andromedaaudiodesign Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 Ga eens luisteren, dan kom je er vanzelf achter. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 nee ik snap ook niet waar jullie dat vandaan halen. sony had gewoon dat aller eerste model nu nog in de verkoop kunnen hebben. 14 bit was dat geloof ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 september 2008 Author Report Share Posted 6 september 2008 Er is in ieder geval een duidelijk hoorbaar verschil als je er 1 met een buizentrap van 15 kilo en een goedkope van 500 gram per ongeluk van 4 hoog af laat vallen. Gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 kunnen we dat bij thuis eens uitproberen ik weet niet wat je hebt staan maar ik neem de speler van 500 gram wel mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 september 2008 Author Report Share Posted 6 september 2008 Je hebt geen gevoel voor humor merk ik , dat valt toch niet serieus te nemen al die topics over cd spelers , maar je dient maar een klacht in hoor als je het niet kunt laten ,je komt op mij wel erg zielig/lichtgeraakt over door gelijk zo te reageren gr hj . Bepaal jij overigens wat wel of niet lolig is ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 september 2008 Author Report Share Posted 6 september 2008 Okay ik vond het wel grappig , maar zon eindeloze discussie die al duizenden malen is gevoerd , zucht .... Vergelijking platenspeler versus CD lijkt me zinvoller gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 Vergelijking platenspeler versus CD lijkt me zinvoller Ja, dat roep je nou al in 2 topics, maar vervolgens doe je er niks mee, maar open je wel een topic over verschillen tussen cd-spelers... Beetje vreemd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 september 2008 Author Report Share Posted 6 september 2008 Vergelijking platenspeler versus CD lijkt me zinvoller Ja, dat roep je nou al in 2 topics, maar vervolgens doe je er niks mee, maar open je wel een topic over verschillen tussen cd-spelers... Beetje vreemd... Het openen was een geintje henrie humor of ontgaat je dat , er zijn al 250 topics over die verschillen dus ik dacht er kan er nog eentje bij. @audiofreak , stel je hebt een masteropname en je maakt er vervolgens een cd en een elpee van , veel dezelfde muziek staat op LP en CD , dus qua weergave kun je dan vergelijken lijkt me , voor wie dat wil gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 Vergelijking platenspeler versus CD lijkt me zinvoller Ja, dat roep je nou al in 2 topics, maar vervolgens doe je er niks mee, maar open je wel een topic over verschillen tussen cd-spelers... Beetje vreemd... Het openen was een geintje henrie humor of ontgaat je dat , er zijn al 250 topics over die verschillen dus ik dacht er kan er nog eentje bij. Natuurlijk snap ik wel dat het niet serieus bedoelt is, maar dat andere topic is al zo vermoeiend. Nog een erbij is een beetje teveel van het goede... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 NEE. en degene die beweren dat het wel zo is, zijn meestal ook degene die verschillen menen te horen tussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 NEE. en degene die beweren dat het wel zo is, zijn meestal ook degene die verschillen menen te horen tussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 NEE. en degene die beweren dat het wel zo is, zijn meestal ook degene die verschillen menen te horen tussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 Beste Andromedaaudiodesign, Wat wil je nu berieken met het openen van dit soort topics ? Beetje herrie hear schoppen of zien hoe ver je kunt gaan? Beetje olie op het vuurtje gooien? Of is het allemaal als een soort grap bedoeld ? Ik vond het wel humor Kan al die adrenaline weer een beetje zakken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 NEE. en degene die beweren dat het wel zo is, zijn meestal ook degene die verschillen menen te horen tussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 NEE. en degene die beweren dat het wel zo is, zijn meestal ook degene die verschillen menen te horen tussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 september 2008 Author Report Share Posted 6 september 2008 NEE. en degene die beweren dat het wel zo is, zijn meestal ook degene die verschillen menen te horen tussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 NEE. en degene die beweren dat het wel zo is, zijn meestal ook degene die verschillen menen te horen tussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 ach toen miracle Jacco uitdaagde om thuis een kabel vergelijk te komen doen trok jacco uiteindelijk de keutel in. alleen middels abx met alle problemen van dien word het geaccepteerd. het is gewoon audio en muziek. waarom zou je meer gebruiken dan alleen die audio en muziek om veranderingen aan te tonen danwel te ervaren. hou de test binnen de context waarvoor je het gebruikt. en dat er mensen wel eens dingen horen en later niet meer....dat geloof ik direct. dat soem een glimmend kastje autosuggestie inwerking zet....geloof ik ook. maar de ervaren audio en muziek liefhebber zal daar in deloop van de tijd doorheen prikken. en hopelijk ook durven opschrijven hier. "jongens ik zat toch fout" niks mis mee toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 september 2008 Report Share Posted 6 september 2008 ach toen miracle Jacco uitdaagde om thuis een kabel vergelijk te komen doen trok jacco uiteindelijk de keutel in. alleen middels abx met alle problemen van dien word het geaccepteerd. het is gewoon audio en muziek. waarom zou je meer gebruiken dan alleen die audio en muziek om veranderingen aan te tonen danwel te ervaren. hou de test binnen de context waarvoor je het gebruikt. en dat er mensen wel eens dingen horen en later niet meer....dat geloof ik direct. dat soem een glimmend kastje autosuggestie inwerking zet....geloof ik ook. maar de ervaren audio en muziek liefhebber zal daar in deloop van de tijd doorheen prikken. en hopelijk ook durven opschrijven hier. "jongens ik zat toch fout" niks mis mee toch? Maar om die menselijke factor uit te schakelen kun je beter blind testen. Dan weet je niet welke speler er speelt en KUN je dus ook niet beinvloed worden. Dat is nog veel beter dan ervan uitgaan dat mensen er vanuit hunzelf wel doorheen zullen prikken. Vergeet niet dat er in een test vaak spelers worden gebruikt van de aanwezigen. Het liefste heeft iedereen dat zijn speler het beste presteert. Of anders de speler van degene die ze het aardigst vinden. In zo'n geval is mijn speler per definitie al kansloos, dus vandaar dat het beter blind gedaan kan worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 ach toen miracle Jacco uitdaagde om thuis een kabel vergelijk te komen doen trok jacco uiteindelijk de keutel in. alleen middels abx met alle problemen van dien word het geaccepteerd. het is gewoon audio en muziek. waarom zou je meer gebruiken dan alleen die audio en muziek om veranderingen aan te tonen danwel te ervaren. hou de test binnen de context waarvoor je het gebruikt. en dat er mensen wel eens dingen horen en later niet meer....dat geloof ik direct. dat soem een glimmend kastje autosuggestie inwerking zet....geloof ik ook. maar de ervaren audio en muziek liefhebber zal daar in deloop van de tijd doorheen prikken. en hopelijk ook durven opschrijven hier. "jongens ik zat toch fout" niks mis mee toch? Maar om die menselijke factor uit te schakelen kun je beter blind testen. Dan weet je niet welke speler er speelt en KUN je dus ook niet beinvloed worden. Dat is nog veel beter dan ervan uitgaan dat mensen er vanuit hunzelf wel doorheen zullen prikken. Vergeet niet dat er in een test vaak spelers worden gebruikt van de aanwezigen. Het liefste heeft iedereen dat zijn speler het beste presteert. Of anders de speler van degene die ze het aardigst vinden. In zo'n geval is mijn speler per definitie al kansloos, dus vandaar dat het beter blind gedaan kan worden... De beste blinde testes voor mij waren diegenen waar mijn vrouw zei : "heeft dit altijd zo geklonken?" Nee schat, ik heb dat veranderd en vind het niet zo goed, net als jij ... Is hier een menselijke factor aanwezig, absoluut toch !! Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 De beste blinde testes voor mij waren diegenen waar mijn vrouw zei : "heeft dit altijd zo geklonken?" Nee schat, ik heb dat veranderd en vind het niet zo goed, net als jij ... Is hier een menselijke factor aanwezig, absoluut toch !! Gr Stef Heerlijk herkenbaar, zo' n ega heb ik ook Als is goed klinkt, gaat ze mee neuri Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 ach toen miracle Jacco uitdaagde om thuis een kabel vergelijk te komen doen trok jacco uiteindelijk de keutel in. alleen middels abx met alle problemen van dien word het geaccepteerd. het is gewoon audio en muziek. waarom zou je meer gebruiken dan alleen die audio en muziek om veranderingen aan te tonen danwel te ervaren. hou de test binnen de context waarvoor je het gebruikt. en dat er mensen wel eens dingen horen en later niet meer....dat geloof ik direct. dat soem een glimmend kastje autosuggestie inwerking zet....geloof ik ook. maar de ervaren audio en muziek liefhebber zal daar in deloop van de tijd doorheen prikken. en hopelijk ook durven opschrijven hier. "jongens ik zat toch fout" niks mis mee toch? Maar om die menselijke factor uit te schakelen kun je beter blind testen. Dan weet je niet welke speler er speelt en KUN je dus ook niet beinvloed worden. Dat is nog veel beter dan ervan uitgaan dat mensen er vanuit hunzelf wel doorheen zullen prikken. Vergeet niet dat er in een test vaak spelers worden gebruikt van de aanwezigen. Het liefste heeft iedereen dat zijn speler het beste presteert. Of anders de speler van degene die ze het aardigst vinden. In zo'n geval is mijn speler per definitie al kansloos, dus vandaar dat het beter blind gedaan kan worden... De beste blinde testes voor mij waren diegenen waar mijn vrouw zei : "heeft dit altijd zo geklonken?" Nee schat, ik heb dat veranderd en vind het niet zo goed, net als jij ... Is hier een menselijke factor aanwezig, absoluut toch !! Gr Stef de menselijke factor die hier rondloopt vraagt vooral of het zachter kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Wat ik nu niet zo goed snap he. Als er op dit forum goed bedoeld door iemand gevraagd wordt wat hier als goede luidsprekers beschouwd worden binnen zijn budget. Dan is het eerste wat hij/zei te horen krijgt, ga zelf maar luisteren. Maar op het moment dat iemand cd-spelers vergeleken heeft en beweerd verschil te horen moet hij eerst maar eens met cijfertjes op de proppen komen om het geloofwaardig te maken Ik vind het een beetje vaag, luisteren jullie naar cijfertjes of naar muziek? Of misschien naar beide? Maar dat zou dan weer niet kunnen omdat 90% geen vrouw is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Ik vind het een beetje vaag, luisteren jullie naar cijfertjes of naar muziek? Helaas zijn er te veel die naar de cijfertjes luisteren, en sommigen kijken zelfs alleen maar naar een metertje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts