Jahe Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Hoi Iedereen, Mijn set van dit moment is Nad t741 receiver Dynaudio audience 40 (front) audio pro evidence sub eltax milenium rear en center. Ik kan de sub en rearspeakers samen nu redelijk goed verkopen en ben van plan de audience 40 als rear te gebruiken en als front een nieuw stel (tweedehands?) speakers te kopen. De bedoeling is dat het twee vloerstaanders gaan worden die diep genoeg gaan zodat ik geen sub meer nodig heb.(30/35 herz strak weergegeven is mij diep genoeg). Nu ben ik een beetje bang dat ik er misschien op achteruit ga in de hoge tonen. Het hoog van de audience 40 vind ik prachtig, kraakhelder, maar niet scherp. Zit ik hierdoor vast aan het merk dynaudio? of zijn er andere merken waar ik toch ook eens naar zou moeten luisteren? Zo ja welke? Ik heb wel eens gelezen dat Dali goed matched met NAD. Tips zijn welkom, Eigenlijk wil ik gaan voor tweedehands. Mijn budget ligt namelijk rond de 500 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Ik zou inderdaad eens luisteren naar Dali en Piega. Link to comment Share on other sites More sharing options...
swami Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Mijn ervaring is dat engelse merken zacht in het hoog zijn. Zoals AR, B&W en ook KEF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Mijn ervaring is dat engelse merken zacht in het hoog zijn. Zoals AR, B&W en ook KEF. Vroeger was dit inderdaad zo, toen klonken veel Engelse speakers nogal smoooth, en bijvoorbeeld Duitse speakers nogal schel en (te)veel laag, maar dat gaat tegenwoordig niet meer op. Er staat bij www.rinsmahifi.nl een 2e hands set Dynaudio 'Audience' 72 te koop voor 750,- Euro! Dat lijkt me een uitstekende match met de A40's. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 23 mei 2003 Author Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door Alco: Vroeger was dit inderdaad zo, toen klonken veel Engelse speakers nogal smoooth, en bijvoorbeeld Duitse speakers nogal schel en (te)veel laag, maar dat gaat tegenwoordig niet meer op. Er staat bij www.rinsmahifi.nl een 2e hands set Dynaudio 'Audience' 72 te koop voor 750,- Euro! Dat lijkt me een uitstekende match met de A40's. Groeten, Alco He, Wel een paar honderd euro boven mijn budget maar toch wel een optie. Ik geloof trouwens dat ze nieuw zijn en gewoon in de aanbieding. Waarom denk je dat ze 2de hands zijn Alco? Wat heb ik gemist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Ik geloof trouwens dat ze nieuw zijn en gewoon in de aanbieding. Waarom denk je dat ze 2de hands zijn Alco? Wat heb ik gemist ? Hoi Jahe, Bij Rinsma staan zowel de 2e hands als de 'nieuw/demo' modellen in dezelfde lijst op de site. Aangezien Rinsma zelf geen Dynaudio dealer is ga ik er vanuit dat ze 2e hands zijn. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 24 mei 2003 Author Report Share Posted 24 mei 2003 Als je van het geluid van dynaudio houdt, is de kefQ7 dan ook wat? Friesland is voor mij een eind weg dus ik ga toch eerst iets dichter bij huis kijken.(ik heb geen auto) Mijn audio heb ik tot nu toe bij hifistudiocity in enschede gekocht. Hier verkopen ze ook 2de hands. Ik ga van de week hier eens even kijken. het voorbeeld van de audience72 neem ik mee ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 25 mei 2003 Author Report Share Posted 25 mei 2003 Ik zag deze bij tweedehands voor 500 euro. Kent iemand ze? Is het wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door Jahe:Ik zag deze bij tweedehands voor 500 euro. Kent iemand ze? Is het wat? Nieuw koop je deze speaker nog voor minder, je zag deze speaker enkele maanden geleden op het internet nieuw voor een paar honderd euro gedumpt worden, stond wel zo'n overdreven verhaal van de verkoper bij dat het me iedere keer aan het beroemde Koda-boxen verkooppraatje deed denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 25 mei 2003 Author Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Volgens mij is het zeker wat Als het in je buurt is, zou ik zeker eens gaan luisteren. Ken je ze Ome Henk? Mijn interesse was gewekt doordat de verkoper ervan in dezelfde woonplaats woont als ik. Zit er een basreflex aan de achterkant? Dit zou voor mij een nadeel kunnen zijn met de plaatsing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 25 mei 2003 Author Report Share Posted 25 mei 2003 Ik heb ze nieuw kunnen vinden voor 185 euro per stuk. De tweedehands verkopert heb ik een mailtje gestuurd dat ik interesse heb om te komen luisteren maar dat hij met de prijs wel onder de 370 euro moet zitten. Ik ben benieuwd naar zijn bericht terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 28 mei 2003 Author Report Share Posted 28 mei 2003 vandaag naar de lokale audio verkoper geweest. Ik vertelde dat mijn budget tussen de 500 en 1000 euro lag. Na wat geluisterd te hebben naar verschillende speakers bleek ik de B&W CDM7NT het best vinden klinken. Op mijn gemak nog rustig een uurtje geluisterd en 2 kopjes koffie gehad. Ok.. die gaan het worden. Afrekenen en.... 1998 euro op mijn pin schermpje. NEEEEE !!!! De beste man dacht dat ik met mijn budget bedoelde max 1000 euro per speaker. Terwijl ik bedoelde: Max 1000 euro totaal. Daarna nog even geluisterd naar de Chario Syntar 200 T. Maar dat gaat niet,... met het geluid van de B&W's in herinnering. Nu heb ik niks en zal ik door moeten sparen voor de B&W's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Jahe:vandaag naar de lokale audio verkoper geweest. Ik vertelde dat mijn budget tussen de 500 en 1000 euro lag. Na wat geluisterd te hebben naar verschillende speakers bleek ik de B&W CDM7NT het best vinden klinken. Op mijn gemak nog rustig een uurtje geluisterd en 2 kopjes koffie gehad. Ok.. die gaan het worden. Afrekenen en.... 1998 euro op mijn pin schermpje. NEEEEE !!!! De beste man dacht dat ik met mijn budget bedoelde max 1000 euro per speaker. Terwijl ik bedoelde: Max 1000 euro totaal. Daarna nog even geluisterd naar de Chario Syntar 200 T. Maar dat gaat niet,... met het geluid van de B&W's in herinnering. Nu heb ik niks en zal ik door moeten sparen voor de B&W's Aan de ene kant wel lullig, maar nu heb je wel iets om naar uit te zien... Wel een lullig misverstand... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Jahe:vandaag naar de lokale audio verkoper geweest. Ik vertelde dat mijn budget tussen de 500 en 1000 euro lag. Na wat geluisterd te hebben naar verschillende speakers bleek ik de B&W CDM7NT het best vinden klinken. Op mijn gemak nog rustig een uurtje geluisterd en 2 kopjes koffie gehad. Ok.. die gaan het worden. Afrekenen en.... 1998 euro op mijn pin schermpje. NEEEEE !!!! De beste man dacht dat ik met mijn budget bedoelde max 1000 euro per speaker. Terwijl ik bedoelde: Max 1000 euro totaal. Daarna nog even geluisterd naar de Chario Syntar 200 T. Maar dat gaat niet,... met het geluid van de B&W's in herinnering. Nu heb ik niks en zal ik door moeten sparen voor de B&W's Misschien zijn er toch nog andere luidsprekers te vinden die ook op je wensen aansluiten en voor 1000 euro per set te krijgen zijn. Ik zou zelf niet door gaan sparen voor luidsprekers die TWEE keer het oorspronkelijke budget zijn. Je hebt toch niet voor niets dit budget bepaald! Veel succes en hou ons op de hoogte Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 28 mei 2003 Report Share Posted 28 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Vroeger heb ik ooit naar een stel Heco geluisterd en was behoorlijk onder de indruk. Daarbij was het voor mij de eerste Duitse luidspreker die niet meer Duits klonk. Overigens is die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Vroeger heb ik ooit naar een stel Heco geluisterd en was behoorlijk onder de indruk. Henk heeft gelijk "Vroeger was alles beter" Heb ik zelf ook ontdekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 4 juni 2003 Author Report Share Posted 4 juni 2003 Het zijn de chario syntar 200 T geworden. Morgen krijg ik ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 JP Joos? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speaker Freak Posted 11 juli 2003 Report Share Posted 11 juli 2003 Geplaatst door Jahe:vandaag naar de lokale audio verkoper geweest. Ik vertelde dat mijn budget tussen de 500 en 1000 euro lag. Na wat geluisterd te hebben naar verschillende speakers bleek ik de B&W CDM7NT het best vinden klinken. Op mijn gemak nog rustig een uurtje geluisterd en 2 kopjes koffie gehad. Ok.. die gaan het worden. Afrekenen en.... 1998 euro op mijn pin schermpje. NEEEEE !!!! De beste man dacht dat ik met mijn budget bedoelde max 1000 euro per speaker. Terwijl ik bedoelde: Max 1000 euro totaal. Daarna nog even geluisterd naar de Chario Syntar 200 T. Maar dat gaat niet,... met het geluid van de B&W's in herinnering. Nu heb ik niks en zal ik door moeten sparen voor de B&W's Je hebt wel pech Jahe maar ja iets goeds hoeft niet altijd duur te zijn kijk maar eens goed rond. Ken je het merk Eltax? Deze hebben goede speakers voor een lagere prijs. Misschien passen deze wel in je budget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts