Jump to content

HELP! Grote problemen

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Heb al met B&W Nederland gebeld. Deze verwijzen me naar Paulussen in Roermond om daar de speaker te regelen. Paulussen moet 'm dan versturen/bestellen. B&W Nederleand geeft aan dat ze er zelfs een hebben liggen. Prijs, waarschijnlijk een dikke 600,-. Wat ik weet van B&W is dat ze lang onderdelen leveren. Dat was bij mijn 2S2 ook zo.

Ben nu aan het denken of de technische dienst van Paulussen wat is. Iemand er ervaring mee. Want ik wil er wel dicht op zitten. Als er een constructiefout in de amp zit dan moet daar ook iets aan gedaan kunnen worden.

M44, de Matrixen zijn bijna 10 jaar in mijn bezit. En op die ene bas speaker na nu, perfect in orde. Bwooh, ik zat met de tranen in mijn ogen toen de rook uit de kast kwam. :(

We gan morgen verder op zoek.

Groet en alvast bedankt.

Andre

Is niet goedkoop, maar origineel is toch altijd beter dan een herstelde van een buitenfirma.

Hoi,

Heb al met B&W Nederland gebeld. Deze verwijzen me naar Paulussen in Roermond om daar de speaker te regelen. Paulussen moet 'm dan versturen/bestellen. B&W Nederleand geeft aan dat ze er zelfs een hebben liggen. Prijs, waarschijnlijk een dikke 600,-. Wat ik weet van B&W is dat ze lang onderdelen leveren. Dat was bij mijn 2S2 ook zo.

Ben nu aan het denken of de technische dienst van Paulussen wat is. Iemand er ervaring mee. Want ik wil er wel dicht op zitten. Als er een constructiefout in de amp zit dan moet daar ook iets aan gedaan kunnen worden.

M44, de Matrixen zijn bijna 10 jaar in mijn bezit. En op die ene bas speaker na nu, perfect in orde. Bwooh, ik zat met de tranen in mijn ogen toen de rook uit de kast kwam. :(

We gan morgen verder op zoek.

Groet en alvast bedankt.

Andre

Heb belangstellinging in zo`n ps- audio stekkerblok, die filtering zou dus niet nadelig zijn in de weergave, ben benieuwd.

Hallo,

De tip van Binaural is een goede.

Ik heb onlangs de PS audio Quintet gekocht. (Ze zijn op het ogenblik in de aanbieding bij De Hifiwinkel)

Je hebt dan blikseminslagbeveiliging en filtratie in

Art Speak is een dure vogel. ;)

Zou ik niet aanbevelen. ;)

Ook al eens gedacht aan iemand van de AUDIOCLUB-LIMBURG?

Er lopen daar genoeg technische mensen rond. ;)

Duur? Valt wel mee. B)

hij heeft mij toen goed geholpen en tot nu toe voor allezins redelijke prijzen.

Heb al met B&W Nederland gebeld. Deze verwijzen me naar Paulussen in Roermond om daar de speaker te regelen. Paulussen moet 'm dan versturen/bestellen.

Ben nu aan het denken of de technische dienst van Paulussen wat is. Iemand er ervaring mee.

Hoi Andre,

Zwaar k*t om je verhaal te lezen. :(

Voor wat betreft Poulissen in Roermond: ja, met hun technische afdeling heb ik ervaring.

Paar jaar geleden viel 1 van m'n Maggies om. Resulteerde in een resonantie in het laag.

Terug gebracht naar die winkel. Die gingen 'm opsturen naar de importeur.

Kwam de speaker terug, 300 euro afgetikt (was immers geen garantie) en blij naar huis.

Maggies aangesloten, resonantie zat er nog in. :mad2:

Ik met meneer Tan gebeld voor tekst en uitleg.

Hij zei dat hij niks in rekening gebracht heeft, omdat hij geen resonantie had vastgesteld.

:blink:

Mijn Maggies zijn goedkoper om op te sturen dan jouw 801s.

Dussssssssss.

Het is inderdaad slim om je verzekeringsagent te bellen. Hem kun je uitleggen dat je set geploft is, na die blikseminslag.

De importeur van jouw versterker kan je het beste advies geven waar / hoe je je versterker het veiligste kunt laten kontroleren. Het is een integer man, namelijk.

Heel veel succes met de afwikkeling, Andre!

Groetjes,

Roy

dit type filter doet wel meer dan alleen een inslag tegenhouden. het geeft klankmatig ook nog een groot verschil in je set en geeft vooral meer rust , een zwartere achtergrond dus.

wicher donga

binaural

Heb al met B&W Nederland gebeld. Deze verwijzen me naar Paulussen in Roermond om daar de speaker te regelen. Paulussen moet 'm dan versturen/bestellen.

Ben nu aan het denken of de technische dienst van Paulussen wat is. Iemand er ervaring mee.

Hoi Andre,

Zwaar k*t om je verhaal te lezen. :(

Voor wat betreft Poulissen in Roermond: ja, met hun technische afdeling heb ik ervaring.

Paar jaar geleden viel 1 van m'n Maggies om. Resulteerde in een resonantie in het laag.

Terug gebracht naar die winkel. Die gingen 'm opsturen naar de importeur.

Kwam de speaker terug, 300 euro afgetikt (was immers geen garantie) en blij naar huis.

Maggies aangesloten, resonantie zat er nog in. :mad2:

Ik met meneer Tan gebeld voor tekst en uitleg.

Hij zei dat hij niks in rekening gebracht heeft, omdat hij geen resonantie had vastgesteld.

:blink:

Mijn Maggies zijn goedkoper om op te sturen dan jouw 801s.

Dussssssssss.

Het is inderdaad slim om je verzekeringsagent te bellen. Hem kun je uitleggen dat je set geploft is, na die blikseminslag.

De importeur van jouw versterker kan je het beste advies geven waar / hoe je je versterker het veiligste kunt laten kontroleren. Het is een integer man, namelijk.

Heel veel succes met de afwikkeling, Andre!

Groetjes,

Roy

Mijn schoonzus heeft eens alles nr de vaantjes gehad omdat ze verkeerdelijk 380 dr het net gestuurd hadden.

idd verzekering gebeld enz enz

wat bleek, vr haar muziekinstallatie en dergelijken, moest ze facturen voorleggen en werd er gekeken nr de restwaarde van het toestel + of het nog de moeite was om te repareren ...

wat niet te reden viel, werd niet integraal vergoed!

Andre sterkte met deze tegenslag !!

Ken het gevoel een beetje

Gr

stef

Art Speak is een dure vogel. ;)

Zou ik niet aanbevelen. ;)

Ook al eens gedacht aan iemand van de AUDIOCLUB-LIMBURG?

Er lopen daar genoeg technische mensen rond. ;)

Duur? Valt wel mee. B)

hij heeft mij toen goed geholpen en tot nu toe voor allezins redelijke prijzen.

Mag wel zijn maar toch?

Ik heb andere ervaringen met deze mijnheer. ;)

Toch lijkt het me sterk dat een verzekering meegaat met het verhaal dat een versterker, die terwijl hij stuk gaat nog een woofer in zijn graf meeneemt, vergoed moet worden omdat het toevallig in de buurt onweerde. Als het zo makkelijk ging zou toch iedereen de verzekering bellen nadat het heeft geonweerd om zijn week daarvoor doorgebrande apparaat te claimen.

Toch lijkt het me sterk dat een verzekering meegaat met het verhaal dat een versterker, die terwijl hij stuk gaat nog een woofer in zijn graf meeneemt, vergoed moet worden omdat het toevallig in de buurt onweerde. Als het zo makkelijk ging zou toch iedereen de verzekering bellen nadat het heeft geonweerd om zijn week daarvoor doorgebrande apparaat te claimen.

Bliksem INSLAG wordt wel vergoed door de verzekering.(valt onder de inboedelverzekering)

Alleen als de reparatie te hoog wordt dan krijgt men de dagwaarde en dat kan wel eens slecht uitpakken.

Vaak genoeg meegemaakt in mijn carri

Bliksem INSLAG wordt wel vergoed door de verzekering.(valt onder de inboedelverzekering)

Alleen als de reparatie te hoog wordt dan krijgt men de dagwaarde en dat kan wel eens slecht uitpakken.

Deze verwijzen me naar Paulussen in Roermond

Kan het zijn dat je Poulissen moet hebben? Kun je anders lang naar zoeken....

Deze verwijzen me naar Paulussen in Roermond

Kan het zijn dat je Poulissen moet hebben? Kun je anders lang naar zoeken....

Hoezo leg uit hij zit in Roermond hoor niets bijzonders? :o;)

Het is inderdaad Poulissen. ;)

Heb jij hem niet gevonden dan? :lol::D:blink:;)

lijkt me wel een goed verhaal :)

maar euh dagwaarde hoe zit dat met vintage apparatuur?

lijkt me wel een goed verhaal :)

maar euh dagwaarde hoe zit dat met vintage apparatuur?

De leeftijd speelt voor een verzekering een grote rol natuurlijk. ;)

Ik denk dat leeftijd en huidige waarde wel goed komen.

Dat is het probleem niet. Ik wil gewoon het beste. DE beste reparateur voor mijn amp. Wil dat hij kijkt wat er kapot is maar ook of het voor een volgende keer voorkomen kan worden.

De twijfel slaat toe, Nieuwe woofer of spoel laten repareren.

Ja Roy, je maakt het er niet makkelijker op met je verhaal. Daarbij komt dat de AA importeur mij niet het gevoel gaf van "kom maar jong we helpen je wel", nee in tegendeel, kreeg het idee dat ze er van wisten maar het niet willen vertellen.

Ik vertelde mijn verhaal. Vertelde alleen dat ik de Maetsro heb. waarop de dame aan de telefoon heel overtuigend de Integrated zei.... Ja ik weet het niet. Ik ijk eens hier in de buurt. En heb ondertussen wat adressen waar ik mee ga bellen.

Maar denk zelfs dat ik het laat wachten tot na mijn vakantie.

Groet,

Ande

Ik denk dat leeftijd en huidige waarde wel goed komen.

Dat is het probleem niet. Ik wil gewoon het beste. DE beste reparateur voor mijn amp. Wil dat hij kijkt wat er kapot is maar ook of het voor een volgende keer voorkomen kan worden.

De twijfel slaat toe, Nieuwe woofer of spoel laten repareren.

Ja Roy, je maakt het er niet makkelijker op met je verhaal. Daarbij komt dat de AA importeur mij niet het gevoel gaf van "kom maar jong we helpen je wel", nee in tegendeel, kreeg het idee dat ze er van wisten maar het niet willen vertellen.

Ik vertelde mijn verhaal. Vertelde alleen dat ik de Maetsro heb. waarop de dame aan de telefoon heel overtuigend de Integrated zei.... Ja ik weet het niet. Ik ijk eens hier in de buurt. En heb ondertussen wat adressen waar ik mee ga bellen.

Maar denk zelfs dat ik het laat wachten tot na mijn vakantie.

Groet,

Ande

Welke goeie adressen mogen het dan zijn hier in de buurt?

Ben wel erg benieuwd. ;)

Daarbij komt dat de AA importeur mij niet het gevoel gaf van "kom maar jong we helpen je wel", nee in tegendeel, kreeg het idee dat ze er van wisten maar het niet willen vertellen.

Er staat me zo bij dat de Maestro ook bekend staat om problemen als deze. Tenminste, dat heb ik ergens in een hoekje van mijn hoofd geparkeerd.

indien je zelf een keer zoiets meemaakt ga naar een reparateur die verstand heeft van vintage apparatuur en laat hem een raport op maken om de waarde vast te leggen. anders keert de verzekeraar een dagwaarde uit in veel gevallen. vraag de reparateur in iedergeval om in het raport te vermelden dat de boel geroosterd is. in het geval van brandschade word vaak de waarde van een vervangend apparaat of de totale reparatie uitgekeerd.

klanten krijgen bij ons om deze reden altijd een raport waarmee ze bij de verzekering nog wat kunnen claimen en een taxatie rapport waarin iets over de waarde van een vintage apparaat terug te vinden is. in eerste instantie ben ik dan misschien niet de goedkoopste maar onder de streep geef je wel de juiste service en de klant heeft weer wat vergelijkbaars nieuws staan.

wat betreft je woofer laat er geen nieuwe wikkeling opzetten maar vraag om een nieuwe component of in het ergste geval om een gerecoonde versie. een hand gerepareerde woofer neemt vaak in massa toe waardoor je allerlei andere problemen gaat krijgen.

nogmaals veel succes

wicher donga

binaural

.

fmf willems kin zu neet is no kieken op de goensdag :D jo morgen in geulle

Wat is dit???

:huh:

Daarbij komt dat de AA importeur mij niet het gevoel gaf van "kom maar jong we helpen je wel", nee in tegendeel, kreeg het idee dat ze er van wisten maar het niet willen vertellen.

Miljaar! :(

Zo'n reactie had ik niet durven dromen... Wat is er met Wim aan de hand???

Zou het inderdaad, wat rbh zegt, een probleemkindje zijn, de Maestro???

:unsure:

Misschien toch voor je vakantie al stappen ondernemen, Andre.

Dit soort zaken blijven je de hele vakantie achtervolgen.