Jump to content

krakende output dcd1460

wollie
 Share

Recommended Posts

Ik heb dus vanmiddag een denon dcd1460 gekocht. Deze blijkt echter een defect te hebben, er zit een kraak in het geluid van een van de bijde kanalen, ook zie ik op dit kanaal een dc spanning van 200Mv. De kraak doet zich alleen voor wanneer er harde stukken in de muziek zitten.

Mijn eerste gedachte is dat de output cap kapot is, dit zou de dc spanning verklaren.

Mijn vraag aan jullie is dus, wat denken jullie ?

Ik kan wel gaan proberen met andere caps, maar als dat zinloos is :unsure:

Edit

Ik ben eens aan het meten geweest, bij zowel het defecte als het goede kanaal meet ik voor de uitgangscaps 0.1 mv (tenopzichte van ground). Bij het goede kanaal meet ik na de caps niets, bij het verkeerde kanaal echter 300mv(tenonopzichte van ground. Lijkt mij dus kapotte caps ?

Lijkt mij niet. Ik denk eerder aan een massaprobleem. Zoek het eens in slechte soldeerverbindingen. Als het een slechte cap zou zijn, zou je voor de condensatoren ook die 300mV moeten meten :rolleyes:

Aan de uitgang van de opamps zit een schakel ic dat voor problemen zorgde. Dit ic zorgt er voor dat de variabele output en headphone output werken.

Ik heb een modificatie uitgevoerd waardoor dit ic niet meer nodig is en ik alleen de fixed output nog kan gebruiken.

Ik heb gelijk het muting circuit verwijdert en de ouput caps verwijdert.