Jump to content

Binnenhoezen

carl
 Share

Recommended Posts

http://www.positive-feedback.com/Issue38/lp_sleaves.htm

In dit artikel wordt 13 pagina's besteed aan de vergelijking van binnenhoezen. De Nagaoka is de enige die "non recommended" is. Kennelijk gaan ze moeilijk de hoes in en beschadigen daardoor makkelijk. Zou die meneer Astor niet doorhebben dat je de hoes in de papieren binnenhoes moet doen in plaats van de katonnen buitenhoes. Dan werken ze uitstekend.

Overigens als de binnenhoes kapot is gebruik ik Goldring, gelukkig recommended

Guest Rev. Fatman
http://www.positive-feedback.com/Issue38/lp_sleaves.htm

In dit artikel wordt 13 pagina's besteed aan de vergelijking van binnenhoezen. De Nagaoka is de enige die "non recommended" is. Kennelijk gaan ze moeilijk de hoes in en beschadigen daardoor makkelijk. Zou die meneer Astor niet doorhebben dat je de hoes in de papieren binnenhoes moet doen in plaats van de katonnen buitenhoes. Dan werken ze uitstekend.

Overigens als de binnenhoes kapot is gebruik ik Goldring, gelukkig recommended

Carl, een zekere hoeveelheid platen Freaks houden hun plaat buiten de buitenhoes. Soort "postzegelverzamelaars"worden dat IMHO, maar ja wie ben ik om dat niet goed te keuren? :(

Ik heb destijds ook gekozen voor de Nagaoka. Achteraf gezien had ik wel een ander type willen kiezen, vooral vanwege het lastig instoppen van de LP in de hoes. Altijd effe de Nagaoka binnenhoes er iets uithalen, vingers natmaken om de hoes te openen, de LP erin laten zakken (gaat soms erg lastig) en dan het geheel weer in de binnen- en/of buitenhoes stoppen. Al met al was ik meer gecharmeerd van papieren hoezen waarbij de plastic binnenhoes gefixeerd is in de papieren hoes die er bij sommige LP's bijgeleverd werd: schuift er veel makkelijker in ;)

Dan ben ik de enige die er geen last van heeft. Overigens vind ik die Goldrings ook erg prettig maar als er een bedrukte binnenhoes inzit dan altijd Nagaoka. Ik heb ook noagl wat hoezen met allerlei instructies, vind ik altijd leuk.

:) Ik heb helemaal geen problemen met Nagaoka, en ja als de papieren binnenhoes nog degelijk is (of vintage) dan stop je die Naga daar gewoon in.

Ik vind/vond die dunne rechte plastieken binnenhoezen die je vond bij Jamaican imports ook altijd beter dan een papieren, niet alleen was het een deeltje van de echtheid van de import, ik had al vroeg door dat papier een vezelstructuur heeft en dus eigenlijk af te raden in contact met de groevens ;) En al die andere reggae freaks maar zitten vloeken op die onhandelbare (vintage) plastieken gevallen :lol:

mvg RastaPhil

Koop gewoon cd's en dvd's. Dan heb je ook geen geklooi met binnenhoezen... ;)

Haal je de CD's er wel eens uit het doosje dan? Die klemnokjes om de CD's vast te houden breken af bij de vleet bij Jewel Cases.

;)

Dat gebeurt mij eigenlijk alleen als ik de hoes met de cd erin op de grond laat vallen. Dan wordt de kracht die de cd op die nokjes uitoefent kennelijk te groot. Maar als ik gewoon de cd eruit haal, is me nog nooit zo'n nokje afgebroken...

Dat gebeurt mij eigenlijk alleen als ik de hoes met de cd erin op de grond laat vallen. Dan wordt de kracht die de cd op die nokjes uitoefent kennelijk te groot. Maar als ik gewoon de cd eruit haal, is me nog nooit zo'n nokje afgebroken...

Dat gebeurt bij mij nou nooit .... :lol: Maar als het gebeurt breekt wel gegarandeerd het scharnier van de deksel.

;)