danielhilux Posted 14 juli 2008 Report Share Posted 14 juli 2008 Een aantal weken geleden had ik op dit forum de vraag gesteld " welke luidsprekers/ Cd speler op de prima-luna 2 versterker. Nu na veel twijfelelen en luisteren heb ik dan toch uiteindelijk de knoop kunnen doorhakken. Het is de b&w 804S geworden ( volgens het forum zouden deze boxen niet een van de gemakkelijkste zijn om aan te sturen) maar vond ze toch prachtig klinken op de prima luna 2 (88 lampen). Had ook veel intresse in de monitor luidsprekers van het zelfde model maar de extra dinamiek van de 804s hebben de doorslag gegeven. Had al meer dan 15 jaar luisterplezier gehad van de b&w 640 dus wou ik het bij het zelfde merk blijven. Nu nog even sparen voor de cd speler prima - luna 8. Wat he tmag gezegd worden onze hobby is niet een van de goedkoopste h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 juli 2008 Report Share Posted 14 juli 2008 Gefeliciteerd danielhilux. Onze hobby is idd erg mooi, maar zoals je zegt hangt er wel een prijskaartje aan. Maar ook dat maakt het juist weer zo mooi. Als je het als een broodje zou kunnen kopen is er niets meer te wensen, en dan word het snel saai lijkt mij. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 juli 2008 Report Share Posted 14 juli 2008 Leuk om te horen dat de B&W 804s goed combineert met een KT88 PP versterker. Helemaal... omdat ik het gevoel heb dat ik de laatste tijd dat B&W wat minder gewaardeerd wordt. Ik vind dat zo zonde van zo' n mooi merk. M.i. is het altijd de combinatie die muziek maakt! Heel veel plezier ermee, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 15 juli 2008 Report Share Posted 15 juli 2008 Leuk om te horen dat de B&W 804s goed combineert met een KT88 PP versterker.Helemaal... omdat ik het gevoel heb dat ik de laatste tijd dat B&W wat minder gewaardeerd wordt. Ik vind dat zo zonde van zo' n mooi merk. M.i. is het altijd de combinatie die muziek maakt! Heel veel plezier ermee, Jack Hier weer een opmerking van die azijnpisser: Dat het goed combineert lijkt me wat voorbarige conclusie. Hij heeft een reeds in bezit zijnde versterker gekoppeld aan een speaker die hij gekozen heeft omdat hij een andere, oudere speaker goed vond. Dat hij het goed vindt klinken geloof ik zonder meer en dat hij er helemaal gelukkig mee is is zelfs benijdenswaardig, maar ik mis toch een beetje de zoektocht naar referentie. Wellicht dat het inderdaad een super combinatie is, maarja, als je geen andere dingen hebt geprobeerd/gecombineerd dan is deze conclusie wel een erg makkelijke. Maar uiteindelijk gaat het er alleen maar om dat je gelukkig bent met je set en is het irrelevant geworden dat je niet weet of een andere versterker met deze speakers, of andere (merken) speakers met deze versterker beter uit de verf komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 15 juli 2008 Report Share Posted 15 juli 2008 Ik neem aan dat je met "die azijnpisser" jezelf bedoelt? Vanzelfsprekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 15 juli 2008 Report Share Posted 15 juli 2008 Maar, Daniel heeft een referentie. Namelijk zijn oude b&w's. Ik mag aannemen dat je die na 15 jaar wel een beetje kent. Als je dan die 804s lekker vind klinken dan is het toch prima die te kopen. Niets mis mee lijkt me zo. Scheelt weer tijd naar het ellenlang zoeken naar de "beste" speaker. Die vind je toch niet en de tijd die je bespaart kun je dan lekker benutten met het luisteren naar muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 juli 2008 Report Share Posted 15 juli 2008 Maar, Daniel heeft een referentie. Namelijk zijn oude b&w's. Ik mag aannemen dat je die na 15 jaar wel een beetje kent. Als je dan die 804s lekker vind klinken dan is het toch prima die te kopen. Niets mis mee lijkt me zo. Scheelt weer tijd naar het ellenlang zoeken naar de "beste" speaker. Die vind je toch niet en de tijd die je bespaart kun je dan lekker benutten met het luisteren naar muziek. Nou, af en toe even binnenstappen bij een goede hifi boer, kan wonderen doen. Je wilt niet weten wat er zoal te koop is en, hoe dat kan klinken. En als je een paartje goed vindt klinken, is het een kleine moeite om die opnieuw bij je thuis weer aan te sluiten en op je gemak nog eens te beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielhilux Posted 15 juli 2008 Author Report Share Posted 15 juli 2008 Bedankt voor al de reacties, Inderdaad ben ik zeer en zeer gelukkig met mijn nieuwe set. Is het dat niet waar het om draait...?? groetjes en veel luisterplezier, daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 15 juli 2008 Report Share Posted 15 juli 2008 Maar, Daniel heeft een referentie. Namelijk zijn oude b&w's. Ik mag aannemen dat je die na 15 jaar wel een beetje kent. Als je dan die 804s lekker vind klinken dan is het toch prima die te kopen. Niets mis mee lijkt me zo. Scheelt weer tijd naar het ellenlang zoeken naar de "beste" speaker. Die vind je toch niet en de tijd die je bespaart kun je dan lekker benutten met het luisteren naar muziek. Hahaha... ja, als je alles zo benadert wordt het leven erg eenvoudig. Niet dat er iets mis is met een eenvoudig leven, deze mensen zijn meestal het gelukkigst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielhilux Posted 16 juli 2008 Author Report Share Posted 16 juli 2008 Wat een toffe reactie.....Ik hoop voor u dat uw leven niet te complex is? Je kan alles zo moeilijk maken als je zelf wil. En het gaat hier uiteindelijk toch maar over muziek beluisteren, en geen levensbedrijgende ziektes die we moeten bestrijden h Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 16 juli 2008 Report Share Posted 16 juli 2008 Moet je ook eens proberen Arjen, knap je echt van op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 16 juli 2008 Report Share Posted 16 juli 2008 Moet je ook eens proberen Arjen, knap je echt van op. Wat moet ik proberen? Een simpel leven leiden? Helaas zit dat niet in mijn karakter, ben dan ook best jaloers op mensen die dat wel kunnen . Met alle respect hoor, maar ik begrijp niets van een stellingname van ik luister 15 jaar met plezier naar merk X, dus nu na 15 jaar neem ik gewoon weer merk X. Ik zou nou juist zoiets hebben van in 15 jaar is er vast veel gebeurd in de wereld, ik ga eens goed op onderzoek uit wat er allemaal te krijgen is en ga eens goed testen wat een perfecte combinatie is met de overige onderdelen van mijn set... vooral nu de wereld zo klein geworden is door oa internet en je vrij gemakkelijk heel veel dingen kunt krijgen/proberen. Kom je tot de conclusie dat er eigenlijk niet zoveel nieuws onder de zon is, dan weet je dat tenminste en kan je altijd nog voor je vertrouwde merk X kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 juli 2008 Report Share Posted 16 juli 2008 Met alle respect hoor, maar ik begrijp niets van een stellingname van ik luister 15 jaar met plezier naar merk X, Ik wel, die mensen zijn gewoon tevreden en gelukkig met merk X. Jack P.s. ik wou dat mijn merk X nog bestond! Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielhilux Posted 17 juli 2008 Author Report Share Posted 17 juli 2008 Beste, Als je denkt dat ik een simpel leven leid dan ben je weeral mis. Heb een eigen zaak, ben meer dan twintig jaar actief in alpinisme ( ijsklimmen), doe aan volledige-triatlons, heb 3 kinderen neen ik zit niet stil in mijn zetel en wacht tot er wat gebeurd in mijn leven of te zanniken over dingen die eigenlijk er niet toe doen. Maar als ik dan toch in mijn zetel zit dan luister ik zeer graag naar fijne muziek. thats it.... Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 augustus 2008 Report Share Posted 6 augustus 2008 Hoewel ik zeer tevreden ben met wat ik heb aan audioapparatuur zou ik niet zonder meer voor de dezelfde merken kiezen voor de toekomst. De nieuwe Monitor Audio LS zijn bijvoorbeeld door andere mensen gemaakt dan die van mij. Als liefhebber moet je voortdurend naar spulltjes blijven luisteren - dat is leuk en leerzaam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danielhilux Posted 9 augustus 2008 Author Report Share Posted 9 augustus 2008 Toch nog bedankt voor de reacties, Ik heb ondertussen nog het een en ander veranderd Heb dus de knoop kunnen door hakken wat betreft de cd speler, het is de nieuwe van cambridge ( 840 c azur) geworden en niet de prima luna 8. Klinkt gewoon fantastish. Wat betreft de versterker prima luna 2. Hier had ik toch wel een aantal problemen mee de afgelopen 15 maanden. Op deze tijd heb ik er al een 6 lampen moeten veranderen. Dit gebeurde wel steeds onder garantie maar dat over en't weer geloop naar winkel en terug heeft me doen besluiten om ook de prima - luna 2 buiten te gooien. Het geluid is perfect maar heb blijkbaar pech met de constructie/opbouw van dit apparaat. Dus omdat ik toch zograag bij een merk blijf heb ik hem vervangen door de cambridge adio voor en eindversterker 840 E en 840 w plus de bijhorende balance cabels. Volgende week staat hij thuis en kan ik hopelijk de komende 15 jaar rustig genieten. groetjes danielhilux. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts