Jump to content

DVD i.pv. CD speler

bas
 Share

Recommended Posts

ik wil iets gaan doen met surround

maar ik wil eerst een goede DVD speler die ook goed klinkt voor mijn collectie cdees

zijn er van die DVD spelers die ook goed overweg kunnen met muziek cdees.

zo ja welke DVD spelers zijn dat

als ik de verkopers van hanze hifi zwolle moet geloven klinkt een normale cd speler veel beter dan een dvd speler, ik kan hier helaas zelf geen oordel over geven omdat ik het zelf nog niet getest heb. (heb geen dvd speler :( ) maar er zijn erg goeie dvd spelers op de markt die waarschijnlijk ook aan jou`n eisen qua cd weergave voldoen. ik zou zeggen; koop een blad waar testen in staan van dvd spelers, kies de beste uit en ga ze beluisteren bij de plaatselijke dealer... dan kun je teminste zelf kijken wat je dr nu wel van vind en wat niet.

iig veel succes! Rick

Er zijn DVDspelers die een heel goede CD geluidskwaliteit hebben, maar de prijs is er dan ook naar. Over het algemeen doen de Pioneers het buitengewoon goed (voor een normaal bedrag). Feit is echter dat een CDspeler die hetzelfde kost het toch meestal wint van de DVDspeler.

Ik ben niet ontevreden over mijn Technics A10. Hij klinkt met cd naar mijn smaak beter dan de tribute DAC (maar dat kan ook een aanpassings probleem zijn). Het is een zeer goede DVD speler en speelt ook DVD-audio af.

De A10 is wel een uitloopmodel en kan helaas geen cd-r afspelen. Dit laatste komt trouwens veel voor bij DVD-spelers, dus let erop als het belangrijk voor je is.

Richard

Heren,

Ik heb zelf een Marantz 7010, en dit magnifieke apparaat heeft 2 verschillende laserkoppen (met elec.kaart erachter). Ik heb m vergeleken met m'n oudere yahama cd-speler (geloof de 596) en vondt marantz veel zuiverder!!

Het model is nu in de uitverkoop her@der

Wellicht een idee-tje

als je een dvd speler zoekt die ook als cd speler goed klinkt is de marantz dv 6200 wel een goed alternatief deze beschikt ook over de hdcd dac en de dac wordt ook gebruikt voor je "gewone"cd's.

deze da converter wordt ook toegepast in andere produkten bv cd spelers/receivers.de dvd speler van marantz kost 749,- en biedt veel waar voor je geld.