Jump to content

Ouwe koeien

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Guest Rev. Fatman

Ach, Spi lijkt mij inmiddels mostert na de maaltijd, het is nu toch ongeveer zo dat beide formaten inmiddels als antiquarisch kunnen worden aangemerkt. :D:D:D

Ja! Ik wil DSD bestanden van 6G per track, een dubbele harde schijf van 800Gig voor opslag, geruisloze PC met WBT outputs* en een Blue Ray speler in de auto! :P

Zolang da'k da ni kan betoale geniet ik mor wa van mijne vinyl! :lol:

:P RastaPhil

* recht op de Eind Versterker met ne goeie interlink!

Ja! Ik wil DSD bestanden van 6G per track, een dubbele harde schijf van 800Gig voor opslag, geruisloze PC met WBT outputs* en een Blue Ray speler in de auto! :P

Zolang da'k da ni kan betoale geniet ik mor wa van mijne vinyl! :lol:

:P RastaPhil

* recht op de Eind Versterker met ne goeie interlink!

Zo'n PC is helemaal niet zo duur hoor. Goeie kast, goeie, stille voeding erin, goedkoop moederbord, simpele videokaart met passieve koeling en een paar flinke harddiscs. Kost minder dan de gemiddelde audiofiele interlink...

Ps. een computer rechtstreeks op een eindversterker zie ik niet zo zitten. Beter de digitale uitgang (s/pdif) gebruiken (kan bij DSD natuurlijk niet) en op een externe DAC met voorversterker aansluiten...

Ik heb er nog een goeie!

Mijn LP is beter dan mijn CD ( in enkele gevallen toch )

En dit kan ik heeeeeel eenvoudig verklaren.

In de tweedehands platenzaak enkele mooie Lp's gevonden met oude opnamen van Callas. Klinken totaal niet, maar muzikaal gezien zo'n ongelooflijke concerten dat ik me van de opnamekwaliteit niks aantrek.

En nu komt het! Op CD kan je deze opnames niet vinden! Muzikaal gezien moet ik het voor dezelfde opera's bij CD'tjes stellen met heeeeeeel wat minder kwaliteit van uitvoering!

Dus... Mijn Lp'ke wint, telkens weer opnieuw! :lol::lol::lol:

Het is ook een geweldig nummer ;) Tja, dat is ook kwaliteit, dat de muziek blijft staan als een huis ondanks dat de technische kant maar zo zo is.

;)

Als je jezelf uitverkoopt, loop je binnen. Zei hij terrecht zelf over die plaat.

Ziggy en Scary Monsters (z'n laatste master piece) klinken via (hybrid) SACD prima, dacht ik zo.