robx Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 sja .... welke spanning komt er uit een DAC-chip Erik? en welke spanning uit de speler ? dus wat zit ertussen ...? juist, een stuk versterking. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 Ik heb het al eerder gezegd IK WANTROUW de ABX test van Jacco. Ik denk niet dat de hersens zo snel omschakelen kunnen interpreteren. Je zal toch wat langere tid ervoor moeten nemen liefst onder eigen condities. Wat CD testen betreft hoorde ik het minieme verschil tussen een Meridian 506 en 508 en kocht de goedkoopste (volkomen onduideijk wat beter was). het verschil tussen de 506, de oude Micromega en de Sony van mijn dochter was weer wel behoorlijk hoorbaar Daar houd ik het bij want ik besteed mijn tijd liever aan LP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 sja .... welke spanning komt er uit een DAC-chip Erik? en welke spanning uit de speler ? dus wat zit ertussen ...? juist, een stuk versterking. groet klopt, alleen is de belasting heel licht, dus iedere voorversterker doet dit op zijn sloffen. luidsprekers aansturen is v Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 het gaat er niet om of ie het op zijn sloffen doet. het gaat erom dat er verschillen in geluid zit tussen versterkers. afijn, we weten nu waar jouw waarneming wat betreft versterkers toe beperkt is: al dan niet in problemen raken door de belasting. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 het gaat er niet om of ie het op zijn sloffen doet. het gaat erom dat er verschillen in geluid zit tussen versterkers. afijn, we weten nu waar jouw waarneming wat betreft versterkers toe beperkt is: al dan niet in problemen raken door de belasting. groet En dat is dan ook precies waar de meeste verschillen tussen versterkers vandaan komt. Erik heeft groot gelijk door te zeggen dat er welliswaar een versterkerschakeling in een cd-speler zit, maar dat die het enorm gemakkelijk heeft, omdat ie slechts een ingangsimpedantie van een (voor)versterker van tig kilo-Ohm moet aansturen. Dat is een stuk makkelijker dan speakers aansturen die tot 0,9Ohm gaan. Dus nogal logisch dat je dan eerder verschillen hoort... Verder zijn verschillen natuurlijk te introduceren door filters of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 kraus en erik zijn gewoon zo doof als een kwartel. in een poging dat te verbloemen ropen ze om de zoveel tijd dat alles hetzelfde klinkt. zodra ze daarop worden aangesproken gaan ze alleen nog maar in op de vorm van het gesproken woord. droppen een bommetje om daarna weer te verdwijnen. geven geen antwoord op vragen. en nemen een beledigende toon aan bovendien. keyboard ninja's zei rood heel mooi. in het echt kleine bange mannetjes met slecht gefineerde speakers. Een beetje een M44 onwaardige post als je het mij vraagt. Oh dat deed je niet? Mijn excuses. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 dis Jadis vond ik ook wonderschoon klinken dat is wel een van mijn favo cd spelers op dit moment. wat kost ie eigenlijk De Jadis Symphonia die ik mee had naar de bijeenkomst heeft zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Onno, je bent een moordvent en veel te goed voor deze wereld.Sterkte de komende tijd en, zonder ook maar enigszins sarcastisch te willen zijn: het is volgens mij voor jou nu toch heel gemakkelijk om belangrijke en onbelangrijke zaken te scheiden. Neem het forum (en vooral de forumleden) en de audio niet zo serieus en voel je vooral niet verantwoordelijk voor "de sfeer" op het forum. Die is net zo grillig en veranderlijk als het weer en dat geeft ook niks. Ga lekker slapen en ik wens je 8 volle uren diepe slaap. (we zijn hear wel niet op 1 van die andere melige fora maar voor 1 keer: moet kunnen) Hoi Kraus, Dit vind ik nu een hele mooie post !! Ben het volledig eens vanaf de letter O tem het ) Ook al raak ik soms ook geirriteerd HEAR, ik blijf er wel uit leren Heb deze ochtend vanaf pagina 12 het nog eens herlezen allemaal en er zijn toch dingen die ik nu relativeer, het meer tussen de regeles lezen helpt, de persoon achter de post ook bekijken ipv de post alleen ... Toch blijf ik met mijn eigen waarneming zitten nl dat ik wel verschil hoorde tussen mijn luxmannetje en een andere speler ... ik wil voor mezelf graag weten waarom dat zo is Het gaat mij nu niet om aan te tonen dat er altijd verschil is of verschil bestaat, gewoon ik merk ik tov mijn speler op. Brengt mij eventjes bij het volgende Toen de MF X-10 uitkwam om de cd op te waarderen, gaf dat bij mij een verbetering Ik herinner mij ook een man waar het 0,0 uitmaakte. Zijn cd speler was een McIntosh. Zijn cd speler presteerde als basis al onnoemlijk beter dan onze spelertjes toen. (Zijn gehele set trouwens ) Als ik nu de X-10 op mn huidige set met zelfde cd speler aansluit, ben ik al veel minder overtuigd of de X10 upgrade wel waar te nemen valt. Maar dat de McIntosh een betere cdspeler is dan mijn luxman blijft wel overeind. Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 7 september 2008 Author Report Share Posted 7 september 2008 Hoi Ik heb ooit dit topic gestart Ik ben uiteindelijk uitgekome bij een YOKO cd-speler van 79EUR. Alle cd-spelers klinken eender en dat bewijst deze YOKO weer eens. Ik snpap niet dat iemand 1000 uitgeeft voor zo-iets als een Shanling. Ik heb ook vercshillende spelers van 3000EUR gehoord, waar ik oorspronkelijk naar op zoek was, maar dat is helemaal onzin, het was puur psychologisch al die prachtige ruimtelijkheid, rust, klankkleuren... gr Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Hoi Ik heb ooit dit topic gestart Ik ben uiteindelijk uitgekome bij een YOKO cd-speler van 79EUR. Alle cd-spelers klinken eender en dat bewijst deze YOKO weer eens. Ik snpap niet dat iemand 1000 uitgeeft voor zo-iets als een Shanling. Ik heb ook vercshillende spelers van 3000EUR gehoord, waar ik oorspronkelijk naar op zoek was, maar dat is helemaal onzin, het was puur psychologisch al die prachtige ruimtelijkheid, rust, klankkleuren... gr bedankt voor dit topic dan. ook niet bewust zo gestart natuurlijk he? erik en kraus hebben je echt overtuigd zie ik........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Hoi Ik heb ooit dit topic gestart Ik ben uiteindelijk uitgekome bij een YOKO cd-speler van 79EUR. Alle cd-spelers klinken eender en dat bewijst deze YOKO weer eens. Ik snpap niet dat iemand 1000 uitgeeft voor zo-iets als een Shanling. Ik heb ook vercshillende spelers van 3000EUR gehoord, waar ik oorspronkelijk naar op zoek was, maar dat is helemaal onzin, het was puur psychologisch al die prachtige ruimtelijkheid, rust, klankkleuren... gr Dus je hebt nog 2921 euro over een mooie VPI , 2e hands heb je al een toppertje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Als ik vandaag een nieuwe speler zou moeten aanschaffen zou ik deze kopen :http://www.pioneer.nl/images/products/superaudiocdplayer/pioneer/pdd9j_main_gallery.jpg Voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Ik ben uiteindelijk uitgekome bij een YOKO cd-speler van 79EUR. Waar haal jij tegenwoordig nog een nieuwe YOKO vandaan De laatst bekende type's van YOKO stammen al van 2005. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Wat jullie ervan vinden van deze eerlijkheid, zal ik mij niet druk over maken of raken. in negatieve zin ervan. ik kan tenminste mij nu recht in de spiegel aankijken en daar gaat het voor mijzelf om. Eerlijk duurt het langst Onno. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Ook heeft het ons, in elk geval mijzelf, niet goed gedaan, want de uitstekende sfeer van de laatste tijd is weer aardig op het niveau van nul gekomen en hopelijk zal de sfeer weer ombuigen naar de positievere sfeer. Dit laatste hoop ik echt voor ons allen, de oude rotten en de voor de nieuwelingen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je bedoelt met die 'uitstekende sfeer van de laatste tijd'... Volgens mij was het de laatste tijd vooral heeeeeeeeeeeeeel errrrrruuggggg saaaaaai... Geen enkele discussie, bijna geen hond meer die nog iets post over muziek, en vooral erg weinig posts in het algemeen. Nee, uitstekende sfeer hier hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Ik ben het wel met henrie eens , men hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Wat jullie ervan vinden van deze eerlijkheid, zal ik mij niet druk over maken of raken. in negatieve zin ervan. ik kan tenminste mij nu recht in de spiegel aankijken en daar gaat het voor mijzelf om. Eerlijk duurt het langst Onno. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Ik ben het wel met henrie eens , men hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn gr hj Dat is inderdaad wel een mooie samenvatting van wat ik bedoel. Iedereen zei hier de laatste tijd 'ja en amen'. Je moet altijd voor alles open staan en niets moet voor onmogelijk gehouden worden. Zo wordt het een heel eng clubje hier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 bijna geen hond meer die nog iets post over muziek, . Nee, uitstekende sfeer hier hoor... Dank U wel, Grrrrr, woef, waf, woef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Daar gaat het ook niet om. Het allemaal eens zijn. Dan is het inderdaad saai. Het gaat mij om de sfeer. En die sfeer was echt de laatste tijd beter geworden. Maar iedereen WAS het toch de laatste tijd met elkaar eens? Dus dan is het toch saai? Of ben jij nog interessante onderwerpen tegengekomen de laatste tijd, waarin gewoon gediscussieerd werd? Nee, ik ook niet. Dus was kennelijk iedereen het met elkaar eens, of niemand had zin ergens tegenin te gaan. En dat laatste is niet zo raar, want Erik (om maar eens iemand te noemen) hoeft maar een scheet te laten of hij wordt ervan beschuldigd die o zo goede sfeer hier te verpesten. Maar die sfeer is helemaal niet goed. De sfeer hier is ziek. Dat blijkt in dit topic wel weer. Ieder puntje van kritiek, vooral als het door een bepaald aantal mensen wordt geuit, wordt hier meteen met de grond gelijk gemaakt... Heerlijke sfeer hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 De sfeer hier is ziek. Dat blijkt in dit topic wel weer. Ieder puntje van kritiek, vooral als het door een bepaald aantal mensen wordt geuit, wordt hier meteen met de grond gelijk gemaakt... Heerlijke sfeer hoor... Voor jou geen reden om dan maar af te haken? De laatste tijd heb ik erg weinig gepost, omdat er niks te posten viel, dus ja, dan haak ik vanzelf af... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 En Henrie moet gewoon blijven anders staat er straks iemand anders boven aan de lijst van posters en dat kan natuurlijk niet. De laatste tijd heb ik erg weinig gepost, omdat er niks te posten viel, dus ja, dan haak ik vanzelf af... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 De sfeer hier is ziek. Dat blijkt in dit topic wel weer. Ieder puntje van kritiek, vooral als het door een bepaald aantal mensen wordt geuit, wordt hier meteen met de grond gelijk gemaakt... Heerlijke sfeer hoor... Voor jou geen reden om dan maar af te haken? De laatste tijd heb ik erg weinig gepost, omdat er niks te posten viel, dus ja, dan haak ik vanzelf af... Henrie wat verkies je van volgende stellingen? Er zijn een heleboel topics waar ik de ballen van snap of de kennis van heb het apparaat te beoordelen Dus post ik niets omdat ik totaal geen zinnige bijdrage kan leveren MAAR ik blijf het hier en daar wel lezen tot er weer iets gebeurt waar ik aan ga deelnemen Ik kan ook zeggen foert allemaal, ik snap er niets van, saai enz Dus wat zin heeft het dat Stefje hier blijft Welke forummer in mij heb je het liefst Henrie? Als iedereen in de bekende komkommertijd de media de rug zou toekeren wegens weinig nieuws saai doods oninteressant al 1000 keer verteld enz enz ... hebben we geen media meer Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 ja dan heb je meteen wat leuks voor de ogen. twee vliegen in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts