muziek moet wat mij betreft overeenstemming vinden met het klankkarakter van een set.

men kkopt geen sonus faber als men een metalhead is. maar waarom niet?

wanneer je gaat meten moet de sonus faber het net zo goed doen op metal gebied dan een kleine monitor van pcm ,tannoy,jbl enz

stapel muziek mee en met een open mind gaan luisteren.

mijn persoonlijke tips.

neem niet teveel audiofiel opnames mee, dat klinkt al snel goed.

kijk of de muziek iets met je doet, tikken met je hand of voet, knikken met je hoofd.

zorg voor een versterker met een ruime voeding en flink vermogen.

1000,- speakers, 700,- versterker, 500, - cd speler of platenspeler en 300,- voor je tuner en dat allemaal ernstig plus minus.

niet teveel geld uitgeven aan dure snoeren en kabels. luister eerst maar een tijdje met het meegeleverde spul en wellicht wil je nooit anders meer. en geloof me dat hoeft in veel gevallen ook niet.

kijk of je de spullen eerst thuis een dagje mag hebben of langer natuurlijk.

begin met de luidsprekers te kiezen en pas daar de rest op aan. sommigen zullen je zeggen dat dit de enige juiste volgorde is maar het kan alle kanten op. het is wel de meest logische volgorde.

ik zal wel weer wat vergeten zijn dus schiet maar af of vul maar aan.

je vraagt een mening over de Kef's. mijn mening is dat dat bedrijf vanaf de jaren 90 geen goed klinkende speaker heeft gemaakt.