Jump to content

Kenwood KA 7300

Carlo
 Share

Recommended Posts

Ik heb thuis nog een Kenwood KA 7300 versterker staan, inmiddels zo'n 30 jaar oud, ooit gekregen voor een verjaardag. Ik zou deze versterker weer eens gaan willen gebruiken maar een interne en externe schoonmaak/opknapbeurt zou dan wel een goed idee zijn. Waar kun je zoiets laten doen op een verantwoorde manier? Ik woon in Oss.

Daar hebben we wat aan...

Ik hou er niet van om mezelf openlijk aan te bevelen, vandaar dat ik het via PM deed. :unsure:

Mooie versterker trouwens. Ik heb nog een scope van Trio :D

ka-7300.JPG

(van www.audio-heritage.jp)

Ik zou eerst eens kijken op wat tweedehands-sites wat de versterker nog waard is.

Daarna beslis je, of je veel geld wilt uitgeven voor een opknapbeurt, een andere betere tweedehandse KA 7300 koopt, of een nog mooiere oude bak.

Nou, deze versterker is altijd van mij geweest. heb hem destijds nieuw gekocht en ben altijd zeer voorzichtig geweest met m'n apparatuur. Hij staat nu gewoon als reserve op m'n werkkamer. In die zin denk ik niet dat ik een beter exemplaar kan treffen! Enne.. ook een stukje nostalgie.. Ik heb vorig jaar voor een paar tientjes een set perfecte B&W 110 i luidsprekers gekocht en die wilde er ermee combineren..kortom, een echte vintageset voor bij de computer. Ik heb ook nog een nagenoeg even oude Rotel tuner met zo'n zwaar vliegwiel, Dolby (!!) en multipathmeter...kortom, dit wordt een gave ouderwetse set die ik weer leven in wil blazen.

M'n Meridianset en m'n Master luidsprekers hou ik ook in ere hoor ;) maar dit is gewoon leuk, vooral omdat ik altijd veel plezier van de Kenwood heb gehad en hij zo heerlijk degelijk gebouwd is. Zoiets kun je gewoon niet naar de kringloop brengen..

Nou, deze versterker is altijd van mij geweest. heb hem destijds nieuw gekocht en ben altijd zeer voorzichtig geweest met m'n apparatuur. Hij staat nu gewoon als reserve op m'n werkkamer. In die zin denk ik niet dat ik een beter exemplaar kan treffen! Enne.. ook een stukje nostalgie.. Ik heb vorig jaar voor een paar tientjes een set perfecte B&W 110 i luidsprekers gekocht en die wilde er ermee combineren..kortom, een echte vintageset voor bij de computer. Ik heb ook nog een nagenoeg even oude Rotel tuner met zo'n zwaar vliegwiel, Dolby (!!) en multipathmeter...kortom, dit wordt een gave ouderwetse set die ik weer leven in wil blazen.

M'n Meridianset en m'n Master luidsprekers hou ik ook in ere hoor ;) maar dit is gewoon leuk, vooral omdat ik altijd veel plezier van de Kenwood heb gehad en hij zo heerlijk degelijk gebouwd is. Zoiets kun je gewoon niet naar de kringloop brengen..

:) Yeah mon!

recycle Art! :)

RastaPhil