AudioBill Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 Beste mensen, Als ik een andere, ook originele, Technics headshell of bv. een Ortofon Concorde aansluit op mijn Technics 1210 M5G platenspeler heb ik steeds een tikje in de speakers als ik de platenspeler aan/uit zet. Dit zelfde tikje blijft volledig achterwege als ik de bijgeleverde headshell gebruik? Hoe komt dit en is daar wat aan te verhelpen? Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobbes Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 Hoi Bill, Kijk eens of je kunt meten of er een goede electrische verbinding is tussen de massadraad en de headshell na montage. Ik denk dat de headshell geen goede massa meekrijgt. Die mass werkt als een "scherm" voor storingen zoals die ontstaan als de schakelaar bedient. Heb je misschien foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 Jottum, dat riekt naar ontbreken van aarding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 19 juli 2008 Author Report Share Posted 19 juli 2008 Hoi, Als het aan de aarde zou liggen zou hij dat toch bij elke headshell moeten doen, maar bij de bijgeleverde doet hij het dus niet, alleen bij de, ook Technics headshell, die ik er los heb bij gekocht? AudioBill PS: Heeft er misschien iemand een Technics Element -Gewichtje, zo een die er ook standaard bij geleverd wordt om tussen element en headshell in te plaatsen als je elementje iets te licht is? Alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobbes Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 Hoi, Als het aan de aarde zou liggen zou hij dat toch bij elke headshell moeten doen, maar bij de bijgeleverde doet hij het dus niet, alleen bij de, ook Technics headshell, die ik er los heb bij gekocht? AudioBill Hoi Bill, Toch wel. De headshell is een metalen constructie die je element afschermt van storingen. Als het metaal van de headshell geen goed contact maakt met de aarddraad of de arm (vaak is de arm zelf geaard aan de aarddraad), dan kan het die funktie niet vervullen. Maar misschien is die andere headshell wel van kunststof of anders geconstrueerd, vandaar ook de vraag om een foto. Groeten van Hobbes Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 21 juli 2008 Author Report Share Posted 21 juli 2008 Hier is een foto van de headshell. Is een oudere versie als de bijgeleverde die niet tikt. is er soms iets als een spraitje of weet ik veel die dat kan verhelpen? AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 juli 2008 Report Share Posted 21 juli 2008 Zijn ze allebei zwart? Of heeft er 1 gebruikssporen en de andere niet? De lak kan te dik zijn, waardoor er geen goede ground is. Die tik is hoogstwaarschijnlijk een electrostatische ontlading. Als je de onderkant van de headshell licht opschuurt, zodat de schroeven waarmee het element vastzit, direct contact kan maken met het metaal van de headshell (dus zonder verf ertussen), kan het zijn dat de tikken verleden tijd zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 juli 2008 Report Share Posted 21 juli 2008 Beste mensen, Als ik een andere, ook originele, Technics headshell of bv. een Ortofon Concorde aansluit op mijn Technics 1210 M5G platenspeler heb ik steeds een tikje in de speakers als ik de platenspeler aan/uit zet. Dit zelfde tikje blijft volledig achterwege als ik de bijgeleverde headshell gebruik? Hoe komt dit en is daar wat aan te verhelpen? Groetjes AudioBill Beste, Met welk element ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 22 juli 2008 Author Report Share Posted 22 juli 2008 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 juli 2008 Report Share Posted 22 juli 2008 Die tik is bij mij een serieuze tik, zowel bij het aanzetten als afzetten van de PU. Heb dit altijd gehad, welke versterker, element of phonotrap ook ... Moet ik mij eig zorgen maken? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 22 juli 2008 Author Report Share Posted 22 juli 2008 Tikje is helaas nog niet weg, bollocks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts