hellohaas Posted 1 september 2008 Report Share Posted 1 september 2008 Hallo allemaal, Ik ben redelijk nieuw in de wereld van HiFi, dat wil zeggen op dit moment. Ik heb sinds mijn 15 al een interesse voor hifi en kocht dan ook toen(20 jaar geleden) meer eerste versterker een Harman en Kardon. Nu heb ik een HK A500 buizenversterker gekocht en ik was benieuwd of er mensen zijn met een gelijk versterker of dat ze tips en of aanbevelingen hebben. Alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 september 2008 Report Share Posted 1 september 2008 Welkom, Is het zo'n oude buizen amp? http://www.wardsweb.org/audio/HK.html Op inet zijn wel schema's te vinden. De gebruikte 7355 buizen schijnen wat zeldzaam te zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 1 september 2008 Report Share Posted 1 september 2008 Is het zo'n oude buizen amp? http://www.wardsweb.org/audio/HK.html Dat is wel erg mooi voor het oog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 september 2008 Report Share Posted 1 september 2008 (edited) nieuwd of er mensen zijn met een gelijk versterker of dat ze tips en of aanbevelingen hebben. Alvast bedankt Aanbeveling er staat nu een paartje GE7355 op Ebay voor weinig, zou ik kopen, lees net dat de man alleen binnen USA verstuurd ..... vriendelijk vragen helpt misschien. Ook interessant buizen Je moet even uitzoeken of de 7591S van JJ compatible zijn dan kun je gewoon nieuwe buizen kopen Groet, Jack P.s. vond dit nog http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=60985 Edited 1 september 2008 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellohaas Posted 17 september 2008 Author Report Share Posted 17 september 2008 Ja die buizen amp is het en hij weegt maar 24 kg, ach, Ik ga nog een mooi houtenjasje maken met glazen bovenplaat zodat je de gloeiertjes goed kan zien. Ik was net te laat voor die set buizen, ga wel opzoek nu en wil er gewoon 4 in reserve hebben, de andere buizen zijn gewoon te krijgen. Ik heb wel begrepen dat de de buizen in deze amp heel lang mee gaan door de wijze waarop hij opgebouwd is. Groeten sander Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 18 september 2008 Report Share Posted 18 september 2008 Ik heb wel begrepen dat de ze buizen in deze amp heel lang mee gaan door de wijze waarop hij opgebouwd is. Ik ga nog een mooi houtenjasje maken met glazen bovenplaat ...Is dat dan wel een goed idee, het ding moet zijn warmte ook kwijt, anders is hij zo kapot. Ik vind hem zo trouwens erg mooi om te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellohaas Posted 18 september 2008 Author Report Share Posted 18 september 2008 Ik heb wel begrepen dat de ze buizen in deze amp heel lang mee gaan door de wijze waarop hij opgebouwd is. Ik ga nog een mooi houtenjasje maken met glazen bovenplaat ...Is dat dan wel een goed idee, het ding moet zijn warmte ook kwijt, anders is hij zo kapot. Ik vind hem zo trouwens erg mooi om te zien. Er zijn twee typen geleverd destijds een zogenaamde kabinet en een stand alone. Er was er dus al 1 met een houtenkast, maar met soort webbing aan de bovenkant ofzo. Ik wil dat doen met een glas plaat die zweeft boven de opnening en de achter kant is uiteraard open Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellohaas Posted 18 september 2008 Author Report Share Posted 18 september 2008 Ik kan 4 GE 7355 buizen over laten komen uit de USA voor $ 130,00 totaal poe he wat een geld is dat het waard of moet ik verder kijken en afwachten. Gr sander Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 20 september 2008 Report Share Posted 20 september 2008 Ach, ik moest er begin dit jaar 24 vernieuwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 september 2008 Report Share Posted 25 september 2008 Ik kan 4 GE 7355 buizen over laten komen uit de USA voor $ 130,00 totaal poe he wat een geld is dat het waard of moet ik verder kijken en afwachten. Gr sander Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts