Jump to content

Nieuwe cd-speler 3000 eur

Harman Karton
 Share

Recommended Posts

de TS is alweer verdwenen lijkt het.

mijn mening : 3000,- euro is een bedrag dat ik niet heb. als ik het had zou ik een cd speler van (waarschijnlijk) sony of jadis kopen en die laten modificeren.

dus cd speler ergens rond de 2000,- euro en de rest aan modificatie uitgeven.

dat zou IK dan in huizen laten doen ;)

verder geeft de ts aan dat hij een bedrag over heeft voor een cd speler. en natuurlijk zijn er weer van die zeikerts die hem duidelijk moeten maken dat het onzin is zoveel gedl uit te geven.

Henrie zegt dit gelukkig netjes en houdt het bij zichzelf.

Kraus lijkt slechts zijn persoonlijke vete te willen voeren tegen de mensen die wel verschil horen tussen cd spelers.

vervolgens als het over een draaitafel gaat wil ie weer mensen aanspreken dat ze on topic moeten blijven.

ik begrijp dat niet.

ik wil een volkswagen kopen, weet jij welk model een beetje oke is?

moet je niet doen man , je moet een skoda kopen, is precies hetzelfde.

nou ik reed pas in een skoda en de volkswagen vond ik toch soepeler rijden, voelde prettiger aan

onzin! is exact hetzelfde, alleen bij VW betaal je teveel voor dezelfde kwaliteit.

ja maar

Nee , luister nou maar naar mij, die marketing trucjes moet je niet intrappen, jij bent toch wel slimmer dan dat?

Kortom. Niks nieuws onder de zon. Zo gaat het hier al jaren en houdt het forum zich in stand.

HDerkx

als onkruid ;)

Guest Rev. Fatman
Kortom. Niks nieuws onder de zon. Zo gaat het hier al jaren en houdt het forum zich in stand.

HDerkx

Een aldoor voortdurende comcommertijd dus, geleid door kromkrommerfiguuuren :confused: reeds als het ware.

Onlangs werd in een ander topic gevraagd of men onbeluisterd, risicoloos een setje dure MIT-kabels zou kunnen kopen. Er kwam een overduidelijk antwoord op dit mooie Hearforum waarin keurig werd uitgelegd waarom MITkabels per definitie niet deugen, anderen bevestigden dit en vervolgens, net als altijd, komt er iemand die roept dat als het klinkt de rest er niet toe doet en dus suggereert dat, je weet het maar nooit, h

Onlangs ....

..........traditie.

Onbeschofte reactie.

Ben je er nu nog niet overheen dat al weer een jaar of 2 geleden een posting van jou, op mijn verzoek, wegens verregaande onbeschoftheid tegen een ander forumlid door de moderatoren is verwijderd?

@M44

schiet het al op met je kabel met een "meer natuurlijke mantel"?

ja idd. verander maar van onderwerp.

neem vooral geen verantwoording betreffende je eigen acties.

haal er vooral zoveel mogelijk bij om mist te creeeren.

Onlangs ....

..........traditie.

Onbeschofte reactie.

Ben je er nu nog niet overheen dat al weer een jaar of 2 geleden een posting van jou, op mijn verzoek, wegens verregaande onbeschoftheid tegen een ander forumlid door de moderatoren is verwijderd?

Grootheidswaanzin maakt je ongeschikt tekst op een forum los te laten.

Vraag gerust ook deze post te laten verwijderen. Het zal de de oorzaak die je zelf bent niet wegnemen.

Om nog eens even op de inhoud in te gaan. Ik zou kiezen voor CD speler met een buis. Kan je het geluid nog een beetje op je smaak afstemmen. Daarbij vind ik (!) een buis natuurlijker klinken.

Voor de rest jongens houdt op. Voor mij zijn jullie allebei aardige kerels met ietwat grote tenen.

Onlangs werd in een ander topic gevraagd of men onbeluisterd, risicoloos een setje dure MIT-kabels zou kunnen kopen. Er kwam een overduidelijk antwoord op dit mooie Hearforum waarin keurig werd uitgelegd waarom MITkabels per definitie niet deugen, anderen bevestigden dit en vervolgens, net als altijd, komt er iemand die roept dat als het klinkt de rest er niet toe doet en dus suggereert dat, je weet het maar nooit, h

Guest Rev. Fatman
Om nog eens even op de inhoud in te gaan.

.

Voor mij zijn jullie allebei aardige kerels met ietwat grote tenen.

Grote mannen errrrrrrrrrrrrrug lange tenen en belachelijke excuus verzinsels om zelf te bepalen welke hobby men er op na wenst te houden. ;):D

Al die benijdenswaardige emoties zijn een eigenschap van muziek en niet van apparatuur. (without music, life would be a mistake staat er in jouw handtekening; niet: without hifi-equipment etc.... )Bij het overbrengen daarvan (die emoties dus, het voetje dat ....) speelt de CD-speler (gelukkig, eindelijk eens iets dat goed en zorgeloos werkt) vrijwel geen rol.

hallo iedereen,

Hiermee ben ik het persoonlijk niet echt eens. Een Cd speler speelt voor mij wel degelijk een rol in het overbrengen van die emoties. De analoogsectie van het toestel is in mijn ogen enorm bepalend voor de luisterervaring die je achteraf opdoet. Kijk maar hoe speler X een kompleet vlakke onpersoonlijke weergave kan bieden, terwijl speler Y bij hetzelfde muziekstuk bv. een mooie warme stem op de voorgrond plaatst.

De emoties zijn dus een eigenschap van de muziek, maar jouw weergaveapparatuur moet in staat zijn ze naar voor te brengen, en perfecte meetresultaten zijn daar niet altijd bepalend in.

Hopelijk heb ik hier een nuttige bijdrage geleverd en kunnen we hier nog wat verder over praten zonder het allemaal uit de hand te laten lopen ;)

Jawel. Ik met de Audia Flight CD One. Anders schrijf ik niet dat hij goed is. Ik schrijf alleen maar over apparaten die ik ook beluisterd heb. Dus niet van horen zeggen.

HDerkx

Okay sry H, hij was zijn geld waard?

Mijn persoonlijke mening is dat als ik geld genoeg beschikbaar zou hebben (en er voor over), dan ik naar een Esoteric zou kijken, met name vanwege de mooie opbouw. Verwacht echter niet dat ie veel beter zal klinken dan iets van 500 euro (een subtiel klein beetje wellicht).

Overigens heeft hifi kriebelites de laatste 10 jaar al genoeg genoeg "verstookt" aan (achteraf) twijfelachtige aankopen om er een te kopen (en genoeg over te houden voor een paar honderd cds) :D

Hallo Duck,

die was zijn geld zeker waard. Ik heb achteraf spijt dat ik hem toen niet gekocht heb. Hij was van een kennis die mij gevraagd had hem te verkopen, zodoende heeft hij een tijd bij mij gestaan en kon ik hem echt goed beluisteren. Er hebben er meer bij mij gestaan, zo ook de Accuphase DP77. Ik zou de Audia Flight kiezen... Ayre cx7 heeft ook bij mij gestaan. Wederom zou ik de Audia Flight kiezen.

HDerkx

Hiermee ben ik het persoonlijk niet echt eens. Een Cd speler speelt voor mij wel degelijk een rol in het overbrengen van die emoties. De analoogsectie van het toestel is in mijn ogen enorm bepalend voor de luisterervaring die je achteraf opdoet. Kijk maar hoe speler X een kompleet vlakke onpersoonlijke weergave kan bieden, terwijl speler Y bij hetzelfde muziekstuk bv. een mooie warme stem op de voorgrond plaatst.

Volgens deze Nederlandse reviewer (for what its worth) is deze Engelse speler daar wel goed in:

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/at3500_e.html

Volgens deze Nederlandse reviewer (for what its worth) is deze Engelse speler daar wel goed in:

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/at3500_e.html

Die vertaalt inderdaad wat ik zeggen wil. Heb dit trouwens zelf ook reeds ervaren. Destijds speelde ik met goedkopen 200 a 300 euro Cd spelers. ( sony, akai, pioneer ) Achteraf beginnen upgraden naar Sony 55 ES en Rotel 1070 in de werkkamer.

De verschillen zijn heel duidelijk te horen! En ik speel dan in een prijsklasse van +/- 1000 a 1200 euro. Laat staan wat een CD speler van 3000 Euro kan doen. ( voor mij een beetje onzinnig vermits de rest van de set er ook op aangepast moet zijn )

mijn cd speler kost 100 euro 2e hands :(

de mod was gratis.

wat ie nieuw kost? geen idee paar honderd gulden denk ik

maar hij klinkt geweldig :) doet wat ie moet doen en de emoties ervaar je gemakkelijk.

wedden dat kraus een duurdere speler heeft :lol:

toch denkj ik dat een duurdere speler meer mogelijkheden biedt wanneer je ze door een vakkundig iemand onder handen laat nemen.

terwijl het eigenlijk niet zo zou moeten zijn.

eigenlijk schandalig dat je een speler kunt kopen voor 2000,- euro of meer en dat iemand voor een paar tientjes dat tot een hoger plan kan tillen.

toch denkj ik dat een duurdere speler meer mogelijkheden biedt wanneer je ze door een vakkundig iemand onder handen laat nemen.

'K vraag me zo al een tijdje af wat er met mijn weergave zou gebeuren als ik mijn Sony 55 ES eens zou laten modificeren. Intern is dat een dijk van een toestel. Gescheiden voedingen, volledig koperen subchassis, fantastisch loopwerk. Volgens mij is er nog veel meer uit te halen dan wat nu te horen valt

Iemand een idee wat er zou kunnen verbeterd worden?

'K vraag me zo al een tijdje af wat er met mijn weergave zou gebeuren als ik mijn Sony 55 ES eens zou laten modificeren. Intern is dat een dijk van een toestel. Gescheiden voedingen, volledig koperen subchassis, fantastisch loopwerk. Volgens mij is er nog veel meer uit te halen dan wat nu te horen valt

Iemand een idee wat er zou kunnen verbeterd worden?

Kt88 loopt altijd cd spelers te modden. op audiofreaks zijn ze unaniem enthousiast.

dioe hem een keer een mailtje ;)