Jump to content

van de hul phono kabels

carl
 Share

Recommended Posts

Niemand? Ik heb de hybrid er nu op en hij lijkt iets minder scherp dan de Linn Analoque en het beeld is ook iets meer gecontoureerd. Maar goed ik ben niet zo'n wisselaar: een weekje erop en dan weer eens wisselen. Ik zou wel eens willen weten wat de zilveren anders doet dan de verzilverde.

Overigens vind ik de prijzen van van de hul kabels eigenlijk wel meevallen.

Ik denk niet dat je een eenduidig antwoord zult kunnen krijgen wat vd.Hul kabels doen.

Ik heb verschillende vd.Hul kabels op verschillende plekken, en die doen allemaal iets anders daar dan ergens anders.

Ik gebruik een MC Silver IT65R (Zilver) tussen de voor- en eindversterker in de slaapkamer. Daar is het een heel mooi neutrale kabel, maar ga ik die achter de DT (Dual CS5000 met OPS arm en vd.Hul zilver armbekabeling naar cinch chassisdelen. Goldring GR1042 element) zetten word het hoog wat opgepept.

Gebruik ik op die zelfde plek een The Jubilee (Zilver hibryde) word het zelfs wat wollig.

Die The Jubilee zit nu vanaf een AVM Evolution CD2 naar de Densen DM20 voorversterker en daar is het weer een mooi neutraal geheel met veel detail.

Achter de DT zit nu een 47Labs OTA interlink (koper) en die is neutraler dan de vd.Hul The Jubilee, op die plek. Ga ik echter de 47Labs op de plek waar nu de Jubilee zit gebruiken word het weer wollig met weinig detail.

Mijn idee met kabels is dat je er nooit vooraf van kan zeggen wat het op een bepaalde plaats doet. Ook kabels blijft een kwestie van uitproberen wat in jou situatie het beste is.

Mvg. Miracle.

Gelukkig kan ik dat nu door een toeval uitproberen. Waar overigens die twee aarde draden voor dienen bij de SME/van de Hul is me niet duidelijk want een zou toch genoeg moeten zijn.

Overigens die Linn Analoque die ik nu heb is een coaxiale draad,

Hoi Carl,

Welke kabel heb je nu op proef, de D- 501 Hybrid of de D501-Silver Hybrid? De "gewone" D-501 heeft verzilverde koperaders, de tweede heeft puur zilveren aders. De Silver Hybrid is dan ook in aanschaf aanmerkelijk duurder dan de gewone Hybrid maar nog steeds zeer betaalbaar.

De D-501 werd/wordt vaak meegeleverd met Rega-armen, de Silver Hybrid werd o.a. meegeleverd met de SME IV en V maar ook met de SME3500 (door Transrotor gemodificeerde SME309 met onderdelen van de SME IV en V).

De klankmatige verschillen tussen D501 Hybrid en de Silver Hybrid ervaarde ik destijds als zeer groot. Ik kan het niet meer precies benoemen wat de exacte verschillen waren maar alles wat ik met de gewone D501 miste vulde de Silver Hybrid uitstekend.

Ik ben zelf zo tevreden met die kabel dat ik 'm na 5 jaar nog steeds gebruik. Ondertussen heb ik al wel wat vergeleken met kabeltjes van Cardas en Kimber maar de Silver hybrid zit nog steeds aan de SME.

Ik kan me herinneren dat Sodeju een ander kabeltje gebruikt die 'm erg goed bevalt en 'm zelfs beter vond als de Silver Hybrid. Misschien moet je hem eens mailen, het was ook nog een zeer betaalbare kabel.

Groet, Paul

Bedankt Paul, de kabel van Sodeju herinner ik me nu ineens weer, dat was de extreme Crimson phono cable.Ik heb nu de verzilverde van de Hul te leen (en die is echt te leen en niet op proef). Als ik het goed begrijp is het een microfoonkabel die zich zeer goed voor dit gebruik leent. Er is er ook heel veel van gemaakt en dat houdt de prijs acceptabel.

Ik had nog een paar dagen vakantie en ik had nog net de tijd voor een experiment. Voor de rest is het geld even op. Dat zeilen in Griekenland hakt erin.

Hoi Carl

Lekker hoor, zeilen in Griekenland! Lijkt me ook wel wat. B)

Probeer toch zeker ook de Silver Hybrid ergens te lenen, die is echt veel beter dan de verzilverde versie.

Misschien heeft Sodeju er nog eentje liggen? ;)

Over die Crimson was hij inderdaad heel enthousiast. Ik kan daar verder niet over oordelen want ik ken die kabel niet. Daarbij is uiteraard ook zeer bepalend dat Roger's set

• 2 weeks later...

Ik heb het eens even bij Ruud 13 nagevraagd. Ruud is anti audiofiel maar hij weet verschrikkelijk veel maar hij houdt mensen wel bij de les.

Citaat

"Het is immers zo dat met name het MD-element aangesloten op de ingang van een bijpassende phonoingang erg gevoelig is voor de capaciteit van de tussenliggende kabel. Het frequentieverloop in het hoog wordt immers al bij geringe variatie van de kabelcapaciteit goed hoorbaar be

Alle apparaten zijn in meer of mindere mate gevoelig voor de capaciteit van de aangesloten kabel. Een element en een microfoon het meest, onmdat het hier vaak om erg kleine signalen gaat. Een cd-speler zal er minder last van hebben.

Alle apparaten zijn in meer of mindere mate gevoelig voor de capaciteit van de aangesloten kabel. Een element en een microfoon het meest, onmdat het hier vaak om erg kleine signalen gaat. Een cd-speler zal er minder last van hebben.

De invloed van kabelcapaciteit staat los van de signaalsterkte en heeft alleen te maken met de impedantie die de kabel ziet. Een MD element heeft een hoge impedantie en zal dus op dit punt gevoeliger zijn dan een MC element dat meestal een erg lage impedantie heeft.

• 2 weeks later...
Hoi Carl,

De klankmatige verschillen tussen D501 Hybrid en de Silver Hybrid ervaarde ik destijds als zeer groot. Ik kan het niet meer precies benoemen wat de exacte verschillen waren maar alles wat ik met de gewone D501 miste vulde de Silver Hybrid uitstekend.

Groet, Paul

Ik heb ze inmiddels beiden in huis. De verzilverde koperen vind ik "meer ballen hebben" dan de zilveren die weer wat gladder is. Zoals een recencent zei lijkt het wel of Harry Bellafonte melk met honing heeft gedronken (ik heb de plaat ook zelf opgezet). Maar goed de zilveren moet misschien nog inspelen als je daarin gelooft.

Overigens maken phono kabels waanzinnig veel verschil.