Jump to content

Music Hall

tginneke
 Share

Recommended Posts

Allen,

Ben momenteel bezig met een zoektocht naar een nieuwe versterker en cd speler combinatie.

Nu heb ik inmiddels thuis enkele weken geluisterd naar de Music Hall a25.2 versteker.

Prijsklasse +_600 euro

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was.

Ben benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers, is dit in deze prijsklasse een

goed alternatief of zijn er andere aanraders.

Er komt ook een groter broertje op de markt, de a50.2, deze heeft meer vermogen 2x100Watt ipv 2x50 tov de a25.2

Kan iemand mij vertellen wat het voordeel nu echt is van meer vermogen?

(het geeft toch geen inzicht in de kwaliteit ervan?)

Het rendement van speakers is overigens 91Db.

Alle reacties zijn welkom

De Amerikanen zijn geloof ik gek op dit merk, vooral vanwege de prijs-kwaliteitsverhouding. Ook duikt het al op in Duitsland.

91 dB is een relatief hoog rendement, vooral als het getal een beetje eerlijk is gemeten. Dan zou ik alleen voor de 2x100Watt gaan als die niet veel duurder is. Het scheelt maar 3 dB.

Ik ken het merk alleen van naam, nooit zelf gehoord dus kan alleen wat zeggen over het vermogen.

Mijn ervaring is dat versterkers die meer max. vermogen hebben wat rustiger klinken dan hun kleinere broertjes/zusjes.

Je hoeft minder van het maximum van de versterker te gebruiken om net zo hard te spelen. dat geeft de versterker meer rust en dat hoor je ook in het eindresultaat uit de speakers.

Versterkers met meer vermogen hebben vaak de speakers beter onder controle dan versterkers met minder vermogen.

Ik heb ook zelf versterkers gebouwd en met een zelfde ontwerp, maar dan met meer vermogen (eindtrappen of buizen van het zelfde soort) was dat ook altijd zo.

Ga de versterker die je op het oog/oor hebt natuurlijk ook zelf beluisteren, en het liefst vergelijken met wat je nu hebt staan.

Mvg. Miracle.

Music Hall is eigenlijk een niet bestaand merk. Er zit een Amerikaan achter die modellen van Shanling afneemt en ze vervolgens relabelt naar Music Hall, zoals Vincent dat doet met ShengYa, Atacana met Jungson en in minder vergelijkbare mate Mark Levinson's Red Rose met Dussun (deze laatste doet tenminste nog een kleine modificatie op 1 of 2 punten).