Jump to content

HELP! Grote problemen

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Hallo hallo,

M44 je mag mijn luxe probleem hebben hoor ;)

Heren, tja, dank u nog steeds voor namen, Maar de kogel is al een aantal dagen door de kerk, de Amp staat bij Saul Marantz, ik heb daar een goed gevoel bij en hoop niet dat hij zijn nbillen er af lacht als hij dit leest. Zo van, ja ja, als ik er mee klaar ben komt er water uit..... :blink:

Speaker wordt vandaag of morgen verstuurd maar moet eerst een stevige doos hebben. Ben een beetje huiverig om daar de doos van mijn cd speler voor te gebruiken. Dar staat met koeieltters SCD777ES op. Is dat niet wat diefstal gevoelig? En nou geen flauwe sony grapjes......

Andre

Hallo hallo,

M44 je mag mijn luxe probleem hebben hoor ;)

Heren, tja, dank u nog steeds voor namen, Maar de kogel is al een aantal dagen door de kerk, de Amp staat bij Saul Marantz, ik heb daar een goed gevoel bij en hoop niet dat hij zijn nbillen er af lacht als hij dit leest. Zo van, ja ja, als ik er mee klaar ben komt er water uit..... :blink:

Speaker wordt vandaag of morgen verstuurd maar moet eerst een stevige doos hebben. Ben een beetje huiverig om daar de doos van mijn cd speler voor te gebruiken. Dar staat met koeieltters SCD777ES op. Is dat niet wat diefstal gevoelig? En nou geen flauwe sony grapjes......

Andre

afplakken die hap.

je verzend toch wel verzekerd hoop ik

en sluit de + en de - even kort met een draadje. dat dempt namelijk de conus

Nou.... die conus hoeft niet gedempt te worden. Die zit toch al vast...... :angry::angry:

Wat betreft de doos.... Ik heb een houten kist gemaakt met mdf etc etc daar kan ie schade vrij in vervoerd worden. Als de speaker daar een beschadiging in oploopt dan hebben ze er echt mee gesmeten. Zet er breekbaar op dus dan hoop ik dat er netjes mee omgegaan wordt.

Ach en ik kan er nog altijd de kat in begraven, als ie dood is dan he. Niet dat je denkt dat..... Ach soms.....

Andre

Nou.... die conus hoeft niet gedempt te worden. Die zit toch al vast...... :angry::angry: Wat betreft de doos.... Ik heb een houten kist gemaakt met mdf etc etc daar kan ie schade vrij in vervoerd worden. Als de speaker daar een beschadiging in oploopt dan hebben ze er echt mee gesmeten. Zet er breekbaar op dus dan hoop ik dat er netjes mee omgegaan wordt.

Ach en ik kan er nog altijd de kat in begraven, als ie dood is dan he. Niet dat je denkt dat..... Ach soms.....

Andre

:lol:

oh ja.............sorry B)

(...)Zet er breekbaar op dus dan hoop ik dat er netjes mee omgegaan wordt(...)

Dan moet je 'm niet met TNT versturen, want die zullen je wel zeggen dat daar niet op gelet wordt. Tenminste, dat werd mij verteld toen ik een keer een cd-speler opstuurde naar z'n nieuwe eigenaar. Die is wel in 1 stuk aangekomen overigens...

• 3 weeks later...

ZOOOO, ben weer terug van vacance. Eens even kijken hoe het hier is. Problemen met de versterker zijn nog niet voorbij..... Maar er wordt hard aan gewerkt door Saul.

Maandag gaat de luidspreker naar audiolab.

Zal nog een foto plaatsen van de lijkenkist die ik er om heb gemaakt... :lol::lol:

Groet,

Andre

Voor mij is een dag al te lang.........

Maar ik heb er vertrouwen in.

Even een andere vraag. Op die filters van 600 of 3000 euro na. Is er niet iets anders waarmee je de boel ken beveiligen? Ik ga een nieuwe groep trekken voor de set. Anders heb ik een kabel dwars door mijn kamer lopen om de boel geaard te houden. Ik mag daar van mijn liefste een vrije groep voor gebruiken. Ik zag dat Henrie ook een foto van iets had geplaatst ergens in het begin van deze draad. Wat was dat?

Groet,

Andre

Ik zag dat Henrie ook een foto van iets had geplaatst ergens in het begin van deze draad. Wat was dat?

Bedoel je deze?

21092_1000_int_04.jpg

Plaatje is klikbaar. Je komt dan bij de produktomschrijving, op de site van Phoenix. Het is een overspanningsbeveiliging voor een net met fase, nul en aarde, bij een spanning van 240V (maximaal). Het ding kan 25kA (ja, dat is 25000 ampere :) ) afleiden tussen fase en nul en 100kA tussen nul en aarde. Zie de specs (ik hoop dat je een beetje Duits kan ;) ). Je kan 'm in de meterkast inbouwen. Als je een 3-fase aansluiting hebt, zijn daar ook modules voor... Geen idee wat het kost, btw... ;)

ik heb gewoon een stekkerblok met beveiliging liggen. beetje gemod en je hoort er niks van.

kost 15 euro

Ik heb net even gezocht en ik heb alleen de 3-fase versie gevonden bij de Technische Unie, maar dat wordt wel een duur grapje. Het ding kost

Nou wilde ik een foto hear zetten met de kist er op waar de speaker in zit. Pakt photobucket mijn foto's niet????

Jammer, ik weet niet waar het aan ligt.

Oja, Saul gaat wel vertellen wat er precies aan de hand was. Wat ik weet is dat er een weerstand kapot was rechts en die heeft de schade aangericht. Links was ie ook al slecht en is daar ook vervangen. maar ook het linker kanaal heeft een probleem en dat wordt onderzocht.

Andre

Nou wilde ik een foto hear zetten met de kist er op waar de speaker in zit. Pakt photobucket mijn foto's niet????

Jammer, ik weet niet waar het aan ligt.

Oja, Saul gaat wel vertellen wat er precies aan de hand was. Wat ik weet is dat er een weerstand kapot was rechts en die heeft de schade aangericht. Links was ie ook al slecht en is daar ook vervangen. maar ook het linker kanaal heeft een probleem en dat wordt onderzocht.

Andre

Een weerstand gaat niet zomaar defect Andre zal toch een oorzaak hebben. ;)

• 2 weeks later...

Wie moet glimmen, Saul of mijn versterker? HAHA. Nee, er wordt hard gezocht naar de kwaal in het linker kanaal. Dat is wel vervelend dat het zo moeilijk is. Maak me dan ook wel ongerust, want de kans dat het iets heel simpels is wordt natuurlijk steeds kleiner.

Maar ik wacht (on)geduldig ;)

De Speaker is wel terug van Audiolab, ziet er netjes uit en beweegt lekker soepel zonder kraak, poeh!

Ik laat het zeker weer horen als er nieuws is.

Andre

Dan kom je mij toch even vertellen wat er aan de hand is tube 300.

Het rechter kanaal is allang gerepareerd.

De zekering van het linker kanaal steekt elke keer een peuk op wanneer ik deze belast.

Bij het begin begonnen: de voeding / brugcel nagemeten en is ok.

Driverboard nagelopen: p/tr dr/tr etc en alles is ok.

Zoek het dan maar eens uit.

Ik heb wel een idee en ga dat van de week eens bekijken.

Frontpaneelbediening had er tussendoor ook opeens geen zin meer in.

2 pos spanningsregelaars van 5 en 12 V stuk.

Later bleek er ook nog een pcb baantje onderbroken.

Baantje hersteld + de 2 pos sp/reg en voila die werkt weer.

Rest nog het andere kanaaltje.

Beide weerstanden van 10K 2 Watt vervangen voor 5 Watt types, is ruim voldoende.