tompj Posted 14 augustus 2008 Report Share Posted 14 augustus 2008 Er is niet veel over te vinden. Is er misschien iemand met ervaring met en/of informatie over deze speaker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 augustus 2008 Report Share Posted 14 augustus 2008 Bedoel je deze? http://uk.cinenow.com/products/2405-pacific-600-volution http://www.hifiprix.com/produits_detail/54...a3eceaee2320013 http://www.audioreview.com/mfr/cabasse/flo...42_1594crx.aspx 65 kilo, heftige speaker! Die coax mid/hoog unit staat wel goed aangeschreven. Verder maakt Cabasse geen rommel, maar het moet natuurlijk wel je smaak zijn. Onderstaand een iets ander model http://www.arduman.com/aa/Sayfalar/savas/speak.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 14 augustus 2008 Author Report Share Posted 14 augustus 2008 thanks......die laatste, daar gaat het om (dus niet de '600 evolution' versie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 15 augustus 2008 Report Share Posted 15 augustus 2008 [...]Verder maakt Cabasse geen rommel, maar het moet natuurlijk wel je smaak zijn. De pacific is in het laag niet zo slank afgestemd als de meeste speakers uit de rijke Cabasse historie, maar tov vele concurenten toch nog relatief slank, wat ik persoonlijk een pre vind. Aan het coax systeem wordt nu alweer heel wat jaren heel konsekwent doorontwikkeld en het is een van de mooisten (de Thiel heb ik nog niet gehoord). Cabasse beteed heel veel tijd aan een goed ontwerp en is niet bezig met exotische high end condensatoren enzo in filters. Veel mensen vinden ze wat lief klinken, maar als het je smaak is kon het wel eens je laatste luidspreker zijn. Erg goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 augustus 2008 Report Share Posted 15 augustus 2008 idd eenvan de minder felle cabasse speakers. erg mooi, dat wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 16 augustus 2008 Report Share Posted 16 augustus 2008 [...]Verder maakt Cabasse geen rommel, maar het moet natuurlijk wel je smaak zijn. Aan het coax systeem wordt nu alweer heel wat jaren heel konsekwent doorontwikkeld en het is een van de mooisten (de Thiel heb ik nog niet gehoord). Die van Cabasse is toch wel een klasse beter dan die van Thiel vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompj Posted 18 augustus 2008 Author Report Share Posted 18 augustus 2008 Heren, Dank voor jullie beschrijvingen. Mede op basis hiervan ben ik ze gisteren gaan beluisteren. Jullie beschrijvingen waren spot on wat mij betreft. Inderdaad een enigszins ingetogen (lief) geluid, nergens scherp. Ik was behoorlijk onder de indruk, ook van de omvang van deze speakers. Ik denk nu na of ik ze zo kan plaatsen dat ze tot hun recht komen, maar dat gaat nog niet meevallen. Overigens deden mijn eigen speakers in vergelijking nietig aan qua fysiek, maar niet qua geluid! Dank in ieder geval voor de rake antwoorden. Leuk om te zien dat op dit forum zelfs mensen te vinden zijn de dit soort minder bekende speakers kennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snow Posted 18 augustus 2008 Report Share Posted 18 augustus 2008 Hou ze dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 18 augustus 2008 Report Share Posted 18 augustus 2008 Gelukkig, je tweede posting is van hetzelfde hoge niveau als je eerste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snow Posted 18 augustus 2008 Report Share Posted 18 augustus 2008 Gelukkig, je tweede posting is van hetzelfde hoge niveau als je eerste. Ach, Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 augustus 2008 Report Share Posted 18 augustus 2008 Interessante speaker hebben een hoog rendement en een gunstig impedantieverloop en zijn dus zeer geschikt voor buizen. zou ze wel eens willen horen op de VAD bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 augustus 2008 Report Share Posted 18 augustus 2008 Interessante speaker hebben een hoog rendement en een gunstig impedantieverloop en zijn dus zeer geschikt voor buizen. zou ze wel eens willen horen op de VAD bijvoorbeeld. Ik ben een groot Cabasse liefhebber en een buizenliefhebber, maar de combinatie, neen. Om een of andere reden werkt dat voor mij niet. Met enige regelmaat ben ik in de gelegenheid om de Cabasse's grootste notenhouten lijkkisten (Albatros en Goelette) in combinatie met het meest onzinnig overdadige stuk post modern buizen gedoe, de Carver Silver Seven te beluisteren. Altijd bekruipt me het gevoel, hoe zou het met een oude Krell klinken? No peace of mind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 augustus 2008 Report Share Posted 19 augustus 2008 Interessante speaker hebben een hoog rendement en een gunstig impedantieverloop en zijn dus zeer geschikt voor buizen. zou ze wel eens willen horen op de VAD bijvoorbeeld. Het is een vooroordeel dat als speakers maar een hoog rendement hebben en een stabiele impedantie dat ze dan ook ideaal voor buizen zouden zijn. Cabasse is nu juist het verkeerde voorbeeld, dat komt niet echt helemaal uit de verf met buizen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts