AudioBill Posted 30 augustus 2008 Report Share Posted 30 augustus 2008 Ik heb op dit moment dus een zilver kabel aan mijn Duette's hangen, nu zou ik als ik kon bi-wiren deze zilver kabel aan het hoog hangen en een koper aan het laag, maar de Duette's hebben geen bi-wire dus zou het nu mogenlijk zijn om zowel een zilveren als een koperen kabel aan dezelfde ingang te hangen om zo van beide hun kwaliteiten te profiteren of ben ik nu weer aan het fantaseren? AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 30 augustus 2008 Report Share Posted 30 augustus 2008 The proof of the pudding is in the eating! Try before you buy mvg RastaPhil PS theoretisch gezien zou er er geen of miniem verschil mogen optreden omdat je uitkomt in een samengesteld filter; vermits je meer geleider gebruikt verander je de impedantie van de draad het resultaat kan beter maar ook slechter uitvallen; 90% percent kans dat je het ni hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 30 augustus 2008 Report Share Posted 30 augustus 2008 Ik heb op dit moment dus een zilver kabel aan mijn Duette's hangen, nu zou ik als ik kon bi-wiren deze zilver kabel aan het hoog hangen en een koper aan het laag, maar de Duette's hebben geen bi-wire dus zou het nu mogenlijk zijn om zowel een zilveren als een koperen kabel aan dezelfde ingang te hangen om zo van beide hun kwaliteiten te profiteren of ben ik nu weer aan het fantaseren? AudioBill Sorry Bill maar zit jij je nu een beetje te vervelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 augustus 2008 Report Share Posted 30 augustus 2008 Ik heb op dit moment dus een zilver kabel aan mijn Duette's hangen, nu zou ik als ik kon bi-wiren deze zilver kabel aan het hoog hangen en een koper aan het laag, maar de Duette's hebben geen bi-wire dus zou het nu mogenlijk zijn om zowel een zilveren als een koperen kabel aan dezelfde ingang te hangen om zo van beide hun kwaliteiten te profiteren of ben ik nu weer aan het fantaseren? AudioBill Wilson gebruikt transparent inwendig bij mijn weten, dus ? hoe bevallen ze trouwens die duettes? gr hj Volgens mij had kimber een kabel waarin de plus van zilver was en de min koper of andersom , ook iets om mee te experimenteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 30 augustus 2008 Report Share Posted 30 augustus 2008 Als er iets niet spoort in je speakers, dan kun je wel tot dergelijke experimenten overgaan met extreme kabels, die veranderingen aanbrengen in het geluid. Anders zou ik het niet doen. Gewoon een goede koperen kabel en als er iets niet goed klinkt, eerst ergens anders de oorzaak proberen te vinden. Zonde van het geld, dat bi-wiren, vooral met al dat zilver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 31 augustus 2008 Author Report Share Posted 31 augustus 2008 Je hebt gelijk Fatman, ik zit me inderdaad wat te vervelen en dan ga je van dit soort onzin bedenken, gewoon om de set weer eens uit elkaar te kunnen halen. (hobby-en dus) Maar de Duette's klinken prima Andro.... dus ik denk dat ik mij de moeite maar weer bespaar, ga een pilsje pakken dalijk. AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 augustus 2008 Report Share Posted 31 augustus 2008 (..) of ben ik nu weer aan het fantaseren? Ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wollie Posted 31 augustus 2008 Report Share Posted 31 augustus 2008 Ik denk dat het vrij zinloos is om dit te gaan proberen, de enige winst die je er mee zou kunnen behalen is de weerstand die lager wordt, ik weet niet hoe dik te huidige kabels zijn ? Mijn voorspelling is dan ook dat je er niets van gaat horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts