Jump to content

Allegri Missere

mordante
 Share

Recommended Posts

Laatst hoorde ik de Miserere van Allegri op de radio, en dat klonk best goed. Nu ben ik op het gebied van klassieke muziek een leek. Dus zou iemand mij een goede opname van het stuk kunnen adviseren? Er bestaan soms van 1 stuk zoveel verschillende opnames/uitvoeringen etc dat ik echt niet weet wat goed is en wat niet goed is.

Laatst hoorde ik de Miserere van Allegri op de radio, en dat klonk best goed. Nu ben ik op het gebied van klassieke muziek een leek. Dus zou iemand mij een goede opname van het stuk kunnen adviseren? Er bestaan soms van 1 stuk zoveel verschillende opnames/uitvoeringen etc dat ik echt niet weet wat goed is en wat niet goed is.

Ja, Allegri... als ik het hoor, gaat de radio wat harder en moet iedereen stil zijn. Kippevel krijg ik bij de jongenssopraan die de hoogte inschiet!

Op de radio hoorde ik ook laatst het verhaal eromheen, dat ik bijna letterlijk op Wiki terugvond:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gregorio_Allegri

Natuurlijk wilde ik dit op cd hebben. Toen ik in Londen was heb ik in St. Paul's cathedral de cd gekocht: 'The music of St Paul's Cathedral, Anthems, Magnificats, Hymns and a Psalm.' door St. Paul's Cathedral Choir olv John Scott. Hyperion SPCC2000. Hij kostte me toen 6 pond.

Kippevel gegarandeerd.

Maar het stuk staat op veel meer cd's, zoals te verwachten. Deze is in elk geval h

• 3 weeks later...