boshuisen Posted 11 augustus 2008 Report Share Posted 11 augustus 2008 Hi, ik heb eindelijk een setje Dynaudio Contour S3.4 geplaatst ! Aangezien ik ze op dit moment op een Marantz SR9200 heb aangesloten en dit nu niet de optimale set-up is wil ik graag gaan upgraden. Klopt, dat is een receiver en waarschijnlijk een doodszonde in HIFI land, maar ik wilde het toch eerst eens proberen. Per slot van rekening heeft dat blok me toch ook 4500 euro gekost tezamen met de 2500 euro voor de Marantz DV8300 universal disc player. Brrr... wat zijn die speakers veeleisend. Dan waren de S1.4-tjes toch een stuk gemakkelijker In ieder geval haal ik er nu zeker niet uit wat er in zit, dus dat moet anders. En snel Het geluid blijft in de speakers zitten en ik moet het volume echt heel ver open draaien wil ik wat horen. Laat ik zeggen dat de schaal loopt van -72 naar +18 dan begint er bij -50 iets te gebeuren en bij -12 staat ie op niet buitengewoon hard luisterniveau. Ik heb de speakers geluisterd op een Advance Acoustic 505 met een Vincent SP-993 en dat was indrukwekkend ! Maar ik heb verder geen referentie, dus het lijkt me onverstandig daar direct voor te kiezen. Heeft iemand toevallig deze speakers en wil hij mij de eerste 4 maanden van de luistertocht lang alle versterkers besparen ? Deel dan je ervaringen ! Ik zie leuke aanbiedingen van Advance Acoustic en ook goede reviews. Is de combi met een Vincent MAA 705 en 2 x MPP 505 aan te raden ? Of de Marantz PM11 ? Volgens mij heb ik nog een erg goede 'universal disc player' nl. de Marantz DV-8300. Komt erg goed uit de reviews. Kan ik deze nog gewoon behouden of is dat dan een beperkende factor ? Oh ja... ik vond een extra 3000-4000 euro investeren eigenlijk wel genoeg Groeten, Martijn Marantz SR9200 Marantz DV8300 Musical Fidelity X10-D Musical FIdelity X-Can V2 Dynaudio Contour S3.4 Sennheiser HD600 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 augustus 2008 Report Share Posted 11 augustus 2008 Hoi Martijn, Moet het nieuw spul zijn, of mag het ook 2de hands zijn. In het latste geval heb je iig veel meer speelruimte en je kunt ervan uit gaan dat degene die dergelijke spullen ooit nieuw heeft gekocht er ook erg zuinig op is geweest. Ik ken een (ex-?)forumlid die niet tevreden is over zijn set en er ff de neus van vol heeft. Zijn speakers en eindversterker zijn te koop. Speakers hoef je niet, want je hebt zelf al geweldige jongens staan,. maar de eindversterker lijkt me zeer geschikt voor jouw Dynaudio's. Het gaat om een Aragon 4004 eindvesterker die in zijn optiek niet matcht met de Translator waar hij nu op aangesloten is, maar uitstekend harmonieert met jouw Dynaudios. De naam van deze forummer is Geerdie. Mocht je interesse hebben, dan PM of liever email 'm dan. Als je daar dan nog een leuke voorversterker bij zoekt (bijv een Vincent) dan heb je echt wel wat moois spelen. Maar er is natuurlijk wel meer moois te vinden. Dit is slechts 1 optie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 augustus 2008 Report Share Posted 11 augustus 2008 BTW, ik zie in de 2de hands rubriek (zie tab 2de hands/versterkers/pag 3) nog een Van den Hul ARRAY voor- en eindversterker staan voor een zeer schappelijk bedrag. Die past ook prima bij je Dynaudio's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boshuisen Posted 11 augustus 2008 Author Report Share Posted 11 augustus 2008 Hey, geweldig ! Ik zal beide opties eens even nader gaan onderzoeken Groeten, Martijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
boshuisen Posted 5 september 2008 Author Report Share Posted 5 september 2008 Nou, ik ben inmiddels al weer een flink aantal ervaringen rijker Ik heb geleerd dat een Dynaudio met alleen 'stabiliteit' weinig genoegen neemt. Hoe strak de Array set ook klonk, het geluid wat ik er uit wist te persen (vaak tegen het maximale van het kunnen van de versterker) haalde het niet bij de demo die ik hoorde op Xanadu speakers. Hoewel ook deze waren opgebouwd uit Dynaudio componenten waren deze toch duidelijk sneller tevreden dan mijn S3.4. En dat is vet frustrerend als je weet dat de S3.4 duidelijk beter hoort te presteren. Menig forum lid wist me te vertellen dat een goede Dynaudio pas ontluikt bij een overdosis Watts. En dat heb ik inderdaad geweten... Inmiddels heb ik de jongens op een prachtige Musical Fidelity KW250S draaien (2 x 400 Watt) en het resultaat is verbluffend. Pas nu heb ik in mijn eigen huis het veel besproken 3D beeld kunnen ervaren, met je ogen dicht de locatie van de instrumenten kunnen bepalen met maar twee speakers. De hele CD collectie wordt nu opnieuw afgespeeld, helaas kan meer dan de helft direct op Marktplaats want je hoort nu pas echt wat voor een baggeropnames er tussen zitten Veel klassiek werk klinkt ronduit teleurstellend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saul Marantz Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 De ruimtelijkheid die je nu ervaart heeft niets te maken met het vermogen wat een versterker kan leveren maar met de opbouw ervan. Er blijken tegenwoordig aardig wat versterkers op de markt die onder de maat klinken. De ziel is er uit volgens vele kenners. Ik kan dat zeker beamen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boshuisen Posted 6 september 2008 Author Report Share Posted 6 september 2008 Het was in dit geval zeker niet zo dat de versterker onder de maat klonk, verre van dat. Ik vind de Array een topproduct, alleen was de combi met mijn speakers niet optimaal. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik met de monoblokken van Array een heel ander resultaat zou hebben gehad. De Array en mijn huidige MF zijn beiden geweldig, maar het gaat pas goed als de gehele keten optimaal op elkaar is afgestemd. En (goede) Dynaudio's geven hun dynamiek en ruimtelijkheid blijkbaar pas echt prijs als ze dik worden aangestuurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saul Marantz Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 Dat jij een beter gevoel krijgt met een andere versterker omdat deze net wat ruimtelijker klinkt dan de ander is helemaal niets mis mee. Het benodigde vermogens verhaal wel want dat staat er totaal los van. Komt nog bij dat een Dynaudio een erg makkelijke speaker is. Geen extreme pieken en dalen in het impedantie verloop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 Dat jij een beter gevoel krijgt met een andere versterker omdat deze net wat ruimtelijker klinkt dan de ander is helemaal niets mis mee. Het benodigde vermogens verhaal wel want dat staat er totaal los van. Komt nog bij dat een Dynaudio een erg makkelijke speaker is. Geen extreme pieken en dalen in het impedantie verloop. Ga je hier die onzin ook al lopen verkopen. Hieruit blijkt dat je geen enkel benul hebt van wat een Dynaudio S3.4 is en je die speakers nog nooit uitgeprobeerd hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 Dat jij een beter gevoel krijgt met een andere versterker omdat deze net wat ruimtelijker klinkt dan de ander is helemaal niets mis mee. Het benodigde vermogens verhaal wel want dat staat er totaal los van. Komt nog bij dat een Dynaudio een erg makkelijke speaker is. Geen extreme pieken en dalen in het impedantie verloop. Ga je hier die onzin ook al lopen verkopen. Hieruit blijkt dat je geen enkel benul hebt van wat een Dynaudio S3.4 is en je die speakers nog nooit uitgeprobeerd hebt. Ik heb ook geen benul van de betreffende speaker wat is het / jou tegenargument? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 Ik heb ook geen benul van de betreffende speaker wat is het / jou tegenargument? Ik heb dat type speakers ook eens met verschillende versterkers uitgeprobeerd, en ja sorry, ik hoor wel verschillen in versterkers. Zeker op de Dynaudio S3.4. Die dingen zijn dus idd niet aan te sturen met een versterkertje van 100 wattjes. Die komen echt pas tot leven als je er echt vermogen aan hangt. Dat heeft niets met "pieken en dalen in het impedantie verloop" te maken, maar veel meer met oa. een stugge ophanging van de woofers, het kastontwerp en de gebruikte filtermaterialen. Daar zullen best wel weer betweters op komen die het beter denken te weten. Die moeten lekker verder blijven denken, ik weet waar ik het over heb na 15 jaar ervaring met high-end speakers, en dan bedoel ik niet alleen als particulier. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saul Marantz Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Erg vermakelijk te lezen dat je het hier ook weer allemaal denkt te weten en andere mensen lekker de grond in probeert te trappen. Dat jij je eigen opvattingen hebt is prima maar een beetje meer respect voor anderen hebben moet je blijkbaar nog leren. De spec's en de beschrijving van de fabrikant: http://www.dynaudiousa.com/products/contour/s34/s34spec.htm Een erg vriendelijke speaker zoals ik al zei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Een erg vriendelijke speaker zoals ik al zei. Het commentaar "geen benul van de speaker te hebben" is praktisch-halve een betere conclusie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Hoi Martijn, Mooi dat je de S3.4's aan het 'zingen' hebt gekregen. Als Contour 3.3. en Confidence C1 bezitter kan ik alleen maar beamen dat je een stevige versterker moet hebben om jouw speakers flink aan het spelen te krijgen. Heb je al gespeeld met speakerkabels? (daar valt namelijk ook nog het nodige te halen). Veel luisterplezier! Groeten, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Ik heb eens een Accuphase C265 met P550 op mijn toenmalige Dynaudio Audience 42 gehoord en dat klonk erg goed met klassiek en jazz. Met pop cq rock vind ik het minder. Dus draai je veel klassiek en jazz dan zou ik ook eens bij Accuphase kijken. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Klopt. Vraag (niet snerend bedoeld) is met welke speakers Accuphase wel geschikt is voor pop en rock, maar dat gaat dit onderwerp te buiten. Alle goeie kabels maken geen verschil tov elkaar, dus is Ocos net zo goed aan te raden als ieder ander. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saul Marantz Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Vanwaar de gedachte dat Accuphase niet geschikt voor pop en rock zou zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Vanwaar de gedachte dat Accuphase niet geschikt voor pop en rock zou zijn? Via Dyns in ieder geval niet (naar mijn ervaring en mening) omdat de speakers de Accuphase voor die genres wat te warm en soft laten presteren. Keith Moon klonk als handmatig slagroom kloppen. Mijn ervaring betreft overigens een ouder type versterker. Misschien dat nieuwere types de Dyns wat strakker kunnen laten spetteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boshuisen Posted 7 september 2008 Author Report Share Posted 7 september 2008 Hoi Martijn, Mooi dat je de S3.4's aan het 'zingen' hebt gekregen. Als Contour 3.3. en Confidence C1 bezitter kan ik alleen maar beamen dat je een stevige versterker moet hebben om jouw speakers flink aan het spelen te krijgen. Heb je al gespeeld met speakerkabels? (daar valt namelijk ook nog het nodige te halen). Veel luisterplezier! Groeten, Jan Hi Jan, ik ben inderdaad erg blij met de huidige setup. Ik heb op dit moment nog niet veel geexperimenteerd met kabels, ik heb ze op dit moment aangesloten op Monster cable van 4mm. Ik vraag me af of ik audiofiel genoeg ben om zelfs verschillen in kabels te kunnen waarnemen. Maar daar kom ik natuurlijk op maar 1 manier achter... Zelfde voor de interlinks natuurlijk. Groeten, Martijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Mijn ervaring met Dynaudio (hoewel slechts particulier ) is dat het belang van het vermogen van de versterker ook overdreven kan worden. Mijn Contour 1.3 MkII deed het prima op een Musical Fidelity X-A1 met een vermogen van 2x50W. Mijn Contour 3.0 heb ik jaren gevoed vanuit een Musical Fidelity Nuvista versterker. Aan power geen gebrek, het laag ronkte en de laagste tonen werden eruit gekieteld. Een tijd lang heb ik naast deze krachtpatser (die overigens meer biedt dan alleen kracht en controle) een Edgar buizenversterker (50W push pull) gehad. Voor een buizenversterker laat deze Edgar een relatief strak laag horen en de aansturing vormde dan ook geen enkel probleem voor de Contour 3.0. Natuurlijk, het laag van de Nuvista was strakker en de Nuvista toonde meer controle, maar de verschillen waren niet groot (eerder marginaal) te noemen en het laag van de Edgar zou ik zeer zeker niet wollig willen noemen. Hier tegenover zette de Edgar echter een vloeiender en ruimtelijker geluid. In praktijk speelde ik steeds vaker met de buizenversterker dan met de Nuvista, ik heb uiteindelijk de beslissing genomen om afstand te doen van de MF. Ik wil niet zeggen dat de eerder geschreven meningen niet waar hoeven te zijn. Ook niet dat de mijne de enige ware is, het is slechts de beschrijving zoals door mij ervaren. Het gaat erom wat je zelf belangrijk vind en daar kun je je set op afstemmen. Laag- en controle-fetisjisten zullen voor een krachtpatser gaan, ikzelf kwam tot een andere keuze. Er is in ieder geval zeker meer mogelijk dan wat algemeen wordt aangenomen. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saul Marantz Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Dat is een aardige omschrijving van jou ervaring en ik kan daar zeker in mee gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 september 2008 Report Share Posted 8 september 2008 Daarmee is een professionele audio rep van mening dat de bevestiging van het vermoeden verder zonder praktijktoetsing kan. To each his own etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saul Marantz Posted 8 september 2008 Report Share Posted 8 september 2008 L.O.I. ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 8 september 2008 Report Share Posted 8 september 2008 Euh, Leidse (of Leidsche) Onderwijs Instelling? Nee, tijd nog zin in. Verkocht eens een paar Dyn 1.3SE monitors aan iemand met een Jadis buizenversterker. Geen dynamische rockcombinatie, maar nog steeds (of daardoor juist) een zeer fraai hoog en midhoog (koper, een amateurmuzikant, had de versterker meegenomen), en voor het doel, 's avonds laat luisteren als het in huis rustig moest zijn, in ieder geval geschikt. Zoveel mensen, zoveel wensen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Grundy Posted 22 oktober 2017 Report Share Posted 22 oktober 2017 (edited) Hallo, ik ben Nu een jaar of 5 in het bezit van de Dynaudio s3.4. Naar aanleiding van de discussie hier wil ik even mijn ervaringen delen. (Ipv alleen meelezen;) Ik probeer het simpel te houden, en heb geen meetgegevens van bv het aantal decibel. Ik heb op deze speakers diverse versterkers gehad. Waaronder, MF 550k, Denon 4306, HK 6950R en nu al geruime tijd een MF AMS 35i. En ik kan alleen maar zeggen dat het aantal watts niet relevant is. Ik zal de luister ervaring tussen de Mf 550k monoblocks en de Mf ams 35i op de contour s3.4 omschrijven. Beide versterkers hebben geen toonregelingen/loudness. Ervaring van de 2x550watt aan 8 ohm van de 550k monoblock eindversterkers.(klasse a/b) Op laag volume kwam het geluid niet mooi los van de speaker en je mist ook wat detail en de bas bijna niet aanwezig. Op gemiddeld volume, klinkt alles oke maar niet bijzonder. Wel komt het geluid redelijk los van de speaker(plaatsing oke) Bij middel-hard volume klinkt het met deze versterkers het best. Zeker de mid-hoog freq mooi helder bij bv gitaarspel, bas neutraal niet opvallend. Ook werd het podium mooi neergezet. Bij nog harder draaien werd het snel te schel. En dan de 2x35 watt van de ams 35i.(klasse a) Al bij laag volume zijn de contours goed bij de les aanwezig, dit maakt dat als het s’avonds laat is je lekker kunt gaan luisteren zonder het gevoel te hebben dat er iets mist. Het geluid komt mooi los van de speakers en zelfs het laag klinkt al mooi vol. Gemiddeld volume, hetzelfde maar meer live gevoel.... Middel-Hard, nu klinken de dynaudio’s heerlijk want ik hou persoonlijk wel van een stevig volume. De bas is ongelooflijk strak en stevig.(elke keer weer genieten)Het midden-hoog iets minder helder/pittig dan de 550k. Bij hard draaien ga je bij deze luidsprekers de beperking van 2x35watt merken. Maar even voor de duidelijkheid, als ik mid-hard draai en de achterdeur staat open....dan kan de buurt al meegenieten. Binnen kun je elkaar bijna niet verstaan. Als iemand 5 jaar geleden mij zou zeggen dat ik meer plezier zou hebben van deze 2x35 watt versterker, dan had ik diegene uitgelachen. Zeker met mijn stevige volume voorkeur. Het aantal watts zegt niet zoveel, ampere en voltage en versterkeropbouw des te meer.....maar jah dat verkoopt niet;) Edited 22 oktober 2017 by S.Grundy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts