Harman Karton Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 Hoi Ik ben opzoek naar een nieuwe cd-speler rond de 3000 eur. Ik ben met name op zoek naar zolide apparaar met veel detail, rust en ruimtelijke klank. Zover bestaat mijn short list uit de: Marantz Sa11s2, Esoteric SA-10, Meridian G08 (door het nieuwe lade mechanisme met slots haak ik waarschijnlijk) weer af. Audia Flight Primaluna 8 Iemand ervaringen met deze spelers ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 van de marantz sa11-s2 staan er inmiddels een paar gebruikt te koop. dat geeft te denken. klinkt teveel naar de s1 ....? die heb ik zelf (zij het niet meer in originele staat, hij is nu wel aan te horen). Ik zou een tentlabs te luisteren proberen te krijgen (audiofabriek.nl of acousticdimension.nl). heb ik gehoorsmatig alleen lof over gelezen - alleen de kast kan niet iedereen bekoren (boeiend ) en voor zoveel geld: alleen kopen na in je eigen huis gehoord te hebben, en meerdere spelers op audientie laten komen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 De lijst met CD-spelers die je zelf al noemt zijn goede spelers, maar ga zeker ook de AYRE CD 7-Evolution beluisteren. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 Die Tentlabs is een aanrader, klinkt totaal niet digitaal De rest van de lijst ken ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 24 augustus 2008 Author Report Share Posted 24 augustus 2008 Dat van die marantz klopt. Enerzijds worden ze de hemel in geprezen, anderzijds zijn ze totaal niet prijsvast. Nu verschijnt de SA7 al hier en daar voor 5000Eur in de winkels - ben je ook lekker als je net 7000Eur hebt betaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 Audia Flight CD one. Heel erg goed! HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
eip Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 Bryston maakt sinds kort ook cd spelers, en geeft maar liefst 20 jaar garantie op zijn produkten. Gr Eip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 Deze van Bluenote... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 van de marantz sa11-s2 staan er inmiddels een paar gebruikt te koop. dat geeft te denken. klinkt teveel naar de s1 ....? die heb ik zelf (zij het niet meer in originele staat, hij is nu wel aan te horen). Ik zou een tentlabs te luisteren proberen te krijgen (audiofabriek.nl of acousticdimension.nl). heb ik gehoorsmatig alleen lof over gelezen - alleen de kast kan niet iedereen bekoren (boeiend ) en voor zoveel geld: alleen kopen na in je eigen huis gehoord te hebben, en meerdere spelers op audientie laten komen. groet Ik snap er steeds minder van dat je dat ding (of moet ik zeggen onding?) hebt gekocht... @Harman Karton: ik zou zeggen, neem een goedkopere. Een van Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 augustus 2008 Report Share Posted 24 augustus 2008 ik zal het je uitleggen, maar niet hier, is tikkie off-topic groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 26 augustus 2008 Report Share Posted 26 augustus 2008 Deze van Bluenote... Mee eens... Of een mooie Lua... Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saul Marantz Posted 26 augustus 2008 Report Share Posted 26 augustus 2008 Bryston maakt sinds kort ook cd spelers, en geeft maar liefst 20 jaar garantie op zijn produkten. Gr Eip. Ook op het loopwerk? Erg gedurft als dat zo is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 26 augustus 2008 Report Share Posted 26 augustus 2008 Heb nog een mooie T+A cd 1240 te koop staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 augustus 2008 Report Share Posted 27 augustus 2008 ... Of een mooie Lua... Greetz, Lestat LUA, da's toch dat zogenaamd Duitsche merk wat eigenlijk Doge in het Chinees heeft......... Zie de Doge 6201 CD-speler = Lua Appassionato. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 27 augustus 2008 Report Share Posted 27 augustus 2008 Wellicht benne dit wat Esound E5SE Platinium Signature Edition of Esound E5SE Signature Edition met Art-Speak_Machmat-modificatie http://www.eastwestaudioshop.nl/index.php?...amp;product=554 http://www.eastwestaudioshop.nl/index.php?...amp;product=311 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 29 augustus 2008 Report Share Posted 29 augustus 2008 als je het aan mij vraagt kun je beter een draaitafel kopen. de cd speler zal het niveau nooit halen, ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 augustus 2008 Report Share Posted 29 augustus 2008 Wellicht benne dit wat Esound E5SE Signature Edition met Art-Speak_Machmat-modificatie http://www.eastwestaudioshop.nl/index.php?...amp;product=311 Wel even als de wiedeweer dat ruitje groen kladderen Wat zegt JO MULLERS, Music Emotion 1-2007 "De speler klinkt gebalanceerder dan het basismodel en toch een stuk transparanter. Een topspeler voor nog geen 2000 euro." Daar kan ik me wel iets bij voorstellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 29 augustus 2008 Report Share Posted 29 augustus 2008 als je het aan mij vraagt kun je beter een draaitafel kopen.de cd speler zal het niveau nooit halen, ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 29 augustus 2008 Report Share Posted 29 augustus 2008 Ik vind het moeilijk om iemand voor iets warm te laten lopen wat je zelf hebt en probeer dat normaal ook niet, maar nu moet ik ff. Na mijn ervaringen met oa cd spelers van M. Levinson en Wadia, beide spelers van bijna 10000,- worden op dit moment bij mij thuis weg gespeeld door een ook nog eens veel mooiere en degelijkere tank van een cd speler van Shanling, de SCD-300 van 1050,- gekocht bij Arjen (Pacific Audio), doe er je voordeel mee of kom eens luisteren, en hij speelt ook nog eens je sacd's perfect af, daar had Wadia nog wel eens problemen mee trouwens. Hou je ook nog 2000,- over voor cd's! AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 29 augustus 2008 Report Share Posted 29 augustus 2008 Ik vind het moeilijk om iemand voor iets warm te laten lopen wat je zelf hebt en probeer dat normaal ook niet, maar nu moet ik ff.Na mijn ervaringen met oa cd spelers van M. Levinson en Wadia, beide spelers van bijna 10000,- worden op dit moment bij mij thuis weg gespeeld door een ook nog eens veel mooiere en degelijkere tank van een cd speler van Shanling, de SCD-300 van 1050,- gekocht bij Arjen (Pacific Audio), doe er je voordeel mee of kom eens luisteren, en hij speelt ook nog eens je sacd's perfect af, daar had Wadia nog wel eens problemen mee trouwens. Hou je ook nog 2000,- over voor cd's! AudioBill Voor weer de halve prijs van jouw Shanling hebben die zelfde Pacific Audio-jongens een opgewaardeerde MZHS 33 speler waar je ook niet echt mee voor schut staat. Kan je nog meer cdtjes scoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 29 augustus 2008 Author Report Share Posted 29 augustus 2008 Hoi Bedankt voor de tips. Moeilijke verhalen altijd waarbij hele dure spelers worden weggespeeld (weggespeeld nog wel !) door veel goedkopere maar inderdaad mooie cdspelers uit china. Esound ook zo-iets, ik zie ze wel nu alweer 2de hands verschijnen. Met mijn huidige speler doe ik al 10jaar. Nu is primaluna ook een soort chinees, maar toch nog andere prijzen. 'k heb trouwens al een aardige draaitafel: Michel Orbe, met Benz AceL (is dat wat?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 29 augustus 2008 Report Share Posted 29 augustus 2008 Wellicht benne dit wat Esound E5SE Signature Edition met Art-Speak_Machmat-modificatie http://www.eastwestaudioshop.nl/index.php?...amp;product=311 Wel even als de wiedeweer dat ruitje groen kladderen Wat zegt JO MULLERS, Music Emotion 1-2007 "De speler klinkt gebalanceerder dan het basismodel en toch een stuk transparanter. Een topspeler voor nog geen 2000 euro." Daar kan ik me wel iets bij voorstellen Je heb altijd nog de orginele kap erbij, dus je bent niet verplicht tot die transparante deksel, wellicht klinkt e.e.a dan niet zo transparants meer Maar ff. serieus, deze spelers zijn echt de moeite waard en je houd van je 3.000 Euro budget voldoende geld over voor vele cd,s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 30 augustus 2008 Report Share Posted 30 augustus 2008 Hoi Bedankt voor de tips. . 'k heb trouwens al een aardige draaitafel: Michel Orbe, met Benz AceL (is dat wat?) Dat kan je toch het beste zelf bepalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 30 augustus 2008 Author Report Share Posted 30 augustus 2008 was een beetje retorische vraag, natuurlijk is die Michel wat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 augustus 2008 Report Share Posted 30 augustus 2008 met zo'n draaitafel mag je wel even extra opletten welke CD speler je ernaast zet. voor je na een paar maanden constateert dat het toch nog wel heel erg een CD speler is. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts