Jump to content

Hoever moet je gaan? Diepte, hoogte, breedte.

mumsoft
 Share

Recommended Posts

...

En ik ga een groene viltstift kopen. :huh:

Marc :ph34r:

Vergeet niet dat een Staedtler Lumocolor het beste resultaat geeft :)

Verdorie, ben ik er weer ingetrapt. Het doet hoegenaamd niets. Ik heb een cd dubbel en een ervan 'behandeld', en merk geen snars.

Toen zocht ik nog eens op 'green markers cd' en ja hoor: het is weer zo'n fabeltje :mad2: :

http://aroundcny.com/technofile/texts/greenink86.html

en

http://www.snopes.com/music/media/marker.htm#add

...

Verdorie, ben ik er weer ingetrapt. Het doet hoegenaamd niets. Ik heb een cd dubbel en een ervan 'behandeld', en merk geen snars.

Toen zocht ik nog eens op 'green markers cd' en ja hoor: het is weer zo'n fabeltje :mad2: :

en

Geen fabeltje <_< . Je mag rustig eens bij mij komen luisteren en dan kunnen we ook uitgebreid die stift uitproberen. Als ie bij jouw niet werkt, kan dat een aantal oorzaken hebben. Of je set heeft niet genoeg oplossend vermogen, of je loopwerk is subliem (nog niet eerder tegengekomen), of je loopwerk is ronduit bagger.

...

en

Geen fabeltje <_< . Je mag rustig eens bij mij komen luisteren en dan kunnen we ook uitgebreid die stift uitproberen. Als ie bij jouw niet werkt, kan dat een aantal oorzaken hebben. Of je set heeft niet genoeg oplossend vermogen, of je loopwerk is subliem (nog niet eerder tegengekomen), of je loopwerk is ronduit bagger.

...of het doet gewoon niks... :rolleyes:

...

en

Morgen ga ik naar de LFD luisteren en die vergelijken met mijn versterker, lettend op resolutie (en staging en zo). Neem dan ook die twee cd's mee. Als ik daar ook geen verschil hoor, ga ik op je uitnodiging in. Voorwaarde is wel dat er blind getest kan worden. Het kan zijn dat mijn cd's 'niet geschikt' zijn, dus moet jij beschikken over minstens een onbehandelde en een gelijke behandelde waarmee je duidelijk verschil hoort.

Dan wil ik nog wel eens naar Roermond komen. Eerder dan oktober wordt het niet.

...

en

In mijn ervaring is het geen fabeltje :huh:

tegenover deze links kunnen we ook weer deze: stereophile of deze I.A.R. zetten + een ruime eigen ervaring met diverse cd'spelers uit verschillende prijsklassen en een hoop verbaasde gezichten m.b.t. het behaalde positivie resultaat.

het is i.d.d. een verguisde tweak met voodoo gehalte volgen vele maar ik vind het nog steeds de top tweak voor een euro of 3 met prima resultaat.

Daffy ;)

p.s. ik maak de kopse kant van de "buitenkant" en de kopse kant van de "binnenkant" groen, daarna nog het overgebleven deel van de transparante "buitenkant" aan onder en bovenzijde.

Mooi voor je , al kocht ik toch een 2e hands 383 ML denk ik, maar ik heb de LFD nooit beluisterd.

gr :( hj

Met een ML het mannetje, je weet toch niet wat je mist........ B)

Mooi voor je , al kocht ik toch een 2e hands 383 ML denk ik, maar ik heb de LFD nooit beluisterd.

gr :( hj

Met een ML het mannetje, je weet toch niet wat je mist........ B)

Beetje mosterd na de maaltijd!

Maar wat ik ook mis, dit zeker: Power consumption: typically 100W at standby, 200W at idle, 1200W at 4 ohms at rated output.

En dat kan ik missen als kiespijn.

Hiervoor hebben we toch moderators ?

Als dat pushen van LFD eens werd verplaatst naar een eigen plekje, bij recensies bijvoorbeeld, en we hier gewoon eens verder gingen ....................... ook in het topic over dynamiek en autoriteit, ook al gaat dat eigenlijk over hetzelfde <_<

Guest Rev. Fatman

Het lijkt alles bij elkaar een zorgvuldig opgezette reclameactie, dit topic... :huh:

Dat gevoel krijg ik ook steeds meer. Kan er naast zitten hoor.

Dat is toch een poosje geleden ook al geconstateerd en de moderatie dept. heeft toen toch besloten dat dit niet aan de orde was. ;)

Ga nu a.u.b. niet weer zitten mieren over deze reclameactie want daar staat dit forum al jaren stijf van. :)

Of zie ik het nu verkeerd? :unsure:

Tja, wat kan ik daarop zeggen? Ik ben persoonlijk gewoon al eens blij dat er iets over LFD wordt geschreven. Veel gebruikerservaringen vind je nu eenmaal niet op het internet. Moet een mens zich dan inhouden of minder positief zijn over zijn ervaringen dan ie in werkelijkheid is?

Hoe dan ook, als er in dit topic commerci

Guest Rev. Fatman
Btw Marc deze :ph34r: smiley die je steeds in je handtekening gebruikt, staat voor ph34r, ofwel "fear".

Waar ben je bang voor?

Of zal ik de laatste hand leggen op mijn diy Passlabs eindversterker (de 4 dimensionaal geluid weet te produceren).

Misschien is ie bang voor het oog. ;)

eyeflashxc1.gif

Zou dit nu het boze oog zijn? :unsure:

p.s. 4 dimensionaal geluid , wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Here we go again.

Ik ben deze draad begonnen. Onderwerp: hoever moet je gaan met diepte, hoogte, breedte, dus eigenlijk: resolutie (dank voor de betere suggestie), met een suggestie voor een betere versterker EN de vraag mij wat tips aan de hand te doen.

Die tips zijn er in talrijke mate gekomen, heel goed. Heel veel verschillende meningen. Om samen te vatten: het ligt vooral aan de bron, vooral aan de resolutie, vooral aan de speakers, en vooral aan de opstelling en vooral aan de akoustiek. Mijn simpele conclusie: het ligt vooral aan alles.

Reclame was er ook. Het moest per se een Staedler groene pen zijn type zus-en-zo. Bij mijn pennenboer kon ik die niet zomaar krijgen, want Staedler is helemaal weggeconcurreerd door Stabilo, met groene pennen van d

Btw Marc deze :ph34r: smiley die je steeds in je handtekening gebruikt, staat voor ph34r, ofwel "fear".

Waar ben je bang voor?

Het is een soort herkenbaarheid, verder niets. Ik zie er zelf een Burka in. Ik had ook een avatar met een pingu

Ha Marc,

Even nagedacht tijdens het grasmaaien. Het was alleen een gevoel en ik vond het allemaal wat erg toevallig. Maar het is wel zo dat als het niet zo is, dan is het een nogal lullige beschuldiging (niet dat ik denk dat je er wakker van zult liggen). En eigenlijk is een onterechte beschuldiging/verdachtmaking ernstiger dan een beetje sluikreclame (als dat zo zou zijn). Ik will mijn stukje best weer verwijderen. Sterker nog ik doe het meteen voordat iemand gaat (gebeurd veel te veel) zitten quoten.

Veel plezier met je versterkert. De relatie met een burka zie ik niet helemaal, dan luistert toch niet lekker?

Ronald aka DT

Ha Marc,

Even nagedacht tijdens het grasmaaien. Het was alleen een gevoel en ik vond het allemaal wat erg toevallig. Maar het is wel zo dat als het niet zo is, dan is het een nogal lullige beschuldiging (niet dat ik denk dat je er wakker van zult liggen). En eigenlijk is een onterechte beschuldiging/verdachtmaking ernstiger dan een beetje sluikreclame (als dat zo zou zijn). Ik will mijn stukje best weer verwijderen. Sterker nog ik doe het meteen voordat iemand gaat (gebeurd veel te veel) zitten quoten.

Veel plezier met je versterkert. De relatie met een burka zie ik niet helemaal, dan luistert toch niet lekker?

Ronald aka DT

Ronald,

Dat erge toevallige snap ik niet zo. A) ik denk, een betere versterker misschien? B) vraag her en der wat zij bij mijn speakers gebruiken, en pluis die andere draad uit. C) kom op LFD, nog nooit van gehoord, stel de vraag hier, zou het helpen? D) komt 'ene' soxwox hier als enige (ENIGE) met een blozend positieve bespreking E) is het ding hier eindelijk in Nederland verkrijgbaar en F) ga ik luisteren en vind die LFD beter dan mijn Marantz.

Dat is geen toeval, dat is voorspelbaar. Tja, als ik een Marc Levinson 383 had, of een Array, of zeg een Unison Performance, of, doe eens gek, een Akkuphase, en dan vertelde dat die het nakijken had bij die LFD, dan moet je je op je hoofd gaan krabben. Zou nog gewoon kunnen, maar is wat minder waarschijnlijk.

Dat de LFD beter klinkt dan mijn Marantz is eigenlijk het enige dat ik hier heb beweerd en zelf heb ervaren. En dan zou dat meteen reclame zijn, of wat soxwox in zijn onschuld beweert?

Ik ben dit draadje begonnen om er wijzer van te worden, en dat is gelukt. Anderen wijzer maken, dat wil niet. Soit, dan niet.

Als je die zelfbouw speaker klaar hebt kom ik graag een keer luisteren. Zonder burka natuurlijk, maar met open vizier. Kun je er ook inzien...

Marc

Je doet dhfreakie enigzins tekort, die kwam toch als eerste met een zeer positieve luisterervaring (die best gemeend zal zijn).

Het opvallende zat meer in het LS draadje, al die nieuwelingen die tegelijkertijd...

Nou ja, als je een jaar of 6 dit forum volgt dan valt zoiets wat op.

Van een ander gehakt draadje heb ik geleerd dat je bij een luisterbezoek moet zorgen dat er een mes op tafel ligt... :D

Je doet dhfreakie enigzins tekort, die kwam toch als eerste met een zeer positieve luisterervaring (die best gemeend zal zijn).
Nee hoor, ik had hem al genoemd in mijn lange bezoekverslag

Het opvallende zat meer in het LS draadje, al die nieuwelingen die tegelijkertijd...

Hoeveel dan? Ik misschien, hoewel ik al een baard begin te krijgen, en soxwox zeker. De rest is ouwe hap, imho.

Van een ander gehakt draadje heb ik geleerd dat je bij een luisterbezoek moet zorgen dat er een mes op tafel ligt... :D
Die heb ik gemist. En ik heb hier zo'n fijn Zweeds mes hangen.

Mocht je een linkje hebben, houd ik me aanbevolen.

Nee hoor, ik had hem al genoemd in mijn lange bezoekverslag

Hoeveel dan? Ik misschien, hoewel ik al een baard begin te krijgen, en soxwox zeker. De rest is ouwe hap, imho.

Die heb ik gemist. En ik heb hier zo'n fijn Zweeds mes hangen.

Mocht je een linkje hebben, houd ik me aanbevolen.

Inderdaad, ik zocht naar wat luisterervaringen/info over het merk in kwestie (ik zal het dan maar niet meer benoemen) en kwam ik op dit forum op de vraag van Marc uit. 'Heeft iemand ervaring met X?'. Dat was een goede reden om inderdaad plotsklaps lid te worden. En inderdaad, verwacht van mij geen posts over volts, amp