Jump to content

kromme platen

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Ik vind de prijsstelling van Furutech ook kant noch wal raken, maar ze verkopen blijkbaar voldoende om de prijs zo hoog te houden. :blink:

Bij Klangpunt in Aken staat trouwens zo'n platmaker en daar mag je gebruik van maken als je een kromme plaat hebt. Kost €1 per plaat meen ik. Dat noem ik nog eens service B)

(Ik meen dat de prijs gelijk is gebleven met $1999, alleen dat de $ nogal een beetje fluctueert.)

Op zich best fraaie RCA pluggen, vooral die wat dikkere (verende?) centrale pin bevalt me wel. Vier voor 100 euro zie ik. Geen koopje, maar wellicht nog net het overwegen waard voor een mooie diy kabel.

Pas wel heel goed op met die "wat dikkere verende centrale pin". Ik heb er al een paar gezien die beschadigd zijn door in en uit de chassisdelen te halen.

Het idee is goed, maar het is wat zwak.

Mvg. Miracle.

Op zich best fraaie RCA pluggen, vooral die wat dikkere (verende?) centrale pin bevalt me wel. Vier voor 100 euro zie ik. Geen koopje, maar wellicht nog net het overwegen waard voor een mooie diy kabel.

Pas wel heel goed op met die "wat dikkere verende centrale pin". Ik heb er al een paar gezien die beschadigd zijn door in en uit de chassisdelen te halen.

Het idee is goed, maar het is wat zwak.

Mvg. Miracle.

Tja, maar ik heb hier ook een paar (2e hands) Siltech New York liggen die zo losjes zitten dat ze er bijna uit vallen als je er naar kijkt.

Nu is een klem mechanisme op de aarde/huls hier natuurlijk een oplossing voor. Maar de hete pin is toch eigenlijk het belangrijkst...

deze schijnt opnieuw in de verkoop te zijn maar ik kende het ding niet.

http://i60.photobucket.com/albums/h30/QXMA...istabilizer.jpg

informatie helaas allemaal op zijn duits.

Dan is deze vast niet ver meer weg

http://www.shakti-innovations.com/hallograph.htm

Ja, ik heb ook nog een plaat met een bochel/hobbel er in. Werkt zoiets echt, kun je een plaat weer recht krijgen zonder de geluidskwaliteit aan te tasten?

Ik heb al meerdere LP's weer recht gekregen tussen wat keukenpapier en glasplaten. Die LP's klinken weer helemaal goed, zonder de slechte eigenschappen van een kromme plaat.

De LP's die ik zonder keukenpapier tussen glasplaten had gelegd heb ik weg kunnen gooien. Die zien er dus ook niet meer uit dan. Net of ze aan het glas vastgeplakt hadden gezeten. Met keukenpapier ertussen heb ik dat niet.

Mvg. Miracle.

Ik denk dat de platen wel brandschoon moeten zijn, voordat je begint te persen (duh)

Dat lijkt mij ook. Daarom gaat ieder LP die ik gekocht heb hier altijd eerst op de platenwasser (HANNL).

Ook de kromme dus.

@Ivan10: Nee, het keukenpapier blijft niet aan de LP plakken. Ik gebruik overigens Lotus keukenpapier, dus niet

Een kennis van mij heeft een aantal Shakti stones in zijn set. Hij heeft me het verschil eens proberen te laten horen. Was niet echt een succes. Ik geloof dat hij ze er nu ook niet meer heeft, nadat hij de hele ruimte een PWB behandeling heeft gegeven.

Ik wil niet beweren dat die dingen niets doen. Ik hoor het iig niet in die set. Wie weet zouden ze het bij mij wel goed doen? :blink::rolleyes:

Guest Rev. Fatman

Zo'n ring lijkt me goedkoper. Hiermee wordt de plaat niet recht, maar kun je hem wel afspelen. Plaatje uit de Hifi-World:

rsr401bastin2.jpg

Erg handig voor op een subchassisspeler :blink::unsure:

Ach, zuurpruim! Als of jij alleen maar met een geveerde draaitafel speelt. :D

p.s. kijk eens op de side van Rudolf Bruil naar zijn ring ;) ( maar dat weet jij zelf ook al! ;) )

• 4 weeks later...