AudioBill Posted 31 juli 2008 Report Share Posted 31 juli 2008 Beste audioliefhebbers, Ik heb op mijn Shanling scd-300 (prima sacd speler trouwens) een knop zitten waarboven staat 24bit/192KHz. Wat is de functie daarvan, wanneer moet ik die gebruiken en wat is dan het resultaat? Alvast bedankt, AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 31 juli 2008 Report Share Posted 31 juli 2008 Gewoon proberen. Klinkt het beter? -> houden zo. Klinkt het minder goed? -> weer terugzetten. Maakt het niet uit? -> dan doet het ook niet veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 31 juli 2008 Author Report Share Posted 31 juli 2008 Dank U Richard, hier kan ik nu wat mee. Ik moet zeggen dat het bij die een of twee keer dat ik het heb geprobeerd niet veel doet, maar ik wil toch ff weten the reason why? Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 31 juli 2008 Report Share Posted 31 juli 2008 Gokje: Knop is om de upsampling aan of uit te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 augustus 2008 Report Share Posted 1 augustus 2008 Veel moderne apparaten laten aan de luisteraar over of er ge-upsampled moet worden of niet. Eigenlijk een zwakte bod, want eigenlijk zegt men dan dat ze het zelf ook niet weten. De verschillen zijn klein zullen we maar zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 augustus 2008 Report Share Posted 1 augustus 2008 Commentaar van een fabrikant gevraagd naar de 96khz/192khz selectie op een dac was dat verschillende loopwerken beter gedijen bij de ene of andere keuze. Misschien dus een keuze-optie in geval de speler een digitale input heeft (?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 augustus 2008 Report Share Posted 2 augustus 2008 Commentaar van een fabrikant gevraagd naar de 96khz/192khz selectie op een dac was dat verschillende loopwerken beter gedijen bij de ene of andere keuze. Misschien dus een keuze-optie in geval de speler een digitale input heeft (?). Je bedoelt dat Shanling verschillende loopwerken in die speler stopt? Dan nog gaat het argument van Duck op: Ze weten het zelf niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 2 augustus 2008 Report Share Posted 2 augustus 2008 Commentaar van een fabrikant gevraagd naar de 96khz/192khz selectie op een dac was dat verschillende loopwerken beter gedijen bij de ene of andere keuze. Misschien dus een keuze-optie in geval de speler een digitale input heeft (?). Je bedoelt dat Shanling verschillende loopwerken in die speler stopt? Dan nog gaat het argument van Duck op: Ze weten het zelf niet Heheh, nee voor het geval deze Shanling als DAC sec gebruikt zou (kunnen) worden. De site zegt voor de SACD 3000: 24 bit/192 KHz up-sampling is accomplished by SRC4192. En zeg nou maar's dat SRC4192 geen fluit uitmaakt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 2 augustus 2008 Report Share Posted 2 augustus 2008 Beste audioliefhebbers, Ik heb op mijn Shanling scd-300 (prima sacd speler trouwens) een knop zitten waarboven staat 24bit/192KHz. Wat is de functie daarvan, wanneer moet ik die gebruiken en wat is dan het resultaat? Alvast bedankt, AudioBill AudioBill, Heb ook een cdeespelertje met zo`n functie maar met 3 of 4 van die KHz standen. Bij mij: hoe hoger de KHz stand hoe verder het geluidsbeeld zich naar achteren "verplaatst" . In mijn geval ( oneindigbaffle waarbij normaliter het geluidsbeeld al van achter de units komt ) is de 44,4KHz stand het aangenaamst. Maar gelijk Richard de tweede al opmerkt : ontdek zelf de standen en behoudt de voor jouw aangenaamste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts