Guest Mitchell Posted 27 februari 2001 Report Share Posted 27 februari 2001 Momenteel heb ik een Denon DL 110 element op mijn Pro-ject 6.1 Versterker: buizen (integraal) met MM phono-trap. Ik weet niet of een MC element per definitie beter is dan MM, maar eigenlijk wil ik geen extra phono pre pre o.i.d. gaan gebruiken. Is er tot 500,- een MM element te adviseren waarmee het ontbreken van MC phonotrap 'acceptabel' wordt? Alvast bedankt voor tips! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 1 maart 2001 Report Share Posted 1 maart 2001 Hallo Mitchell, Zoals je ziet zijn er tot nu toe nog maar weinig reacties gekomen op jouw vraag naar een goed MM element to Fl. 500,-. De meeste vinylliefhebbers kiezen volgens mij in de praktijk toch voor een mooi MC element wanneer ze iets echt moois willen hebben. `t klinkt raar, maar MM element voor 500 piek is een onderschoven klasse. Toch is er wel wat te koop: - Linn K9 (fl. 435,-) stevige klank, beetje donker - Clearaudio Aurum Alpha 2 (fl. 459,-) komt vrij neutraal en precies over, naald niet verwisselbaar net als bij MC elementjes - Rega Super Elys (fl. 599,-) nog nooit gehoord, maar Rega`s elementjes klinken doorgaans redelijk aangenaam qua klankbalans. Maar waarom geen High-Output MC? Zoals: - Sumiko Blue Point (fl. 549,-) helder en open van klank - Sumiko Blue Point Special (fl. 799,-) helderder, opener en dynamischer, erg goed - Dynavector DV10X4mk2 (fl. 661,-) nog nooit gehoord, doorgaans is Dynavector vrij warm van klank - Ortofon X-5MC (fl. 499,-) vrij helder - Ortofon MC-10/MCA10 kit (fl. 499,-, voorraad droogt op)indien nog verkrijgbaar tot fl. 500,- mijn favoriet, een evenwichtige low-output MC die via een trafootje op bruikbare spanning komt. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul de graauw Posted 5 maart 2001 Report Share Posted 5 maart 2001 Hallo Mitchell, Maak je maar niet ongerust,er zijn zeer aangename,muzikale mm-elementen verkrijgbaar,die m.i. in deze prijsklasse menig mc-element goed kunnen weerstaan. Informeer eens naar Goldring elementen. Toepasbaar in vele armen,muzikaal en betaalbaar,zoals b.v. de 1012GX voor FL.399,=. Beduidend beter dan je Denon DL 110. Succes met het maken van een keuze. Muzikale groet,Paul de Graauw. pauldegraauw@wxs.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts