Pjotr Posted 23 december 2008 Report Share Posted 23 december 2008 FYI http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/3649...D_ESL-57__.html Weet niet of t wat is Best nog wel aan de prijs vind ik. Moeten toch wel op zijn minst geheel gereviseerd zijn en voorzien van nieuwe folies. Zijn meer voor de freak/liefhebber van specifiek deze uitvoering. En deze verlangen toch ook wel een redelijke luisterafstand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 23 december 2008 Report Share Posted 23 december 2008 Best nog wel aan de prijs vind ik. Moeten toch wel op zijn minst geheel gereviseerd zijn en voorzien van nieuwe folies. Zijn meer voor de freak/liefhebber van specifiek deze uitvoering. En deze verlangen toch ook wel een redelijke luisterafstand. Mee eens. Zelfs als deze mooie luidspreker gereviseerd zou zijn (wat je op grond van de leeftijd wel moet mogen verwachten) is het nog wel 500 euro te duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 december 2008 Report Share Posted 23 december 2008 Uhh, zie dat ze van bouwjaar 2008 zijn en als nieuw zijn. Maar wel met gebruikssporen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 december 2008 Report Share Posted 23 december 2008 Quad Musikwiedergabe GmbH bouwt ze vanaf de grond opnieuw op, maar dan zonder de compromissen die Walker c.s. om financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 december 2008 Report Share Posted 23 december 2008 Klopt KT88, maar dat staat er niet bij dat dat hier ook het geval is. Overigens is de 63 wel een heel andere ESL dan de 57. Denk dat de 57's toch echt niet gaan werken in de ruimte/opstelling van Kraus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 Dan moet ik aan de Klipsch Heritage! elke keer als ik deze draad weer boven zie drijven denk ik weer, Kraus, ga eens naar een paar "kleine" hoornsystemen luisteren. Sterker nog, dat denk ik altijd bij discussies over elektrostaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 Waarom zou die ESL57 niet lukken trouwens? Omdat je daar toch wel minimaal 2m van af moet gaan zitten en ze toch ook wel enige ruimte achter zich willen hebben. Dat gaat dan krap worden bij jou. De ESL63 is minder kritisch w.d.b. Maar goed, het valt altijd te proberen natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 En een avalon/kharma (met ceramisch) mid en hoog, daar hoor ik hier nooit iemand over , geen optie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 Ik zag op internet een paar opussen 2 e hands voor 8 K , dan heb je ook nog cer laag supersnel dus , een paar goede elektrostaten met een flinke bandbreedte ben je ook aardig wat voor kwijt denk ik zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 Het is waar, sinds ik die bij Jitze beluisterd heb, heb ik het gevoel om de hete brei heen te draaien.Een tijdje heb ik gedacht dat bijv The Bullfrog van Martion d Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 vroeger waren de Adamantes III boven mijn budget maar veel mooier dan mijn Chario's; als er nu iets anders moet komen dan ook echt iets anders: of electrostaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 25 december 2008 Report Share Posted 25 december 2008 Kraus, had je mijn email nog gezien die ik je stuurde over de ESL63? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 december 2008 Report Share Posted 31 december 2008 Toch wel weer even leuk om die discussie te volgen. Ik kan zelf geen ESl plaatsen althans in mijn huidige luisterruimte want anders had ik ze zeker thuis uitgeprobeerd. Ik las laatst dat ze niet onder de 90 Hz kwamen en ik moet zeggen dat ik dat nooit in demo's gemist heb - werkelijk een fantastische LS. Een hoorn zou ik toch zeker een week op proef nemen want ik vind ze gewoonweg altijd vermoeiend klinken als je iets langer luistert. Misschien is een Verity iets voor jou of inderdaad een Master 2c. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 december 2008 Report Share Posted 31 december 2008 [Jouw manier van kopen lijkt wel op die van mij Kraus zeer weloverwogen en eerst uitvoerig thuisproberen. Ik probeer zaken zo mogelijk altijd twee keer thuis. Mijn vraag is eigenlijk wat heb je allemaal aan LS thuis geprobeerd en waarom heb je er niet voor gekozen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 december 2008 Report Share Posted 31 december 2008 En waar id dit nu geeindigd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts