Jump to content

gezocht: iemand die mijn sansui AU 111 buizenversterker wil repareren

audiolover
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben in het (gelukkige) bezig van een sansui AU 111 buizenversterker. Dit is een geintegreerde versterker uit het einde van de jaren 60.

Nu speelt de versterker wel, maar na een tijdje spelen (+/- 10 minuten) maakt hij soms harde geluiden (knetteren, knallen). Dit lijkt me niet goed. Zelf heb ik helaas niet veel verstand van electronica.

Volgens mij zijn de buizen nog origineel (of al heel lang geleden vervangen). Een aantal zullen dus wel aan vervanging toe zijn. De types zijn: 4 x 6L6GC, 5 x 12AX7, 2 x 12BH7A, 1 x 6AQ8. Zo te zijn zijn ook de koppelcondensatoren nog nooit vervangen (net zo min als de overige condensatoren en elco's).

Deze prachtige versterker zou ik graag weer in goede staat laten brengen, waarbij nodig met nieuwe componenten/buizen. Ik ben dus op zoek naar iemand die dat voor mij kan doen. Dit is, voor mij, een bijzondere versterker en eigenlijk zoek ik iemand die hem 'met liefde' weer in orde wil maken. Overigens zou ik het liefste meekijken om er zelf iets van op te steken, maar dat vind wellicht niet iedereen prettig.

Natuurlijk wil ik voor een goede update, goed betalen. Overigens woon ik in Enschede, iemand niet te ver daar vandaan zou helemaal super zijn. Aan de andere kant reis ik hiervoor graag een stukje.

Weet je iemand die de versterker weer in orde kan kan maken, dan hoor ik dat graag!!! Overigens heb ik een schema.

Alvast bedankt,

Roy

ik had hem reeds gePMt

sander is zodra hij vandaag wakker word op de hoogte :)