Jump to content

Eindversterker bromt

blackbird314
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Dat kan, mogelijk door het blikpakket van je trafo' s dat niet goed om en om gestapeld is (goedkope trafo's)

of voorzien zijn van te weinig lak die als het ware de boel bijelkaar plakt.

Als die trafo' s niet erg heet worden kun je er z

Guest tubejack
Om het hele verhaal te vertellen, ik heb deze versterker verkocht en ik zelf vond de brom redelijk normaal maar de nieuwe koper die niet heeft geluisterd voor hij hem kocht klaagt dat de versterker defect is omdat hij te veel bromt. Kan dit? Kan een versterker door een defect meer trafo-brom veroorzaken?

Hij dient nu via paypal een clame in om zijn geld terug te krijgen terwijl ik van mening ben dat de versterker helemaal in orde is maar dat hij niet blind had moeten kopen.

Hmmm lastig, als hij gewoon speelt is er toch niks stuk zou je i.d.d. denken. Kan zijn dat bij jou nooit de brom opviel omdat hij b.v. op een plek stond waar niets mee resoneerde.

Wat "normaal" is kan m.i. alleen de importeur/leverancier/winkel van je versterker zeggen.

Ik weet niet of het reeel is dat die koper bij jou had moeten komen luisteren, qua afstand dan.

Bij mij geld: Niet goed of tevreden geld terug.

Groet,

Jack

Trafo brom kan meerdere oorzaken hebben:

De schroeven waarmee deze op het chassis bevestigt is zitten los.

Tevens kun je de trafo ontkoppelen door er rubberen ringen tussen te plaatsen.

Resonantie door de ondergrond waar de versterker op staat.

Speling tussen de lamellen / wikkelingen.

Ik zou het geen defect maar een onvolkomenheid willen noemen btw.

Het probleem is dat de klant ver in Duitsland woont en nu dus van mij vraagt dat ik een transport risico neem terwijl ik niet kan horen of zien hoe de versterker er nu bij staat :( Hij heeft dat risico wel genomen omdat de prijs behoorlijk laag was. Als hij de versterker terug kon brengen zou het makkelijker zijn.

Het is ook zo dat ik deze versterker zelf gekocht heb bij een winkel en de verkoper me er van overtuigd heeft dat het normaal is dat deze versterker een brom heeft.

Guest tubejack
Het probleem is dat de klant ver in Duitsland woont en nu dus van mij vraagt dat ik een transport risico neem terwijl ik niet kan horen of zien hoe de versterker er nu bij staat :( Hij heeft dat risico wel genomen omdat de prijs behoorlijk laag was. Als hij de versterker terug kon brengen zou het makkelijker zijn.

Het is ook zo dat ik deze versterker zelf gekocht heb bij een winkel en de verkoper me er van overtuigd heeft dat het normaal is dat deze versterker een brom heeft.

Dat is gewoon pech, ik verstuur ook wel eens iets waarvan ik denk dat het 100% is, maar dat de koper

toch een andere mening is toegedaan dat vind ik niet meer dan normaal. Mensen moeten thuis dingen

kunnen proberen vind ik.

Ik neem aan, dat je de versterker "bomvast" ingepakt hebt opgestuurd.

En dat ie in dezelfde verpakking terug komt. Oja NIET laten verzenden met DPD maar

een fatsoenlijk bedrijf zoals de Duitse post of DHL. Dat soort dingen kun je rustig met

de koper afspreken.

Bij de volgende keer die lichte brom vermelden.....

Dat is gewoon pech, ik verstuur ook wel eens iets waarvan ik denk dat het 100% is, maar dat de koper

toch een andere mening is toegedaan dat vind ik niet meer dan normaal. Mensen moeten thuis dingen

kunnen proberen vind ik.

Ik neem aan, dat je de versterker "bomvast" ingepakt hebt opgestuurd.

En dat ie in dezelfde verpakking terug komt. Oja NIET laten verzenden met DPD maar

een fatsoenlijk bedrijf zoals de Duitse post of DHL. Dat soort dingen kun je rustig met

de koper afspreken.

Bij de volgende keer die lichte brom vermelden.....

Hallo Tubejack en Audiofeak. Via Paypal is de clame van de koper afgewezen, ik sta ook volkomen in mijn recht maar omdat ik het klote vind voor de koper die verder gewoon vriendelijk duits was (heel wat anders dan die markplaats reacties) heb ik hem voorgesteld de zaak terug te sturen of anders 100,- te accepteren voor een modificatie.

Dank voor je reactie die denk ik wel de juiste was en mij weer op het juiste spoor zet :)

Transport risico wat is dat nou weer ? Betekend dat dan dat jijzelf opdraaitr als er iets mis gaat in het transport, dat de vervorder niet vergoed ?

Kan je het dan niet terug laten zenden met GEEN transport risico of zijn dan de kosten onbeschoft hoog ?

Overigens hoorde ik gisteren dat je beter niet DHL kan nemen, omdat de nederlandse DHL erg slordig is met afleveren. Oftewel ze zeggen dat ze aan de deur zijn geweest en dat zijn ze dan niet. Ook geen briefje in de bus van dat er niemand thuis was.. De chauffeur brent het terug naar het depot en vervolgens wordt het weer terug gestuurd naar de duitse DHL. Kan je vervolgens opnieuw de transportkosten betalen. Wie mij dat verhaal gisteren vertelde in Sneek weet ik ff niet meer, ik dacht forumlid Sodejuu. (sorrij sodejuu, als jij het niet was van dat verhaal)

Google er maar eens op op DHL en aflevering enz, want toen ik het hoorde ging er bij mij een lampie branden dat ik ook zoiets had gelezen op een forum. Ik dacht iets van het kassa forum, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik zou wel als ik jou was het heel goed uitzoeken voordat je je toesteming geeft, want hoe meer ik er over nadenk vind ik het eigenlijk een steeds vreemdere zaak vinden van die andere koper. Misschien komt dat wel; door mijn eigen achterdocht, omdat ikzelf verleden jaar ook door een duitser ben opgelicht en ik er niks tegen kon doen.

Ik heb via TNT gestuurd en die konden wel tracking info bieden maar geen verzekering. Je weet dan wel zeker dat de zaak is afgeleverd en dat is al heel wat. De persoon waarmee ik communiceerde had wel een goed idee en dat is om even over de duitse grens de zaak op de post te doen.

Ik hoop dat ik uiteindelijk niet de kaalgeplukte kip wordt in deze zaak en een kapotte versterker terug ontvang maar ik kan het ook zo zien dat deze Tannoy versterker blijkbaar niet bij mij weg wil :D

Guest tubejack
Ik hoop dat ik uiteindelijk niet de kaalgeplukte kip wordt in deze zaak en een kapotte versterker terug ontvang

Ik hoop het ook niet, het is gewoon vervelend.

maar ik kan het ook zo zien dat deze Tannoy versterker blijkbaar niet bij mij weg wil :D

Ik heb zo'n CD-speler die maar niet weg wou en die ik uiteindelijk op een dergelijk niveau kreeg

dat ik hem niet gauw meer zou wegdoen :)

Om wat voor eindversterker gaat het eigenlijk? Het enige dat ik kon vinden (van Tannoy) was dit soort vintage spul

http://www.hilberink.nl/codehans/tannoy64.htm

Als het zo'n joekel van een 1.2 kW toroid is op leeftijd, dan denk ik niet dat je hem nog stil gaat krijgen. Door veroudering gaan de wikkelingen wat loszitten en daardoor trillen en dat krijgje als leek niet zo makkelijk meer gedempt (op een veilige manier).

Hoi Blackbird314,

Ik weet niet waar je woont en je in bezit bent van een auto, maar als die man wel bereid is om de versterker over de duitse grens op de post te doen, dan zou je ook natuurlijk kunnen afspreken met hem dat je hem daar ophaalt. Dus ergens afspreekt met elkaar in een woonplaats die voor jullie beiden te doen is om naar toe te gaan (reistijd, reiskilometers, enz). Scheelt dan dat het niet verstuurd hoeft te worden en gedoe en je ziet elkaar ook in levende lijve en wat weer wat wrevel kan wegnemen bij elkaar. Is dat wat misschien? Zijn jullie beiden tevreden, lijkt mij. Maar goed ik wil me er niet mee bemoeien.

Hoi Audiofreak,

Als ik me niet zeer sterk vergis heb ik van jouw die phono pre overgekocht :D Door bemiddeling van Toine, dan weet je denk ik ook nog waar ik woon? Maar het is idd een goed idee om halverwege af te spreken. Merkwaardig genoeg hoor ik momenteel niets meer van de klant nadat zijn clame was afgewezen bij paypal. Ik heb hem twee mogelijkheden aangeboden, 1-ik geef je nog 100,- en je laat hem modificeren of 2-je stuurt hem terug, ik betaal de heeporto, jij betaalt de terug porto.

Nog maar even wachten maar misschien heeft hij er helemaal genoeg van of probeert hij via zijn creditkaart zijn geld terug te boeken. Of hij staat morgen op mijn stoep met een bijl :o

Om wat voor eindversterker gaat het eigenlijk? Het enige dat ik kon vinden (van Tannoy) was dit soort vintage spul

http://www.hilberink.nl/codehans/tannoy64.htm

Als het zo'n joekel van een 1.2 kW toroid is op leeftijd, dan denk ik niet dat je hem nog stil gaat krijgen. Door veroudering gaan de wikkelingen wat loszitten en daardoor trillen en dat krijgje als leek niet zo makkelijk meer gedempt (op een veilige manier).

Het is een Tannoy ta 600

http://www.tannoy-speakers.com/s.php?product=247

Ik stuur er Apogee Stage magnetostaten mee aan in mijn HT. Helaas vond ik het hoog niet verfijnd genoeg in vergelijking met een oude Scylla 80s die met 8 mosfets eigenlijk alleen in het hoog beter was. De Tannoy was veel sterker in midden en laag. Te veel laag kan mijn HT echter ook moeilijk mee overweg. Ik had daarom de Tannoy al een jaar op de achterkanalen. Tijd om te verkopen dacht ik toen. Inmiddels heb ik wel andere luidspreker kabels en is de bron ook niet meer hetzelfde dus mogelijk is de Tannoy zo slecht nog niet. Ik had bij deze Tannoy altijd een sterk life gevoel, vooral gitaren klonken alsof het gewoon life was maar later dacht ik dat dat misschien kwam omdat deze versterker eigelijk voor PA doeleinden is ontwikkeld. In de duitse Audiophile (maart 2003) is er een heel lovend artikel over de Tannoy verschenen en sommigen zijn er larisch van, hij verkoopt in Duitsland dan ook zeer makkelijk :)

Maar ik heb hem in 2005 gekocht hij zag er goed uit, ik vermoed dat hij rond 2003 op de markt gekomen is. De vorige eigenaar was verkoper in hifi dus die had wel genoeg keus om te vergelijken, hij had er echter een buizen voorversterker bij en vertelde me dat dat wel essentieel was.

Misschien heeft de koper te veel DC op zijn uitgang van zijn pre staan?

Dat kan dus ook nog....

Ik las in de add van Tannoy:

Pioneering work on the EMC field means these amplifiers incorporate a sandwich construction of different iron materials to minimise the magnetic hum field.

Maar ik vond hem zelf ook nooit erg stil al maakte mijn Scylla meer humm. De Tannoy had ook nog een ventilator en die hoorde ik wel als het erg stil was. in een HT is dat geen probleem omdat er een Nec crt boven je hoofd hangt mee te blazen :D

[Off-topic mode]

Ja, ik ben die audiofreak van dat AH! phonotrapje. :D

Goh, toevallig ook, want ik had het afgelopen zaterdag nog over je en die verkoop van de AH!.

Ben je nog steeds tevreden ermee ?

En nog gelukt met de nieuwe DT, ik dacht een Bluenote, als ik mij niet vergis.

[off-topicmode]

Klopt een Bluenote, ik heb echter wel een klein probleempje. Eerst klonk deze DT veel beter dan mijn cd speler en daarom draaide ik veel platen. Onlangs heb ik echter DNM luidspreker kabel ontdekt en het verassende effect was dat digitaal veel analoger klonk. Mijn cd speler was daarmee ineens goed te verdragen en bij tijden zelfs ontspannend luisteren. Tja nu is het dan eigenlijk tijd om de DT te gaan upgraden zodat dat weer beter wordt :D Ik heb nu een grado green dat moet eigenlijk naar een niet te dure mc vermoed ik.

Wat die Tannoy-boy betreft, der Jungen hat die Kanone nog nicht horen lassen :D

Nou we zijn eruit.

Hij zegt dat een nieuwe Trafo gewikkeld moet worden omdat het geen standaard exemplaar is. Dat kost ongeveer 170,-. Ik heb hem toegestemd 100,- er aan mee te betalen. Hopelijk loopt het nu goed af.

Hij doet de inbouw zelf.

Kleine toevoeging, de hifi winkel die mij deze Tannoy verkocht heeft met de vermelding dat het een normale brom betreft is wel een klant kwijt :-( Ik zal de naam maar niet noemen, het betreft geen winkel van posters op dit forum.