padangpanjang Posted 18 juli 2008 Report Share Posted 18 juli 2008 Beste forumers, Ik ben al een ruime tijd op zoek naar een goede hoofdtelefoonversterker of eventueel geintegreerd met hoofdtelefoonaansluiting hier ben ik nog niet helemaal uit...dit laatste omdat ik de versterker dan altijd nog kan gebruiken om luidsprekers aan te sturen. Voorkeur gaat uit naar buizen, simpelweg omdat ik over het algemeen een goede buizenversterker lekerder vind klinken. Heb gedacht aan de chinese versterkers Opera, Jasmin of bijv Woo Audio Mischien zijn er mensen met goede tips/ervaringen Ik heb een AKG K701 en wil er graag later een GS1000 van Grado bij kopen.. Alvast bedankt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juli 2008 Report Share Posted 18 juli 2008 Woo Audio... Alleen al vanwege de naam Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 Kijk ook eens naar de Ming Da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 Waarom geen Stax? Hebben ook buizen-versterkers die op de hoofdtelefoons zijn afgestemd. Een beter huwelijk lijkt me niet denkbaar. (Tenzij je de lol van het headphone-amps wil houden, natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 Die Grado GS1000 is het mooiste wat ik heb gehoord op hoofdtelefoon gebied (zelfs op een Technics setje van meer dan 12 jaar oud). Ik heb zelf de Grado RS2 en als versterker heb ik een Musical Fidelity X-Can V3. Ik heb wel de standaard buisjes vervangen door Siemens Goldpins en een betere voeding (Little Pinkie). Op zich een aangename combinatie, maar het kan ongetwijfeld nog veel beter. Van de winter ga ik eens een bouwpakketje kopen waarmee ik de X-Can nog weer wat verder kan verbeteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
padangpanjang Posted 19 juli 2008 Author Report Share Posted 19 juli 2008 Bedankt voor jullie reactie! Waarom geen Stax?? Klinkt zondermeer erg goed maar mij ligt de klank van bijv de Grado GS1000 meer..Tja smaken verschillen nietwaar..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 Meier Audio headphone-amps met instelbare crossfeed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 Waarom geen Stax?? Klinkt zondermeer erg goed maar mij ligt de klank van bijv de Grado GS1000 meer..Tja smaken verschillen nietwaar..? Ab-so-luut! Kort voordat ik mijn Stax kocht, dacht ik dat een HD650 en/of RS2 of RS1 in combinatie met de schitterende Cayin HA-1A mij blij zouden maken. Jou wellicht wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 Krell KSA-5v Helaas moeilijk te bemachtigen maar ooo zooo goed !!!! Marc ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
padangpanjang Posted 21 juli 2008 Author Report Share Posted 21 juli 2008 Hey Marc, Ik heb jarenlang gedraaid met Krell apparatuur oa een KSA300s gehad.. Maar uiteindelijk draai ik toch met buizen.. Krell over het algemeen veel power!..heel precies met veel authoriteit, absoluut goed maar voor mijn gevoel te zakelijk, mits je een goede combinatie kun vinden met bijvoorbeeld een goede buizenvoortrap .. De hoofdtelefoonversterker heb ik dus nooit gehoord en kan er dus geen oordeel over geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 21 juli 2008 Report Share Posted 21 juli 2008 Wellicht is het ook een aardig idee om je ook eenst te ori Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajv Posted 29 juli 2008 Report Share Posted 29 juli 2008 misschien dat je hier iets aan hebt: Overzicht fabrikanten koptelefoon versterkers Grt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 juli 2008 Report Share Posted 30 juli 2008 Hoe het zich verhoud tot bovenstaande typen weet ik niet, maar CEC heeft ook wat in de aanbieding http://www.clofis.nl/nl/cec/cec_midi.htm Meier is ook vrij bekend http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 31 juli 2008 Report Share Posted 31 juli 2008 Naast Head-Fi heb je misschien ook nog wat aan HeadWize Link to comment Share on other sites More sharing options...
padangpanjang Posted 6 augustus 2008 Author Report Share Posted 6 augustus 2008 Uiteindelijk besloten om een model van Wooaudio te kopen..hoewel.. Ik wil de hoofdtelefoonversterker bestellen in de U.S. , de prijs is interessant alleen weet ik niet wat ik aan invoerbelasting kwijt ben. Heeft iemand hier ervaring mee?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 7 augustus 2008 Report Share Posted 7 augustus 2008 Ik wil de hoofdtelefoonversterker bestellen in de U.S. , de prijs is interessant alleen weet ik niet wat ik aan invoerbelasting kwijt ben. 6% invoerbelasting, dan de verzendkosten daarbij opgeteld en over dat totaal betaal je nog eens 19% BTW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 8 augustus 2008 Report Share Posted 8 augustus 2008 De bestklinkende hoofdtelefoonversterker die ik ken is de Bada PH-12 en nog goedkoop ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2008 Report Share Posted 10 augustus 2008 Volgens mij 2% 8518 30 - hoofdtelefoons en oortelefoons, ook indien gecombineerd met een microfoon, en stellen of assortimenten bestaande uit een microfoon en een of meer luidsprekers - - 8518 40 - elektrische audiofrequentversterkers - - 8518 50 - elektrische geluidsversterkers - - - 8518 50 00 10 - - bestemd voor burgerluchtvaartuigen - - - 8518 50 00 90 - - andere - - 8518 90 - delen http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/c...amp;Action=1#OK => tarif code 8518 50 00 90 http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/c...amp;Action=1#OK Invoerrechten Simulatiedatum : 10/08/2008 TARIC code 8518500090 Land van oorsprong / bestemming Verenigde Staten van Amerika - US (400) Omschrijving Geen beperking -------------------------------------------------------------------------------- Invoer Douanerecht derde landen : 2.00 % Verordening/Beschikking Luchtwaardigheids-tariefschorsing : 0 % Voorwaarden_van_de_maatregel Verordening/Beschikking Voetnoot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts