Jump to content

HELP! Grote problemen

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

KT beterschap! Zeg, je gaat die verbetringen die ik nu noem niet extra op me door berekenen he ;) .

Ah, dus mijn Maestro heeft ook zo,n schakeling? En nog gaat het ligt bij mij en de buren uit als ik hem aan zet :) . Ik zie het licht wel even dimmen als ik 'm aan zet. Maar zekering slaat niet door. Daar is de amp niet zwaar genoeg voor.

KT, ik zie het wel komen.

Tja of torren in het algemeen rulen weet ik niet. Wel op mijn luidsprekers. Daarbij komt dat ik ookwel gevoelig ben voor specs al is dat minder dan vroeger. Maar luisteren doe ik toch noh altijd met mijn oren.

Groet.

Andre

KT beterschap! Zeg, je gaat die verbetringen die ik nu noem niet extra op me door berekenen he ;) .

Nee, we hadden een prijs afgesproken en die staat gewoon.

@ Jack: vergeet je niet dat ik ook met buizen speel? B)

Guest tubejack

@ Jack: vergeet je niet dat ik ook met buizen speel? B)

Buizen? :rolleyes::D

Nuja, anders had ik wel 2SK135 of 2SC2922 geheten, toch? :D

En ik "SolidJack" :lol:

Nee, ik loop af en toe wat te "keten" Hear, met transistoren en mosfets kun je ook leuke dingen doen.

Ok over naar de

transistors rule B)

Kleine correctie M44 :rolleyes: transistors + JBL rule' s en dan voor jou :)

ach jack

ik wacht tot de dag dat ik de versterker van KT over kan nemen.

buizen is echt wel een doel maar dan moet het wel gelijk goed. erg duur allemaal .

voorlopig geniet ik nog van mijn torrenbak. meer dan menig buizen bezitter wellicht doet.

Guest tubejack
voorlopig geniet ik nog van mijn torrenbak. meer dan menig buizen bezitter wellicht doet.

Klein geheimpje, het leuke van mijn (onze) hobby is dat ik wel eens ergens kom en neem

van mij aan, dat "torren, buizen, mosfets" allemaal goed kunnen klinken. Ik zou dan ook

die Bose versterker houden als de combinatie goed klinkt.

Klein geheimpje, het leuke van mijn (onze) hobby is dat ik wel eens ergens kom en neem

van mij aan, dat "torren, buizen, mosfets" allemaal goed kunnen klinken. Ik zou dan ook

die Bose versterker houden als de combinatie goed klinkt.

oh wees gerust dat was ik wel van plan.

maar eens in mijn leven zullen er toch wel buizen komen hier. ;)

daar wil ik graag eens rustig naar kunnen luisteren in mijn eigen stoel en huis.

transistors rule B)

Kleine correctie M44 :rolleyes: transistors + JBL rule' s en dan voor jou :)

ach jack

ik wacht tot de dag dat ik de versterker van KT over kan nemen.

buizen is echt wel een doel maar dan moet het wel gelijk goed. erg duur allemaal .

@meer dat menig buizen bezitter wellicht doet? :D:lol::rolleyes:;)

Ik denk het niet geniet elke dag van mijn buizenversterkertje. ;)

Wacht tot ik een buizenversterker van KT kan over neemenen. :lol:;)

heren, heren.

ik zei menigeen. dus niet allemaal huh ;)

er zullen ook mensen zijn die af en toe meer genieten van een plastieke erres radio dan van een mark & levinson set.

genieten zit em niet in de kosten of de opbouw :)

Beste Tubejack,

M44 gaf te kennen verlangens te koesteren in de richting van een buizenversterker.

(Die van KT88, met name.)

Nu meen ik te weten dat hij in het bezit is van JBL luidsprekers met een hoge Q op de eigenresonantie. Boemboxen, dus. (Hij noemt ze zelf "Kermisspeakers".)

Zou hij er niet verstandiger aan doen een versterkertype te kiezen met een hoge dempingsfactor?

Geen idee hoe die JBLs qua impedantieverloop of Q-factor zijn, maar van mij mag M44 het best eens proberen met mijn buizenbakkie.

Gezien het rendement moet dat makkelijk gaan en van 3 ohm schrikt dat ding ook niet echt.

Draai ik zolang wel met de buis+UcD, da's ook geen straf. B)

de term kermis speakers komt van jou zelf. dat was ons allereerste of wellicht 2e gesprek toen ik me kwam aanmelden hier.

de jbl's gaan niet onder de 3 ohm. en menigeen luistert met een grotere geluidsdruk dan ik. zo hard als kt draait doe ik nooit.

ik luister naar metal voor de verdraaid goede muzikanten en ingewikkelde constructies. retestrakke tempo versnellingen en mensen die hun instrument echt meester zijn onder bizarre omstandigheden.

daarbij heb ik je al eerder uitgelegd dat tekstueel deze muziek het meest uitdagend zijn en confronterend.

helse kakofonieen? alleen voor mensen die niet teveel geluidjes tegelijkertijd kunnen verwerken ;)

oh ja ik heb een philips cd speler. dat moet jou goedkeuring toch wel weg kunnen dragen :P

@ KT

ik wacht wel tot je ooit je grotere buizenbak hebt gebouwd. dan wil ik hem evt wel een keer lenen.

tot die tijd geniet ik verder met de torrenbak met kermisspeakers.

@ KT

ik wacht wel tot je ooit je grotere buizenbak hebt gebouwd. dan wil ik hem evt wel een keer lenen.

tot die tijd geniet ik verder met de torrenbak met kermisspeakers.

Nou ja, "groot" is ook zo'n woord.......

300B in push pull zal ook niet veel meer doen dan 20 wattjes.

Maar wel heeeeel mooie wattjes. :wub:

Naar schatting zal die ergens voorjaar 2009 gereed moeten zijn.

• 3 weeks later...

Even een kleine update,

De AA speelt nog steeds. Ik had ook niet anders verwacht, maar het is maar om jullie even gerust te stellen.

Heel kort, hij klinkt beter. Wat? Eigenlijk alles wel. Hij staat hier nu weer een week of drie. Staat veel aan, nu ook weer veel uit. Moet aan de stroom rek denken met de aankomende recessie.

Zoals ik al eerder schreef. Hij klinkt rustiger, minder fel of spectaculair in het hoog. Daardoor wel preciezer, net of ie het nog makkelijker doet. Er is meer rust en plaatsing in het geluid. Tja en het laag... in samenwerking met mijn Matrix 801.... Het masseren van je borstbeen is ook een kunst ;) Het gaat diep maar toch blijft er detail, GOED, zeg ik dan.

En het mooie van alles dit ook bij een heerlijk rustig luister volume.

Toen ik 'm terug kreeg laatst heb ik wel eens terug gedacht aan de luxmannen. Dat dacht ik van de week ook maar met als inhoud: Dat konden die twee eind trappen toch echt niet!

KT88 THANKS !!!

Graag gedaan man!

Maar vergeet het werk van SBM ook niet he! ;)

Ooit nog eens die bias-switch erin maken, dan kan het beestje altijd onder spanning blijven en gaat het (ja, echt waar) n