Guest C J Posted 19 augustus 2008 Report Share Posted 19 augustus 2008 Op borrelavondniveau moet de set dus klinken als een achtergrondopvulling en niet alle aandacht opeisen, maar wel het zelfde podium blijven tonen als dat het doet op hoger volume, zodat als ik 's avonds laat op laag volume echt wil luisteren het wel dat podium blijft wat ik live ook hoorde. Mvg. Miracle. Ik kan je verzekeren dat die set nog moet worden uitgevonden. Kom maar eens hier luisteren dan. Geloof mij, er is geen enkele high-end set ter wereld die live 1 op 1 kan weergeven en dan op laag volume ook nog eens dezelfde belevenis kan geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 19 augustus 2008 Report Share Posted 19 augustus 2008 Geloof mij, er is geen enkele high-end set ter wereld die live 1 op 1 kan weergeven en dan op laag volume ook nog eens dezelfde belevenis kan geven. Dat beweert Miracle ook helemaal niet. Maar wat hij wel schrijft .......onder schrijf ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 19 augustus 2008 Report Share Posted 19 augustus 2008 Als ik dit lees dan denk ik: jongens, waar gaat dit over? Mensen praten over dingen die niets met muziek te maken hebben. Als je van muziek houdt moet je volgens mij geen audiofiel worden. Gebrek aan muzikaal vermogen zie je ook in deze discussie. Kan er niet meer van maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 augustus 2008 Report Share Posted 19 augustus 2008 Als je van muziek houdt moet je volgens mij geen audiofiel worden. HEAR, HEAR!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 augustus 2008 Report Share Posted 19 augustus 2008 Ach, ik weet wel zeker dat alle audiofielen echt wel van muziek houden. Alleen is er een extra passie gegroeid, nl om die muziek zo mooi en/of realistisch mogelijk weer te geven. Die tweede passie heeft wel de neiging om te gaan overvleugelen of in ieder geval veel aandacht op te eisen (iets met big boys en toys ofzo). Feit blijft dat je van muziek (waar je van houd) ook kunt genieten als het uit een tranistor radiootje van 30 euro komt. Dat audiofielen echt gekwetst zijn als er wat kritiek op het thuis geluid wordt geuit geloof ik eigenlijk niet echt. Voor dat deel van de hobby geldt toch dat de zoektocht het leukste is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 augustus 2008 Report Share Posted 19 augustus 2008 Ik kies muziek... Sorry Hans, hier kan ik echt niets mee. Mee eens... Maar ik zat de radiobuttons te vullen, willekeurig, en klikte toen op bekijk de resultaten (zonder te stemmen). En daar verscheen: je hebt al gestemd! bij de resultaten. WAT? Lekker zo'n poll, als je ergens naar wijst heb je al gestemd kennelijk. Ik weet niet eens wat ik gestemd zou hebben. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 augustus 2008 Report Share Posted 19 augustus 2008 Wanneer ik moet kiezen uit een huis met garage OF een huis met een zwembad, kan ik ook niet zeggen... Ik wil een huis met een garage EN een zwembad... Duidelijk, een zwembad en een garage zijn duidelijk verschillende objecten, de zaken waartussen jij ons een keuze wilt laten maken zijn onderdeel van een goede weergave en derhalve niet uit elkander te trekken. Nogmaals, de opsomming/verklaring die je mee leverde slaat nergens op Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2008 Author Report Share Posted 20 augustus 2008 Wanneer ik moet kiezen uit een huis met garage OF een huis met een zwembad, kan ik ook niet zeggen... Ik wil een huis met een garage EN een zwembad... Duidelijk, een zwembad en een garage zijn duidelijk verschillende objecten, de zaken waartussen jij ons een keuze wilt laten maken zijn onderdeel van een goede weergave en derhalve niet uit elkander te trekken. Nogmaals, de opsomming/verklaring die je mee leverde slaat nergens op Maak ees een betere, dan pas ik hem aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 (edited) Nu was ik zomaar benieuwd waar de voorkeur naar uitgaat. Ik vond het lastig, maar heb gekozen voor dynamiek. Hoewel ik een buizenliefhebber ben hou ik niet van warm en laid back. Bij een buizenversterker verlies je zowiezo iets controle in het laag, maar dat hoeft geen enkel probleem te zijn bij weergevers die goed bij zo' n versterker passen. Omdat er in mijn nieuwe versterker g Edited 20 augustus 2008 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 dat wil ik wel eens horen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 dat wil ik wel eens horen groet Dat kan Rob, maar wacht nog even een maandje of 2 dan zijn mijn nieuwe buizen ook ingespeeld. Speel nu nog met oude KT88 buizen. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2008 Author Report Share Posted 20 augustus 2008 Maar ik mis:details c.q. het vermogen om micro-details weer te geven. Staat erbij, evenals "rond". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 Onder muziek vallen b.v. de kreten: dynamisch/levendigheid/snel/upfront/direkt autoriteit/controle/rust weergeven van (micro-)detail zowel dynamisch als tonaal is hiervoor het belangrijkste criterium Onder muzak vallen b.v. de kreten: warm laid back rond Dit lijstje kan natuurlijk uitgebreid worden. Met de aangereikte kreten zou ik zoiets doen......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 Als je van muziek houdt moet je volgens mij geen audiofiel worden. Kan er niet meer van maken. Maar dit loopt o zo simpel in elkaar over en zorgt dan voor verrassingen ( misvattingen ) van velerlei aard. Het blijkt dat de topic uitleg zeer verschillend wordt gelezen. Niet alles is eenvoudig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 Ik vind 8 stemmers overigens w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 Geloof mij, er is geen enkele high-end set ter wereld die live 1 op 1 kan weergeven en dan op laag volume ook nog eens dezelfde belevenis kan geven. Dat beweert Miracle ook helemaal niet. Maar wat hij wel schrijft .......onder schrijf ik. Op borrelavondniveau moet de set dus klinken als een achtergrondopvulling en niet alle aandacht opeisen, maar wel het zelfde podium blijven tonen als dat het doet op hoger volume, zodat als ik 's avonds laat op laag volume echt wil luisteren het wel dat podium blijft wat ik live ook hoorde. Nogmaals, ik quoot bovenstaande en geef tevens antwoord op jouw posting; er is geen high-end set ter wereld die een live podium 1 op 1 kan weergeven! En als het op een laag vollume staat, waarbij je anderen niet wilt storen, hoe wil je dan dezelfde beleving ervaren als van dat enorme podium? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2008 Author Report Share Posted 20 augustus 2008 Onder muziek vallen b.v. de kreten: dynamisch/levendigheid/snel/upfront/direkt autoriteit/controle/rust weergeven van (micro-)detail zowel dynamisch als tonaal is hiervoor het belangrijkste criterium Onder muzak vallen b.v. de kreten: warm laid back rond Dit lijstje kan natuurlijk uitgebreid worden. Met de aangereikte kreten zou ik zoiets doen......... Rust en snel spreken elkaar 'n beetje tegen... Autoriteit doet mij toch meer denken aan stemmig en beheerst (saai)... Het verhaal van sommigen doet me denken aan de anecdote van een paar jaar terug... Volgens de autokoper toen, konden alle accesoires van het lijstje ook nog wel bij bij z'n nieuwe Caddilac. Helaas was b.v. stoffen en leren bekleding tegelijk niet mogelijk.... De verkoper vond dat eigenlijk ook best jammer Beste Hans, We hebben het hear over muziek, niet over huizen met of zonder garage en of zwembad. Een vergelijking als deze kun je dan ook niet maken. Kiezen is inderdaad niet makkelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 Ik heb ook niet gestemd, omdat ik niet kan kiezen. Muziek is niet te ontleden in audiofiele termen, mijns inziens. Muziek is goed of niet en als het goed is, is alles goed, pakt het je bij je lurven en wordt je gedwongen te luisteren. Is het niet goed, dan schort er ergens iets en meestal is dat niets iets uit de audiofiele terminologie, maar juist uit de gevoels-terminologie. Ik ga dan ook met Rein (e.a.) mee in dit topic. Muziek gaat veel verder dan een keuze tussen twee termen. Het is dan ook juist daarom, dat mensen niet graag je poll invullen. De inzet kan ik uiteraard wel waarderen, maar het riekt een klein beetje naar het komkommer-journaal.. Rust en snel zijn termen die absoluut makkelijk met elkaar te combineren zijn. Een goede set is neutraal en kleurrijk, snel en rustig, dynamisch en stil, geeft alleen de frequenties weer die er gespeeld worden (met name hoog wordt vaak 'continue' aangezet bij High-End en heeft een vol middengebied waaruit de emotie en betrokkenheid voortkomt. Eigenlijk heeft een goede set alles wat je de muziek geboeid laat beluisteren. Zoek je naar andere dingen, dan valt dat mijns inziens in audiofilia nervosa en ben je vrij ver van de muziek verwijderd. Zet eens een ander cd'tje op! Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 Autoriteit = Heerlijk 120km/uur rijden in een lekkere 8 cylinder , lekker rustig maar als het nodig is een hoop power , en zelfs dat met gemak , of is dat weer dynamiek? , maar het rijdt/luistert heerlijk En ik ben het met bovenstaande posting eens. Een set is alleen maar de boodschapper van jou muziek , en daar ligt de hoogte van de lat voor iedereen verschillend , niet tevreden? wat anders aanschaffen , tevreden? niet zeuren mvg. soundlover Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2008 Author Report Share Posted 20 augustus 2008 Waarom worden er dan zoveel verschillende "smaken" aangeboden. De een houd van hoorns, de ander van electrostaten en weer iemand anders van Infinity classic's . Theoretisch hebben jullie gelijk, maar toch wil iedereen iets anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 Smaken verschillen nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 Smaken verschillen nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 Theoretisch hebben jullie gelijk, maar toch wil iedereen iets anders. Maar alleen weten de meeste niet.............. wat ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 Theoretisch hebben jullie gelijk, maar toch wil iedereen iets anders. Maar alleen weten de meeste niet.............. wat ! Nee hoor ik ben al 1 1/2 jaar uiterst tevreden met mijn set alleen die acoustisch aangepaste grote ruimte , vrijstaand uiteraard blijft een wens. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 20 augustus 2008 Report Share Posted 20 augustus 2008 Smaken verschillen nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts