DaanMeijden Posted 10 augustus 2008 Report Share Posted 10 augustus 2008 Ik ben opzoek naar een mooie DAC om mijn PC met versterker te verbinden, ik kan hier echter heel weinig over vinden. Eerst ben ik opzoek gegaan naar een oude defecte DAT recorder, waarvan de DAC het nog goed deed, maar ik lees overal dat de DAC in deze DAT recorders niet geweldig zijn. Dus wat is dan wel een mooie DAC? Zo iets misschien?: http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/profes...dac-switch.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 augustus 2008 Report Share Posted 10 augustus 2008 Als het om 2-kanaals stereo gaat zou ik naar een USB DAC kijken. Zelf heb ik op het moment een M-audio Transit in gebruik. Het klinkt misschien raar maar dit onooglijke plastic doosje van nog geen 100 eu maakt werkelijk een hoop muziek. Nadeel is wel de wat wacky 3,5 mm mini-jack aansluitingen er van. http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/6295.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaanMeijden Posted 10 augustus 2008 Author Report Share Posted 10 augustus 2008 Het gaat inderdaad om Stereo. En dergelijk product oogt inderdaad wat goedkoop... en dat tewijl ik echt een nette hifi set wil samenstellen.... maar zo iets is dus zeker zo goed als dit product?: http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/profes...dac-switch.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 augustus 2008 Report Share Posted 10 augustus 2008 Crazy T digitale data rechtstreeks van de hardeschijf naar de dac Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaanMeijden Posted 10 augustus 2008 Author Report Share Posted 10 augustus 2008 Ziet er mooi uit maar wel iets boven mijn budget (200 euro is echt maximaal) ook jammer dat het product niet de standaard 43cm breede aanhoud, dat vind ik namelijk wel het mooist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 augustus 2008 Report Share Posted 18 augustus 2008 Crazy T digitale data rechtstreeks van de hardeschijf naar de dac Ik las het en dacht 'doe mij er maar twee!' -tot ik de prijs zag.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 augustus 2008 Report Share Posted 19 augustus 2008 Het gaat inderdaad om Stereo. En dergelijk product oogt inderdaad wat goedkoop... en dat tewijl ik echt een nette hifi set wil samenstellen.... maar zo iets is dus zeker zo goed als dit product?: http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/profes...dac-switch.html Dit is verre van een bijzondere DAC, in tegendeel. Ik zou nog even geduld hebben en kijken of er 2e hands een betere DAC voorbij komt, misschien geeft die tijd ook nog de mogelijkheden je budget iets te verruimen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 21 augustus 2008 Report Share Posted 21 augustus 2008 Heel tevreden over de Logitech (was Slim Devices) Transporter, voor 1.200 gebruikt op de kop getikt en vaker voor die prijs gezien. USB, ethernet, coax, BNC, leef je uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 22 augustus 2008 Report Share Posted 22 augustus 2008 Tja, moet hij alleen nog 8 jaar wachten voor hij hem kan kopen ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 27 augustus 2008 Report Share Posted 27 augustus 2008 Ik vraag 75,- euro voor mijn Beresford TC 7510 DAC. Misschien is dat wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 28 augustus 2008 Report Share Posted 28 augustus 2008 De Squeezebox haalt niet helemaal het niveau van zijn grote broer, de Transporter, en houdt zich ook niet aan de standaardbreedte, maar de nieuwprijs is dan ook slechts 200 Euro. Hij is verder wel van alle gemakken voorzien: utp, wifi, afstandsbediening, internetradio, en (onmisbaar) blauwe VU meters Harman Kardon heeft ook een DAC in het programma: de HD970 cd speler heeft naar de mening van H/K zo'n mooie DAC dat ze er een spdif ingang (optisch en coax) op gezet hebben. Ik kan het alleen maar met H/K eens zijn. Je hebt meteen twee vliegen in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted 24 september 2009 Report Share Posted 24 september 2009 Ik vraag 75,- euro voor mijn Beresford TC 7510 DAC. Misschien is dat wat? Jelte, verkoop jij jouw Beresford TC 7510 DAC nog steeds voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 29 september 2009 Report Share Posted 29 september 2009 Ik vraag 75,- euro voor mijn Beresford TC 7510 DAC. Misschien is dat wat? Jelte, verkoop jij jouw Beresford TC 7510 DAC nog steeds voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 29 september 2009 Report Share Posted 29 september 2009 Is dit misschien iets wat interessant is voor je. Ik heb zelf eenzelfde DAC voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts