Seed7 Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Just for the fun of it, neem eens zo'n E300.- spelertje, modificeer hem tot het 'gaatje'. Ga eens rekenen, wat zou het ding nu in serieproduktie moeten kosten? E3000.- ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Het verbaast mij zeer dat er nu nog steeds audiofielen zijn die denken dat een cd speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Het verbaast mij zeer dat er nu nog steeds audiofielen zijn die denken dat een cd speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Kraus, gezien ook de cd speler onderdeel van de keten is, niet alleen hetgeen er achter hangt, dien je hieraan toch iets meer belang te hechten, de al genoemde analoge uitgangstrap is van wezenlijk belang voor de weergave, zelfs in het digitale deel is niet alles altijd fantastisch. Net zo min een cd speler voor een prikkie kan, is het noodzakelijk een klein vermogen in een platenspeler te investeren, kunst of wonder is hierin een evenwicht te vinden............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Kijk, kijk. Het (audiofiele)geweten van dit forum komt ook weer eens uit zijn tombe geschuifeld. Kijk, kijk, je vijftiende post aan toegevoegde waarde alweer. Ook jij bent hier blijkbaar niet om respect voor andermans ervaringsmening te tonen. In ieder geval mag je mag me je brutale minachting verder besparen. Het verbaast mij zeer dat er nu nog steeds audiofielen zijn die denken dat een cd speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Het verbaast mij zeer dat er nu nog steeds audiofielen zijn die denken dat een cd speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Beste Kraus, Voor zover ik je mening heb kunnen plaatsen, komt die voort uit ABX testen met een aantal CD spelers. Daaruit blijkt voor jou dat er geen (of misschien nauwelijks) verschillen bestaan in CD spelers. Je gaat ervan uit dat de blinde ABX test een voldoende discriminerende test is om dat aan te tonen. Nu weet ik (door dit forum) dat je een analoog liefhebber bent en een behoorlijk extreme draaitafel bezit met wel drie armen. Ik zou wel eens willen weten of je wel eens een blinde ABX test op die drie armen hebt losgelaten en wat daar je bevindingen waren. Ik heb zelf ook wel eens ABX testen gedaan en ik moet zeggen dat ik na een paar keer schakelen de kluts volkomen kwijt was, terwijl ik bij AB vergelijking telkens wel verschillen kon horen. Het betrof hierbij CD spelers, streamers en DAC's en boxen met dezelfde kasten en units, maar met verschillende filters. Ik durf het haast niet te zeggen, maar ook in kabels hoor ik (AB) verschillen. Analoog heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Je begrijpt uit mijn opmerkingen misschien wel dat ik eerder de blinde ABX test wantrouw dan de AB testen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saul Marantz Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Tot nu toe heb ik en anderen die tijdens de test aanwezig waren geen enkel verschil kunnen waarnemen tussen welke CD speler dan ook. Spelers die getest waren: Nakamichi CD-4 Marantz CD-10 Kenwood DP-880 SG Yamaha 99? Ook eerste generatie CD-spelers zoals de CD-74 en 74 van Marantz brachten geen verschillen aan het daglicht. Testen zijn gedaan met 2 identieke schijfjes. Spelers tegelijktijd starten en direct schakelen tussen de 2 spelers. Ik ga voor betrouwbaarheid en daar steken de spelers met de CDM loopwerken met kop en schouders boven de rest uit. Leg de 3000,- bij een paar mooie speakers en je bent het heertje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Het verbaast mij zeer dat er nu nog steeds audiofielen zijn die denken dat een cd speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
polleke Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Laten we de lijn even doortrekken naar andere componenten. We gaan dus de logica van enkelen onder ons even volgen Alle versterkers binnen dezelfde klasse klinken hetzelfde Als je dat durft te beweren gaan diezelfde mensen die verklaren dat er geen verschil bestaat tussen CD spelers onderling hier ook vertellen dat dit gewoon absolute onzin is Dat we over het nut van kabels etc. kunnen discussieren en het nooit eens zullen raken kan ik begrijpen. Maar komen vertellen dat alle CD spelers hetzelfde klinken lijkt me meer een poging om frustraties tov een bepaald medium te ventileren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 om bij de bijbel te blijven: vergeef hem want hij weet niet beter. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saul Marantz Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Het verbaast mij zeer dat er nu nog steeds audiofielen zijn die denken dat een cd speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 tis toch heel netjes geschreven? Kom op , trek je tenen eens in want ze zijn aan de lange kant'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Het verbaast mij zeer dat er nu nog steeds audiofielen zijn die denken dat een cd speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Mijn luxman cd speler naast een gemodde sony van KT88, kzou wel weten welke terug mee naar huis te nemen De Kimber 1016 van Onno of mijn JvG, kzou wel weten welke naar huis te nemen Mijn Lorad netsnoer of een Acrolink van bij de hifiwinkel, kzou wel weten welke naar huis te nemen Spijtig genoeg is geen enkele van deze 3 mensen bereid te ruilen met mij onder het motto alles is eender Stef dus maakt niet uit en neem maar mee en laat het jouwe hier maar achter... Alle 3 mijn componenten vind ik inferieur aan de andere 3 en dat verschil hoort iedereen heel duidelijk !! Straks gaan jullie nog beweren dat er geen verschil te horen is tussen een 8TC mijn linn LS kabeltje en pakweg een QED Ook hoorde ik duidelijk verschil tussen een 16 bit en een 24 bit van consonance En absoluut veel verschil tussen de consonance en een marantz cd speler Blijkbaar is er volgens jullie iets mis met de oren van mijn vrouw mezelf mn vrienden buren winkeliers medeforummers want wij horen duidelijk verschillen ... i don't think so Eigelijk zou ik al diegenen, die geen verschil horen, willen uitdagen om bij mij thuis naar bovenvermelde voorbeelden te luisteren maar spijtig genoeg heb ik alleen maar mijn eigen spullen in huis Gr Stef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saul Marantz Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Als ik het zo eens allemaal lees vinden de forummers hier blijkbaar de CD speler belangrijker dan de speakers? Erg vreemd imho. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Nee hoor , maar ik wil wel het beste uit mijn speakers halen , dus moet ook de versterker en bron goed zijn. Of zet jij een slechte versterker/bron op een paar goede speakers?? zonde voor de luidsprekers,toch? mvg. soundlover Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Oh oh oh, we zijn weer lekker bezig met z'n allen. Even algemeen : Nou was het de laatste weken weer erg vriendelijk hier en kon er ook weer een grap en grol tussen door. De antwoorden in de diversen topics waren ook positief en gericht naar de vraagsteller (TS). Dit deed mij weer aan de begintijd denken van het forum. Nu ik de laatste paar bladzijden lees in dit topic, moet ik (helaas) constateren dat het weer de verkeerde kant op gaat met de reacties van de diversen forummers. Ik begin mij werkelijk hardop af te vragen WAAROM DIT TOCH MOET ? en daarom post ik het ook hier in dit topic. Het maakt het er echt niet leuker op. Voor niemand en begrijp dat nou toch eens, mijn mede-forummers !!!! Telkens als het weer beter gaat met het forum hier, moet er weer zo nodig oude stellingen uit de kast gehaald worden en hier worden neergekwakt en vervolgens zie je die posters dan weer een poosje niet, totdat er weer een topic wordt geopend door iemand en wat gaat over klankverschillen tussen cd spelers, versterkers, kabels, netsnoeren, tweaks, enz enz. Dan worden er weer antwoorden gegeven van alle cd spelers klinken hetzelfde en/of koop een goedkopere en spaar je geld uit voor het kopen van cd's enz enz. Misschien willen die forummers er eens rekening mee houden dat niemand, maar dan ook niemand hetzelfde hoort en/of ervaart en een ieder ook anders luistert en interpreteert in wat men hoort. Alleen daarom al kan je spreken van verschillen en dus ook in de klank. Men zou zich ook eens kunnen afvragen bij zichzelf of het ook zo nodig moet allemaal, want wat wil je ermee bereiken met dit soort stellingname's en welk plezier doe je de vraagsteller ermee. Vergeet hierbij ook niet dat het ook een onderdeel kan zijn in de zoektocht en dat een ieder zijn eigen zoektocht hierin heeft. En daarbij kan je ook gewoon iemand in zijn eigen waarde laten. Verder bevreemd het mij ook dat je die oude stellingen nooit leest in topics over draaitafels en phonotrappen, toonarmen, elementen en speakers. Onlangs las ik het volgende in een krant en dat ging over pesten : Pesten kan ook op het internet, want elke site waarop bezoekers kunnen reageren, heeft zijn TROLLEN en FLAMERS. Want virtuele TROLLEN en FLAMERS bestaan echt. Een TROL is een etter die de discussie op een internetplatform (in dit geval een Hearforum) probeert te verzieken met flauwe opmerkingen of eindeloos gezeur over bijzaken of telkens zijn stelling deponeert en in herhaling valt. Een FLAMER valt andere bezoekers aan met vijandige en beledigende berichten. Beiden hebben maar 1 doel is dat is ZIEKEN !! als ik flame , dan is het richting een trol......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Hoe duurder hoe beter . Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Hoe duurder hoe beter . Hoe beter , hoe mooier ( klinkt wat vriendelijker) mvg. soundlover Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Het verbaast mij zeer dat er nu nog steeds audiofielen zijn die denken dat een cd speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Oh oh oh, we zijn weer lekker bezig met z'n allen. ................................................... ................................................... Pesten kan ook op het internet, want elke site waarop bezoekers kunnen reageren, heeft zijn TROLLEN en FLAMERS. Want virtuele TROLLEN en FLAMERS bestaan echt. Een TROL is een etter die de discussie op een internetplatform (in dit geval een Hearforum) probeert te verzieken met flauwe opmerkingen of eindeloos gezeur over bijzaken of telkens zijn stelling deponeert en in herhaling valt. Een FLAMER valt andere bezoekers aan met vijandige en beledigende berichten. Beiden hebben maar 1 doel is dat is ZIEKEN !! Wat zou dat toch eens heerlijk zijn als dit soort figuren daar mee op zouden houden, of gewoon van dit forum weg zouden blijven, of mss zelfs verbannen zouden worden. Er zijn onderhand al 2 audiofora verziekt door dit soort figuren. LAAT DAT HIER!!!! Het is hier helaas ook niet alleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Als ik het zo eens allemaal lees vinden de forummers hier blijkbaar de CD speler belangrijker dan de speakers? Erg vreemd imho. Mij heeft mn ondertussen geleerd dat de bron, welke ook, het belangrijkste is want als de bron het niet kan doorgevendan kan de speaker het niet weergeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Ik vind het ook opvallend dat het deels met onervarenheid van nieuwe forummers te maken heeft. En misschien anderen die daar op inspelen. Voor ons oude rotten hear is het de zoveelste keer dat we met dooddoeners geconfronteerd worden, we zuchten even en lezen verder. Maar nieuwelingen die het beoogde shock-effekt nog wel ervaren gaan daar natuurlijk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 chill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts