Jump to content

Dynamiek of autoriteit

Hans van Liempd
 Share

Dynamiek of Autoriteit  

38 members have voted

1. 1. Waar kies je voor

• Ik kies voor dynamiek
      17
    • ik kies voor autoriteit
      13

Recommended Posts

Of zou dat te zachte of te harde laag in de opname zitten.??

In mijn ruimte moet je absoluut niet achterin gaan zitten. Het laag gaat dan n.l. veel te hard. De keren dat Ruud hier was, vond hij dat ik te dicht op de speakers zat. Hij ging dus achterin zitten. Hardstikke fout. Daar klinkt het dus echt niet.

De meesten vinden het laag echter aan de dunne, maar wel krachtige kant. Vreemd dus al die verschillende meningen.

Ook speelt smaak een belangrijke rol. Vandaar ook deze poll (h

Helemaal niet vreemd, als je op verschillende plaatsen zit heb je zo 10 db verschil van bepaalde lage tonen te pakken. Meer als je pech hebt.

Overigens "rustig geluid" is wel het laatste waar ik "autoriteit" mee associeer. Autoriteit is het imo vermogen om "iets lastigs" te doen, zonder dat je op je tenen hoeft te lopen. Bv een basedrum op oorlogsterkte weer geven die echt lijkt/voelt. En dat is dan tegelijk ook weer dynamiek (en als je pech hebt belt de autoriteit vervolgens aan, op verzoek van de buren).

Vreemd dus al die verschillende meningen.

:)

Nee hoor, helemaal niet vreemd, ervaring en gewenning spelen hierbij een belangrijke rol.

:o

Eerlijkheid wordt hier blijkbaar niet gewenst.

Oh wat mij betreft wel hoor. Het zou mij niks kunnen schelen wat een ander van mijn setje vind. Dat sommigen het als hun kindje zien, dat ben ik wel met je eens. Maar kinderen zijn toch ook wel eens vervelend? ;)

En ja Henrie, dat heb ik gauw gehoord hoor als iets bagger klinkt is dat zelfs na een paar seconden al duidelijk...wel met de juiste muziek, dat wel.

Als iets echt ruk is, hoor je dat wel ja. Maar ik heb ook vaak het idee dat het bij jou niet snel goed is, of eigenlijk dat het heel erg snel slecht is. Ik kan me wel een aantal sets herinneren die jij niet goed vond, bijvoorbeeld die van Hans, maar ook een of andere set van JK Acoustics en die van Ome Henk vond je volgens mij ook niet wat. Maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit gehoord heb dat je de set van iemand anders wel goed vond. Laat staan beter dan je eigen set. Ook heb ik nog nooit van iemand commentaar op jou set gehoord. Dat kan zijn omdat het gewoon een heel goeie set is. Het kan ook zijn dat anderen het niet tegen jou durven zeggen dat ze het niks vinden, of minder goed dan ze verwacht hadden...

Hallo mensen,

Ik wil absoluut niet chargeren, maar wie bepaalt dat nou of iets goed of slecht is. Trouwens te pas en te onpas termen als bagger, shit, rommel enzv. het internet opzwiepen vindt ik in relatie met audio vaak niet terecht. Vaak papegaaien de mensen anderen na, terwijl ze helemaal geen oordeel kunnen vellen. Nu niet nijdig worden :unsure:

Gr.-S

Oh wat mij betreft wel hoor. Het zou mij niks kunnen schelen wat een ander van mijn setje vind. Dat sommigen het als hun kindje zien, dat ben ik wel met je eens. Maar kinderen zijn toch ook wel eens vervelend? ;)

En ja Henrie, dat heb ik gauw gehoord hoor als iets bagger klinkt is dat zelfs na een paar seconden al duidelijk...wel met de juiste muziek, dat wel.

Als iets echt ruk is, hoor je dat wel ja. Maar ik heb ook vaak het idee dat het bij jou niet snel goed is, of eigenlijk dat het heel erg snel slecht is. Ik kan me wel een aantal sets herinneren die jij niet goed vond, bijvoorbeeld die van Hans, maar ook een of andere set van JK Acoustics en die van Ome Henk vond je volgens mij ook niet wat. Maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit gehoord heb dat je de set van iemand anders wel goed vond. Laat staan beter dan je eigen set. Ook heb ik nog nooit van iemand commentaar op jou set gehoord. Dat kan zijn omdat het gewoon een heel goeie set is. Het kan ook zijn dat anderen het niet tegen jou durven zeggen dat ze het niks vinden, of minder goed dan ze verwacht hadden...

Tja.... :huh:

Gisteren bij een kennis grote Thiel speakers gehoord met 7 minuten had ik koppijn, wat een irritante krampen dingen zijn dat. Hij beleeft dat h

ZOOOW nou deugen Thiel luidsprekers ook al niet... Ik heb daar anders heeeeeeel mooie dingen mee gehoord.

:confused:

Tsja, Thiel. Da's nu precies zo'n speaker die je heel mooi of heel slecht vind.

Ik ken mensen die ze helemaal geweldig vinden. Ik heb nog geen Thiel speaker gehoord die ik mooi vind klinken. ;)

Ik wil absoluut niet chargeren, maar wie bepaalt dat nou of iets goed of slecht is. [...]

:) :) :)

Wie bepaalt er wat kunst is?

Wie bepaalt er wat literatuur is?

Wie bepaalt er wat audio-goed is?

het antwoord is zo simpel dat niemand er echt aan wil, de "upper ten" (van het vakgebied). Waarbij "upper" afhankelijk is van de grootte van de cirkel waarbinnen je kijkt (wenst te kijken).

Vaak papegaaien de mensen anderen na, terwijl ze helemaal geen oordeel kunnen vellen. Nu niet nijdig worden

... ach, een mens wil meepraten ...

zelfs als hij er geen ervaring mee heeft,

zelf als hij niet eens weet waar het over gaat...

maar hij heeft wel een mening.... zijn mening :) :) :)

Om ff mijn mening te ventileren over Ruud's set. Die klinkt erg goed, maar het is niet mijn ding. Kraus is er lyrisch over en zou 'm gelijk willen hebben. Ik hoef 'm iig niet. ;) (dan zijn er minimaal 2 mensen blij: ik, omdat ik 'm niet hoef, en Ruud, omdat ik zijn set niet wegkaap (wat trouwens een behoorlijk probleem is met dergelijke speakers en dito draaitafel :blink::D ))

Het verbaast me enigszins dat bijna niemand de vraag vat.

Voor mij is het heel duidelijk. Eigenlijk heb ik laatst het verschil tussen deze twee kampen zelf mogen ervaren, toen ik een tijdje m'n Tannoy's verving door m'n Yamaha NS1000.

De Tannoy's 12" coax klinken levendig, zeer open, helder en dynamisch, het beeld is " in yo face".

De Yamaha's klinken bij mij in vergelijking met de Tannoys veel gedetailleerder, warmer, rustiger, met een stereobeeld dat zeer diep is maar ook veraf staat.

De Yamaha's konden me eigenlijk muzikaal gezien niet beroeren, alsof ze de aandacht niet durfden te vragen, en de pittige Tannoys staan nu dus weer op hun plek.

Ik koos dus voor optie 1: dynamisch.

Wat me opvalt is dat de stand nu 6 (dynamisch) tegen 8 is. Terwijl in de hifi zaken veruit de meeste speakers voor mij te rustig en veraf klinken. Is er een nieuwe markt voor monitoren en hoornspeakers geboren?

Tja.... :huh:

Het kan wel hoor Henrie, maar dan moet het ook

Guest Rev. Fatman
Weer een idee voor een nieuwe rubriek. Het luister en verguis bezoek. :huh:

Neen geen goed idee, maar om aan te geven dat je het snel kan constateren of het je bevalt of niet en dan gewoon eerlijk antwoorden op de vraag en wat vind je ervan?

Het was trouwens geen wild vreemde voor mij en de persoon inkwestie kent mij erg lang en weet hoe mijn reactie kan zijn. Wij zijn daarna gewoon gezellig iets gaan drinken. ;)

Op borrelavondniveau moet de set dus klinken als een achtergrondopvulling en niet alle aandacht opeisen, maar wel het zelfde podium blijven tonen als dat het doet op hoger volume, zodat als ik 's avonds laat op laag volume echt wil luisteren het wel dat podium blijft wat ik live ook hoorde.

Mvg. Miracle.

Ik kan je verzekeren dat die set nog moet worden uitgevonden. ;)

Maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit gehoord heb dat je de set van iemand anders wel goed vond.

Voor mij is het een van de beste set's die ik de afgelopen tijd heb gehoord...proficiat.

Ja, dat je nou net deze set geweldig vindt, doet verder nog niet veel af aan mijn idee dat jij de meeste sets nogal snel niks aan vindt... toch? Vandaar:

Ja, dat zeg ik...

:confused:

Ik vind 8 stemmers overigens w

Op borrelavondniveau moet de set dus klinken als een achtergrondopvulling en niet alle aandacht opeisen, maar wel het zelfde podium blijven tonen als dat het doet op hoger volume, zodat als ik 's avonds laat op laag volume echt wil luisteren het wel dat podium blijft wat ik live ook hoorde.

Mvg. Miracle.

Ik kan je verzekeren dat die set nog moet worden uitgevonden. ;)

Kom maar eens hier luisteren dan. ;)