uweslankheid Posted 10 augustus 2008 Report Share Posted 10 augustus 2008 Hallo, Ik heb een Magnum Dynalab St-2 antenne en wil deze op een zo hoog en vrij mogelijke plaats monteren. Zelf dacht ik een soort van ijzeren paal te maken op het dakterras en de antenne daar aan te bevestigen. Nu hoorde ik dat je een antenne niet te dicht bij metaal/ijzer moet plaatsen. Kan ik de antenne aan een ijzeren paal vastmaken of zou dat storing veroorzaken? Alvast dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 augustus 2008 Report Share Posted 10 augustus 2008 Op een metalen paal gaat prima. Maar zorg wel dat deze niet boven de onderkant van de antenne uit komt. Het is belangrijk dat er geen ijzeren staven of ijzeren balkon delen op gelijke hoogte van de antenne zelf zijn. Je loopt dan de kans op dat de karakteristiek van de antenne verstoord wordt. plaats de antenne zo hoog mogelijk en zorg voor een zo vrij mogelijke plaats dan heb je het beste resultaat. Een goede plaats zou ook de schoorsteen kunnen zijn. Woon je op een flat plaats hem dan zo ver mogelijk bij de flat zelf vandaan. Meestal wordt er veel betonijzer gebruikt in zo een gebouw en ook dat kan je ontvangst verstoren. Groetjes George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
uweslankheid Posted 10 augustus 2008 Author Report Share Posted 10 augustus 2008 Bedankt voor de snelle reactie. Heb jij ook nog een idee voor een zelfbouwpaal? Het liefst een verplaatsbare. Ik dacht aan een soort paal aan een zware stoeptegel te plaatsen en die op het dakterras te zetten, zo ver mogelijk van de gevel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 augustus 2008 Report Share Posted 10 augustus 2008 Op een metalen paal gaat prima.Maar zorg wel dat deze niet boven de onderkant van de antenne uit komt. Het is belangrijk dat er geen ijzeren staven of ijzeren balkon delen op gelijke hoogte van de antenne zelf zijn. Je loopt dan de kans op dat de karakteristiek van de antenne verstoord wordt. plaats de antenne zo hoog mogelijk en zorg voor een zo vrij mogelijke plaats dan heb je het beste resultaat. Een goede plaats zou ook de schoorsteen kunnen zijn. Woon je op een flat plaats hem dan zo ver mogelijk bij de flat zelf vandaan. Meestal wordt er veel betonijzer gebruikt in zo een gebouw en ook dat kan je ontvangst verstoren. Groetjes George. Kappa7: Graag wil ik mij hear ook eens laten zien. Bij deze dan. Je moet mij naast de grote antenne zoeken. Advies van een expert dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 augustus 2008 Report Share Posted 10 augustus 2008 Deze is wat zwaar uitgevoerd en meer geschikt voor schotels maar als je handig bent kan je gemakkelijk zelf iets maken met wat hoeklijn en een buis van 40mm doorsnede. Ook zijn 30x30 tegels meer als voldoende. maar hou wel rekening met de hoogte als je te hoog gaat moet je meer stenen gebruiken. Ook is 40mm dan een beetje te dun en heb je iets dikkers nodig. Groetjes George. Dank je wel Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
uweslankheid Posted 10 augustus 2008 Author Report Share Posted 10 augustus 2008 Bedankt voor de tips! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 augustus 2008 Report Share Posted 11 augustus 2008 Moet je dan ook geen maatregelen nemen ivm bliksem inslag? Misschien werkt een dikwandige PVC buis ook wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 augustus 2008 Report Share Posted 11 augustus 2008 Helpt dat tegen bliksem in slag dan??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 augustus 2008 Report Share Posted 11 augustus 2008 Nee, nu je het zegt. Er zit ook een kabel aanvast... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 11 augustus 2008 Report Share Posted 11 augustus 2008 Een degelijk onderstel zie je ook voor parasols, misschien zijn die een optie om als basis te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 augustus 2008 Report Share Posted 11 augustus 2008 Dat is ook een optie als het maar zwaar genoeg is aan de onderzijde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts