Jump to content

Electrostaten, pro & contra

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Best nog wel aan de prijs vind ik. Moeten toch wel op zijn minst geheel gereviseerd zijn en voorzien van nieuwe folies. Zijn meer voor de freak/liefhebber van specifiek deze uitvoering. En deze verlangen toch ook wel een redelijke luisterafstand.

Mee eens. Zelfs als deze mooie luidspreker gereviseerd zou zijn (wat je op grond van de leeftijd wel moet mogen verwachten) is het nog wel 500 euro te duur.

Waarom zou die ESL57 niet lukken trouwens?

Omdat je daar toch wel minimaal 2m van af moet gaan zitten en ze toch ook wel enige ruimte achter zich willen hebben. Dat gaat dan krap worden bij jou. De ESL63 is minder kritisch w.d.b.

Maar goed, het valt altijd te proberen natuurlijk.

;)

Toch wel weer even leuk om die discussie te volgen. Ik kan zelf geen ESl plaatsen althans in mijn huidige luisterruimte want anders had ik ze zeker thuis uitgeprobeerd. Ik las laatst dat ze niet onder de 90 Hz kwamen en ik moet zeggen dat ik dat nooit in demo's gemist heb - werkelijk een fantastische LS. Een hoorn zou ik toch zeker een week op proef nemen want ik vind ze gewoonweg altijd vermoeiend klinken als je iets langer luistert. Misschien is een Verity iets voor jou of inderdaad een Master 2c.

[Jouw manier van kopen lijkt wel op die van mij Kraus zeer weloverwogen en eerst uitvoerig thuisproberen. Ik probeer zaken zo mogelijk altijd twee keer thuis. Mijn vraag is eigenlijk wat heb je allemaal aan LS thuis geprobeerd en waarom heb je er niet voor gekozen.