Jump to content

AVM CD1 Plus

Thago
 Share

Recommended Posts

Gisteravond heeft het display van mijn AVM CD1 Plus loopwerk het begeven. In plaats van het gebruikelijke tracknummer en een tijdsaanduiding, verschijnen er nu onzinnige karakters op het schermpje. :confused:

Heeft iemand soms al een gelijkaardig probleem gehad?

Waar (in Belgi

audiodelight in Schagen

Hallo Audiofreak,

Even voor de goede orde; Audiodelight zit niet in Schagen, maar in Babberich. Dat ligt voorbij Zevenaar tegen de Duitse grens. Ik ken de eigenaar goed. Een enthousiaste man die Thago vast wel verder kan helpen. Hoewel hij niet zelf repareert.

Groet,

Leobus

En ter volledigheid: Poulissen A/V en GAP Acoustics zijn 1 en dezelfde persoon. GAP Acoustics is de importeur en Poulissen de bijbehorende detailhandel ;)

Ik weet niet of Poulissen nog wel importeur is. Ik weet wel dat hij nog steeds goeie banden heeft met G

Ik heb de stekker 24u uitgetrokken, maar helaas... display blijft gek doen. In de gekke karakters zit overigens wel een logica, in de zin dat '10 sec warm up' steeds op dezelfde manier 'vertaald' wordt. Er lijkt een soort van poolse vertaalmachine tussen te zitten :P

Ik heb een mailtje gestuurd naar AVM, tot nog toe geen antwoord. Ik houd jullie op de hoogte!

• 4 weeks later...

Beste forumleden, even een update (sorry dat het zolang duurde, we zijn hier met verbouwingen bezig, deze week lag het dak eraf voor een uitbreiding van de zolder :( )

AVM stuurde inderdaad een antwoord (Gunther Mania himself). Hij vermoedde dat de processor defect was, en hij stelde voor om de CD1 naar Hamburg te sturen voor herstelling. Al bij al een prima dienstverlening van AVM, dat mag gezegd worden. Maar dichter dan 700km van huis is er dus blijkbaar geen AVM hersteldienst.

Via een zoektocht op internet was ik intussen op de website van HEA (www.hayendaudio.nl) in Venlo terechtgekomen. Naast zijn activiteit als invoerder voert Hay ook herstellingen uit. Na enkele mail- en telefonische contacten heb ik de AVM CD1 en DAC3 in Venlo afgeleverd. Al snel bleek kwam Hay erachter dat niet de processor, maar het display zelf defect was.

Iintussen staan de AVM's thuis terug in het rack, de CD1 met een nieuw display