Noppie. Posted 4 juli 2008 Report Share Posted 4 juli 2008 Hallo allemaal. Ik heb weer wat....... Kom gister tot ontdekking dat mijn tweater van de B&W602 ingedeukt is. Hoe en wie het gedaan heeft is NOG een raadsel. Heb het geprobeerd met de stofzuiger terug te krjgen maar is niet gelukt. Met een zuigapparaat voor muggebeten heb ik een stukje terug gekregen. Maar het geluid is nog steeds bagger. Met plakband wilde het ook niet. Heeft iemand een andere suggestie En zo nee, waar kan ik een nieuwe tweater krijgen.En zo ja wat kost zo`n tweater..... Alvast bedankt voor een reactie, Noppie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 juli 2008 Report Share Posted 4 juli 2008 wat voor materiaal is dat? meestal lukt het met een stukje tape erop plakken en dat terug trekken of zuigen met de mond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 4 juli 2008 Report Share Posted 4 juli 2008 Voor B&W tweeters kun je het beste bij B&W terecht. Ze kunnen je vast ook de prijs vertellen. Misschien zijn er reservemembranen verkrijgbaar. Je kan proberen om de tweeter voorzichtig uit de kast te halen, de frontplaat los te schroeven (of klikken) van het magneetsysteem en eventueel een hulpframe met opgelijmde dome los te halen. Let hierbij op dat je de aansluitlitze's niet beschadigd. De dome kun je dan voorzichtig vanaf de achterzijde met een wattenstaafje o.i.d. uitdeuken. Det de boel weer in dezelfde volgorde in elkaar; met een beetje mazzel is de tweeter zelfcentrerend. Is het gelukt prachtig! Is het mislukt dan moet je toch nog een nieuwe tweeter of membraan kopen, of beter twee om links en rechts gelijk te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noppie. Posted 7 juli 2008 Author Report Share Posted 7 juli 2008 wat voor materiaal is dat? meestal lukt het met een stukje tape erop plakken en dat terug trekken of zuigen met de mond. Beste m44, dit alles had ik al reeds geprobeerd, echter zonder suuk6. @ Richard2, jou methode zal ik eens uitproberen. Een collega bracht nog een optie maar weet niet of dit wel een goede is. Een gaatje prikken in de tweater en met een haaks staafje de tweater terug bollen..... Net als de optie die jij gaf, werkt het niet dan maar 2 nieuwe bestellen. Ik laat wel weten wat het is geworden. TX voor de antwoorden. Greetz, Noppie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 Een gaatje prikken in de tweater en met een haaks staafje de tweater terug bollen.....Met een metalen tweeter zou ik dat niet doen, het materiaal is hard en de schade wordt vast groter. Is het een textielen variant zou je het met een speld kunnen proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 volgens mij is het zo'n kunststof kapje. glanzend zwart ok dan niet snel met een speld gaan werken. even uit elkaar halen en dan van achteren uitdeuken werkt het best (als dat kan) het centreren is bij mij altijd nog goed gegaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 Hoi, een 602 heeft een aluminium dome. GEEN gaatje prikken. Mijn Bas van mijn matrix 801 is kapot die kost 600 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 Hoi, een 602 heeft een aluminium dome. GEEN gaatje prikken. Mijn Bas van mijn matrix 801 is kapot die kost 600 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 mwah zo'n tweeter moet wel kunnen voor een paar tientjes denk ik.Voor het typen van de rekening ben je dat bedrag al kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 wat kost zo'n ding dan denk je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 8 juli 2008 Report Share Posted 8 juli 2008 wat kost zo'n ding dan denk je?Een paar tientjes. Maar dat betaal je niet. De kosten worden bepaald door handelingskosten: het opnemen van de bestelling, het loopje naar het magazijn, het inpakken en verzenden van de tweeters, de koffiepauze en het schrijven van de rekening. Bovendien willen de fabrikant, de importeur, de winkelier en de staat er nog wat op verdienen. Ik denk dat je voor minder dan honderd euro erg tevreden mag zijn, tussen de honderd en tweehonderd euro lijkt me aannemelijk en boven de tweehonderd euro lijkt het me dat er wel erg veel marge op wordt gezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 juli 2008 Report Share Posted 8 juli 2008 wel een slechte zaak dan ik kon 2 titanium tweeters laten opsturen uit amerika voor net iets meer dan 100,-. mijn tweeters kosten 230,- per stuk en voor 2 stuks aren de totale kosten 500,- dus 40 euro voor 2 tweeters + opsturen.(verzekerd opsturen) derhalve dacht ik dat ie voor 40,- in totaal makkelijk klaar kon zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noppie. Posted 8 juli 2008 Author Report Share Posted 8 juli 2008 Ik heb de tweater er uit gehaald. Er was meer schade dan ik aan de voorzijde kon zien. Er zit 1 gaatje in en langs de rand een scheur van zo`n 8mm. Verder is door de deuk 1 van de koper kleurige draadjes afgeknapt. die heb ik inmiddels weer vast gesoldeerd aan een klein stukje wat nog aan het metalen tweater vast zat. De scheur en het gaatje heb ik met secondenlijm dicht gelijmt. Echter het geluid is nog steeds bagger. Zowel in de lage als de hoge tonen haalt ie het niet bij de andere speaker. Ik heb het vermoeden dat het signaal niet geheel doorkomt. Komt dit door het solderen. Het komt ook zeker door de scheur en het gaatje. Heb een tel nummer van de lokale B&W dealer, dus daar maar eens vragen wat een nieuwe tweater kost. Greetz, Noppie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 juli 2008 Report Share Posted 8 juli 2008 gewicht van diaphragma is veranderd nu. wellicht ook iets uit het lood geschoven. nieuwe tweeters en anders de beste vervanging vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts