DaanMeijden Posted 23 juli 2008 Report Share Posted 23 juli 2008 Momenteel ben ik in het bezit van een setje B&W DM303 speakers (zeer tevreden overigens), maar het wordt tijd om mijn oude Kenwood versterker te vervangen. Ik wil 2e hands een versterker aanschaffen, maar welke merken “matchen” goed bij de B&W speakers? Mijn budget? Ik wil het eigenlijk rond de 200 euro houden, maar als het een bijzondere versterker is wil ik er ook gerust meer aan spenderen. Een aantal versterkers/merken waar ik naar gekeken heb: Marantz PM80 Sony FA30 ES Musical Fidelity A1-X Sugden A28 Denon Sphinx NAD Luxman Ik weet gewoon niet wat nu een goede match is! B&W speakers zijn van zichzelf redelijk warm van geluid, ze moeten niet dof gaan klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 juli 2008 Report Share Posted 23 juli 2008 daan, probeer is een t amp versterker kost 42,50 aan euro,s is te koop bij Caps&Coils. importeur van t amp heeft er nog een paar vraag of je die kan uitproberen ik heb laatst 4 gekocht, versterker voor een prikkie pas heel goed bij b en w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juli 2008 Report Share Posted 23 juli 2008 Misschien een Yamaha, die heeft divers in deze prijsklasse en klinken meestal wel wat fris http://www.kieskeurig.nl/product/8A5028A35...18C004BC59A.htm http://www.yamahamusic.com.au/products/avi...ers/AX-397B.asp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juli 2008 Report Share Posted 23 juli 2008 Misschien een Yamaha, die heeft divers in deze prijsklasse en klinken meestal wel wat fris http://www.kieskeurig.nl/product/8A5028A35...18C004BC59A.htm http://www.yamahamusic.com.au/products/avi...ers/AX-397B.asp Ik denk dat deze link dan wat handiger is Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 juli 2008 Report Share Posted 23 juli 2008 Momenteel ben ik in het bezit van een setje B&W DM303 speakers (zeer tevreden overigens), maar het wordt tijd om mijn oude Kenwood versterker te vervangen. Ik wil 2e hands een versterker aanschaffen, maar welke merken Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaanMeijden Posted 23 juli 2008 Author Report Share Posted 23 juli 2008 Bedankt voor de reacties! probeer is een t amp versterkerT amp is niet helemaal mijn ding, het zal vast wel goed klinken, maar nee niets voor mij. Misschien een Yamaha, die heeft divers in deze prijsklasse en klinken meestal wel wat frisMisschien ook wel een idee, maar ik wil zeker geen "nieuwe" versterker, 2e hands graag. persoonlijk zou ik de pm80 doen.word niet dof hoor, wel wat laid back. maar geen angst voor verlies van hoge tonen ofzo. geheel zal zeker fris genoeg klinken. anders zien of ergens een goeie deal te vinden is. aanbieding ofzo. of een leuke 2e hands. daar zit je zowie zo al aan voor de pm80 En dat is dus ook precies de versterker waar ik veel naar gekeken heb (en al een keer op geboden), 2e hands al leuke aanbiedingen voor gezien. Bedankt voor deze reactie, want dat was inderdaad wel de vraag waar ik mee zat, ikzelf had wel het gevoel dat deze versterkers allemaal wel goed te noemen zijn, met kleine verschillen hier en daar. maar ik moest het toch even vragen hoe andere mensen (met meer verstand hierover?) er over denken. Ik ga verder speuren op marktplaats! Ik zal voornamelijk gaan zoeken naar een leuke Marantz PM80 of Sony FA30 ES. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 juli 2008 Report Share Posted 24 juli 2008 pm 80 klinkt warm geluid en waarom die heb al dacht ik 1992 of ,95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaanMeijden Posted 24 juli 2008 Author Report Share Posted 24 juli 2008 6 watt is toch veel te weinig om fatsoenlijk geluid uit mijn B&W 303 speakers te laten komen? of zit ik er nu naast. ik weet niet wat ik me voor moet stellen bij een T-amp (hoever kan ik het volume opendraaien?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wollie Posted 25 juli 2008 Report Share Posted 25 juli 2008 6 watt is toch veel te weinig om fatsoenlijk geluid uit mijn B&W 303 speakers te laten komen? of zit ik er nu naast. ik weet niet wat ik me voor moet stellen bij een T-amp (hoever kan ik het volume opendraaien?) Tja met een gevoeligheid van 88dbw lijkt het mij ook niet genoeg vermogen. Zon versterker is leuk als je speakers hebt met een gevoeligheid van 90dbw of meer maar anders zou ik er niet aan beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 juli 2008 Report Share Posted 26 juli 2008 pm 80 klinkt warm geluid en waarom die heb al dacht ik 1992 of ,95 tja wat is warm. ik heb 2 marantz vertsterkers gehad maar beide waren lekker relaxed. maar fris genoeg hoor. de pm80 heb ik ook gehad. beter dan de pm80 2 of de pm80SE gewone ordinaire pm80 is top Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaanMeijden Posted 27 juli 2008 Author Report Share Posted 27 juli 2008 Bedankt voor de reacties, ik ga voor de Marantz PM80. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts