Jump to content

Fotoverslag IFA Berlijn 2008

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Hoi Paul,

Berlijn is altijd de moeite waard, ook al is er geen IFA ;) Ik heb op de Duitse TV gezien dat dit jaar ook witgoed uitgestald stond. Wasemkappen en koelkasten met ingebouwde TV's en zo. En ook die ultraplatte tv was wel interessant. Op TV hebben ze met geen woord gerept over audio. Alleen van die lullige gadgets (draaiende miniluidsprekers voor de iPod) en verder niks. Blijkbaar is die markt niet meer interessant. Er gebeurd ook nog maar weinig innovatiefs op de audiomarkt :unsure:

Hoi Paul,

Berlijn is altijd de moeite waard, ook al is er geen IFA ;) Ik heb op de Duitse TV gezien dat dit jaar ook witgoed uitgestald stond. Wasemkappen en koelkasten met ingebouwde TV's en zo. En ook die ultraplatte tv was wel interessant. Op TV hebben ze met geen woord gerept over audio. Alleen van die lullige gadgets (draaiende miniluidsprekers voor de iPod) en verder niks. Blijkbaar is die markt niet meer interessant. Er gebeurd ook nog maar weinig innovatiefs op de audiomarkt :unsure:

gelukkig nog wel op de zolderkamertjes en in schuurtjes ;)

wat de grote jongens betreft geef ik je gelijk. tenzij het idd steeds kleinere gadgets zijn

mooie foto's

de sfeer is eruit op te pikken.

de statemant van heco is erg bling bling maaar wel heel mooi. zou ik graag willen horen.

Paul, ik zie dat je Martion gespot hebt. Toevallig de Bullfrog kunnen beluisteren? Een erg leuke niet echt kleine (45x45x45 cm) monitor, lekker hoge impedantie, aardig rendement, koaxiaal 38 cm bas + midhoog hoorn.

De grote hoorns zijn "Suendhaft".

Volgens mij heb ik Martion in 2003 gespot, ik meen een groot aktief hoornsysteem. Dit jaar waren ze er helaas niet bij.

Inmiddels staat het >> Tweede deel << (pagina 6 t/m 8) online. Ik probeer komend weekend het laatste deel online deel online te krijgen. Daarin zal aandacht worden besteed aan o.a. Denon, de Plus X Awards, Mark Levinson, JBL, Infinity, Lexicon en Harman/Kardon. Dus stay tuned! ;)

Vriendelijke groet, Paul

Hoi PD,

Het klopt dat er op de IFA veel stands zijn en weinig mogelijkheden tot luisteren. Ik heb hier en daar wel in wat luistercabines gezeten maar op de IFA waren ze daar al nooit royaal mee. Daarvoor moet je echt voor naar een luistershow toe en dan liefst niet de VAD of zo.

RJ-45 aansluitingen zitten er al heel lang op Levinson-apparatuur, bij bijv. de 3-serie ook al. Die dienen ervoor om de apparatuur gelijktijdig te laten opstarten vanuit standby of vanuit de diagnostische mode maar ook om eventuele diagnostische (storingen) meldingen door te geven aan bijv. een 380 of 380S.

Ethernet-aansluitingen zullen ongetwijfeld bedoeld zijn voor HT-mogelijkheden, al dan niet via WLAN. Verzin het zelf maar: router+accesspoint (of gecombineerd), dikke pc

Hoi Ivan, bedankt en graag gedaan!

Die bulldog herinner jij je goed, jaren terug gebruikten ze die voor hun Sonobull-serie.

Het was mij ook opgevallen dat de Boston Acoustics HS-450 sprekend op de Floating Cameleon lijkt. Leuk detail is dat ze ondanks die gelijkenis ook zo'n >> Plus X Award << hebben gewonnen, o.a. vanwege het design. Die Duitsers wisten zeker niet dat het design al in Belgi

Ik vind die JBL LS-reeks wel mooi eigenlijk :)

Zijn inderdaad fraai met dat super glad gelakte fineer. Monitor Audio heeft dat ook met een nieuwe serie, erg fraai.

Deze Ellipson zou ik wel eens willen horen, doet heel veel goed in mijn ogen (gezien vanuit compromisloze LS bouw, niet zozeer de looks). Paul liet een nieuwer model zien (maar de plaatjes op Pauls site zijn wat klein)

4240scg.gif

En ik weet het lijkt een wannabee Nautilus. Maar daar geldt eigenlijk hetzelfde voor: de bolvormige mid/hoog behuizing is ideaal. Het laag, gewoon een flinke konus in een ruime kast, klaas is kees.

is ook mooi. nog niet gehoord maar veel jbl fans hopen dat dit een revival zou kunnen zijn voor jbl in de midden klasse

Mooi hoor, erg leuk om te lezen en te bekijken.

Is in de nieuwe woning nu alles klaar en af (en naar tevredenheid?)

Hoi Kraus,

Bedankt! En de nieuwe woning; echt helemaal af komt het nooit, maar we zijn al een heel eind. En we hebben (nog) geen behoefte om te verhuizen, dus dat is een goed teken! :D

Groet, Paul

Zijn inderdaad fraai met dat super glad gelakte fineer. Monitor Audio heeft dat ook met een nieuwe serie, erg fraai.

Opzich wel mooi, maar het is heel snel ook 'vies' natuurlijk. Je ziet er elk krasje, vingerafdruk en stofje op. Mijn voorkeur zou uitgaan naar niet-hoogglans. Net als met de behuizing tv's, maar die zijn ook zeldzaam heb ik gemerkt...