blackbird314 Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Het ging om een rb250 en helaas ging de discussie een kant op die niemand wilde dus ik heb alles verwijderd. Excuus aan de betrokkenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Welke bedrading wil je erin stoppen? Die stukjes draad kunnen nl wel eens kostbaar zijn. Bovendien loont het niet echt de moeite om een RB200 van beter touw te voorzien. Daar is de arm te min voor. Volgens mij win je meer met een beter element (en dan niet van Grado Green naar Grado "gold"). Denk eens aan een Goldring Eroica LX (of HX als je geen MC kunt hebben). Of als het levendigger moet. een Benz Micro Gold (ook hier de Silver als je geen MC low kwijt kunt). Wil je goedkoper, denk dan eens aan een Denon DL160 of een DL103. Beiden zijn mooier dan de Grado's id die klasse. BTW, eraan solderen is m.i. niet de beste oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Een bluenote draaitafel met RB200 Bestaat dat een RB200? Moet het niet RB300 of RB250 zijn? Element upgrade zal zoals Sodejuu aangeeft echt een betere stap zijn Arm rewiren is niet simpel en kost toch ook wat geld hoor Mss is een andere arm een optie en deze verkopen en niet rewiren ... budgetair mss iets kostelijker (en nu dus geen goedkope upgrade zoals je wenst ) maar op lange termijn veel lonender omdat je met de jaren best nog mooiere en betere elementen op je bluenote kan monteren. Is het de Piccolo die je hebt? Mijn ervaring is dat je soms best een stap in de upgrade van een draaitafel kan overslaan Als je nu bvb geld stopt in een betere arm die je nniet wenst te rewiren en later bvb een benz ace neemt, dan heb je een hele mooie upgrade vr je draaitafel zonder kleine tussenstapjes die je ook geld kosten. Vind je het allemaal te veel geld, hetgeen ik goed begrijp, dan zou ik zeker sodejuu zn voorstel overwegen en van de Grado en rewiren afstappen. Bluenote is een mooie draaitafel waar heel veel uit te halen valt hoor. Veel succes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 september 2008 Report Share Posted 7 september 2008 Onno foei Ik heb een Rega P25 maar wil best een Bluenote Als de RB250 de standaard versie is van Rega, dan zou ik daar absoluut geen kosten aan doen. Ik zou vr de arm gaan ... die kan veel beter (lees dat de Piccolo heus een betere arm verdraagt waardoor een mooier element ook beter tot zn recht komt) Bel gewoon Henk even of mail en vraag zijn mening over onze voorstellen Succes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Vast geen plagerij, elk element zal beter presteren met een betere phonotrap. Overigens lijkt mij het advies een Benz Gold of Silver aan te schaffen eerder plagerij, deze elementen hebben wel heel erg weinig uit te staan met de Benz elementen uit Zwitserland, seriematig goedkoop gemaakt in een lage lonen land jammer genoeg is dat ook duidelijk te horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Guys, kzou van jullie graag vernemen of mn voorstel om de arm te veranderen een zinnig gegeven is hier? Puur voor mezelf hoor, om te weten of ik met de kennis die ik een beetje verwerf HEAR, het juist inschat. tanx Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Guys, kzou van jullie graag vernemen of mn voorstel om de arm te veranderen een zinnig gegeven is hier? Puur voor mezelf hoor, om te weten of ik met de kennis die ik een beetje verwerf HEAR, het juist inschat. tanx Stef Bij jouw DT of bij die van Blackbird? Als het voor jezelf is, dan zou ik zeggen koop een andere DT (maar dat wist je al eigenlijk). Ik weet nog een hele mooie Thorens TD320 met SME serie III arm voor echt heel weinig geld en recentelijk helemaal herzien en geserviced door Haudio, die staat te wachten op een nieuwe eigenaar van een zeer bekend forummer. V.w.b. Blackbird kan ik niet spreken eigenlijk. Maar misschien zou ik die uiteindelijk hetzelfde advies geven. uiteraard voor Blackbird !! Blijf van oordeel dat een RB250 maar een mager beestje is vr de Bluenote en om daar dan een Denon ofzo aan te hangen ... On the long run vermoed ik dat zijn Bluenote met een betere arm toch meer mogelijkheden heeft die daadwerkelijk de moeite zijn. Een Ace hangen aan deze RB250 zal wei iets uitmaken maar we weten dat een Ace toch een betere arm vraagt waarvan de standaardbekabeling ook beter is dan deze van de Rega. Maar als blackbird niet de intentie heeft om 500 euro en meer uit te geven voor een element (ook op termijn) + dan volgt er best een andere phonotrap (meen ik op te maken uit de verschillende posts), heeft het weinig zin om toch de arm te vervangen. je kan mijn vraag anders invullen Heeft/geeft een betere arm met bvb Ace een groot verschil tov deze RB250 met een ace? Nog anders gesteld Wat is met jullie ervaring de beste upgrade vr de Bluenote DT Gewoon een voorbeeldje a) Andere arm + Ace of Arm behouden maar een Ace + andere phonotrap Budgetair kost dit ongeveer hetzelfde Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Even tijd voor een bedroevende tussenstand. Kort de achtergrond. De set in de woonkamer is ontmanteld en in mijn luisterruimte waar absorbers en diffusers staan is nu alles inclusief de stroomvoorziening optimaal aangesloten. Er zijn ook een paar zeer lekkere luie stoelen aangeschaft wat een niet voorziene maar heel belangrijke upgrade voor deze ruimte bleek en eigenlijk ook de reden om alles naar deze ruimte te verplaatsen . Maar nu, de platenspeler deed het al een maand niet meer omdat de snaar stuk was. In het pakketje uit Sneek zat dus ook een snaar. De PS krijgt de beste plek bovenop het callas audio rack en ik zet een plaat op met het oude grado green element dat er al in zat. Ik schrok me dood hoe slecht dat klonk, nog slechter dan ik me kon herinneren Een aantal dingen vielen me wederom op en ik zal trachten ze onder te formuleren. Vervolgens heb ik weer even een cd-tje gedraaid en ik weet niet zeker wat het is, mogelijk de opname van Miles Davis, 'another kind of life' of toch die oude arcam cd23 maar ik was weer helemaal weg en op reis door miles davis sferen wat een belevenis. Ok, wat is dat nu toch vraag ik me af. Mijn cd speler wil eigenlijk een beetje analoog doen maar is niet erg bijzonder. De Picollo wil eigenlijk een beetje digitaal doen maar faalt daar heel erg in. Het hoog kan gewoon niet mee en niets komt los. Misschien heb ik zelf de hoogte van de arm ver..... ik weet het niet. ik ga heel voorzichtig nu de andere naald proberen, het kan toch niet zo zijn dat digitaal in eens beter is. Het is wel zo dat ik dit pas heb sinds in de DNM kabel overal heb aangesloten (interlink en speakers) wat bij mij het effect had dat het scherpe uit digitaal volledig weg ging. wordt vervolgd... Vervolg... Het Gold elementje doet wel iets maar maakt niet het enorme verschil waarmee momenteel de platenspeler wordt weggespeeld. Ik begin te denken dat ik mogelijk de verkeerde platenspeler heb gekocht en vraag me af of een upgrade nog wel gaat helpen. Hey hey Blackbirdie niet zo droevig en drastisch ineens Ook ik heb wel eens het gevoel gehad dat mn cd beter klonk dan mn Rega P25 ... Door de regeles door meen ik op te maken dat je zelf aan de Bluenote wat verandet hebt kwa instelling, justo h Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Succes en dont rush Stef Klopt stef ik moet potjandriedubbeltjes even langer mijn adem inhouden Heb vorige bericht nog even aangevuld maar nu klinkt het ineens veel beter. Ik heb zelf de instellingen verklooid en hopelijk weer zo goed mogelijk hersteld. Echt stom! No shame please Fijn dat het veel beter klinkt en om je een beetje te jennen, het kan nog stukken beter hoor Greeetz Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 10 september 2008 Report Share Posted 10 september 2008 Ik begin te denken dat ik mogelijk de verkeerde platenspeler heb gekocht en vraag me af of een upgrade nog wel gaat helpen. Dude, die TT is prachtig, 1 van de betere in deze prijsklasse en dus bijzonder verstandig gekozen. Die arm en element zijn de zwakste schakels, zoals Stef al terecht opmerkte. En idd, een phono-trap hoort erbij. Met andere woorden: je bent nog niet klaar. Deze prachtige draaitafel vraagt, nee schreeuwt om iets als deze B-5 van Bluenote: Een fraaie combi daarbij is dan inderdaad de benz Ace: En het geheel is compleet met iets als de Bluenote Phono-1: Andere combinaties zijn ook denkbaar, heeft natuurlijk ook met smaak te maken, maar van deze selectie weet ik zeker dat 't goed gaat komen. Elk van deze upgrades zit rond de 600euri. Niet goedkoop, maar je bereikt er het audio Walhalla mee en dan valt het dus nog wel mee. Gelukkig hoeft niet alles in 1 keer. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Hey hey Audiofreak en Bellavista treed ik volkomen bij + Gruiter zal het ook zeker beamen ! Dat lastige hoog kan aan veel dingen liggen hoor. Interlink maar ook akoestiek ... ik spreek uit ondervinding Toen Audiofreak bij mij op bezoek was, heeft hij enkele pijnpunten aangewezen Kom later op de upgrades terug Greetz stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Ik zit nog wel met Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 september 2008 Report Share Posted 11 september 2008 Digitale randjes zitten vaak aan digitaal opgenomen LP's.... maaaaaaaarrrrrr... Wanneer de naalddruk te laag staat of er een klont vet aan je naalt hangt klinkt het ook erg digiloog... Link to comment Share on other sites More sharing options...
micromega Posted 14 september 2008 Report Share Posted 14 september 2008 hallo ik ben geen expert maar ik heb ook een rb 250 gehad met een grado platinum wood maar die combinatie beviel zeker niet die arm is ronduit waardeloos ( althans die van mij ) gewoon een duur betaald stukje alu hij stond op een reg p2 ik had altijd gelezen dat het zo,n geweldige arm was maar daar klopt niets van die klinkt zo dood als een pier ,dof etc.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 september 2008 Report Share Posted 14 september 2008 ....ik heb ook een rb 250 gehad met een grado platinum wood die klinkt zo dood als een pier ,dof etc.. Mijn RB 250 die door Transrotor is voorzien van een ander contragewicht en bekabeling klinkt alles behalve dood en dof. Nadat ik m'n Linn LP12 kwijt was moest ik echt wennen aan de dynamiek en sprankeling. Dit w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 september 2008 Report Share Posted 14 september 2008 Ik denk ook niet dat het aan de arm ligt. OK, ik ben ook geen echte liefhebber van de RB250 (of een TR2.6), maar voor het geld is het een prima arm. Je kunt er geen betere voor vinden. Ik heb eerder het vermoeden dat het aan de Grado ligt. Die is op zich ook niet verkeerd, maar die klinkt nou eenmaal erg rustig. Een DL110 laat al meer detail horen en die vind ik ook al enigszins dof. Dan nog liever een DL160. Dan begint het al te leven. Vandaar ook mijn eerdere opmerking om er toch eens een ander element onder te hangen. Dat zal absoluut meer brengen dan een andere arm of andere bedrading. Ik ken ook je phonotrap (hoe verrassend ) Die is idd ook wat braaf, maar meer pit kon ik er niet in krijgen, of ik moest het hele concept overhoop halen en dat was toen niet de bedoeling. Ik kan alleen maar de tip geven dat je zelf rustig en geduldig te werk moet gaan. Je zuur verdiende geld kun je maar 1 keer uitgeven. Spaar liever wat langer voor een goede upgrade, ipv nu asap iets anders aan te schaffen voor een beperkt budget. Vergeet niet dat je draaitafel zeker meer verdiend. Vergeet voorlopig die andere arm. De RB250 is goed genoeg. De prioriteit ligt voorlopig bij het element en daarna de phonotrap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Die plaatsing is meer iets van een goed element en een goeie phonotrap. Geloof me nou maar, laat die arm zitten tot het laatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Die plaatsing is meer iets van een goed element en een goeie phonotrap. Geloof me nou maar, laat die arm zitten tot het laatst. Je hebt gelijk Sodejuu maar ook een klein beetje geld kan in iemands zak branden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Even samenvatten. Heb ik het zo goed weergegeven? Een echt goed phonotrapje doet elk element beter functioneren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Even samenvatten. De upgrade van grado green naar gold heeft voor mij wel een hele hoop positiefs gedaan. De rb250 arm zelf werd door Henk niet als goedkoop of slecht omschreven maar meer smaakafhankelijk. Er zijn duidelijk goede ervaringen met deze arm en ook slechte. De phono pre kan beter maar is zeker niet slecht. Het element dat er nu in zit lijkt duidelijk de bottleneck maar upgrade naar een beter element in tussenstapjes lijkt ook niet ideaal. Om direct over te stappen naar een Benz ace is ideaal in dit geval of een ander element in deze klasse. Met een dergelijk element komen de pre en de arm ook weer voor upgrade in aanmerking Heb ik het zo goed weergegeven? Ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Beste Black Bird 314, Een Bluenote Piccolo is een fris en helder klinkende platenspeler, een Rega 250 is een rustig klinkende arm en in zijn prijsklasse niet te verslaan, dit neemt niet weg dat er betere armen zijn, die kosten ook meer. Een Grado Prestige Green is een muzikaal , rustig klinkend element die beslist niet scherp klinkt, een Gold gaat dieper door en is daarbij ook iets helderder en ruimtelijker , daarbij een hogere definitie, deze definite zal wat verdwijnen bij gebruik in een Rega RB 250. Dus ook een Gold doet het beter in een betere arm. Ook een beter element zal beter presteren in een Rega RB 250 maar je zult er dus niet alles uit kunnen halen, dan komt een betere arm om te hoek kijken. Maar vergeet ook de Phono Versterker niet want dit kan heel veel verbetering geven in de juiste configuratie. Wat ook niet vergeten moet worden zijn de instellingen, indien deze niet juist zijn dan kan de beste kombinatie teleurstellen. Wat we kunnen doen , is wij monteren gratis een andere arm en als dat naar genoegen is dan koop je hem en anders gaat hij er gewoon weer af, dit kan ook hetzelfde met een ander element. Je kunt dus alle kanten uit, zelfs de goede. ; ) MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 15 september 2008 Report Share Posted 15 september 2008 Deal ! Beste mensen, ik heb zojuist een rb250 om het leven geholpen namelijk. Ik dacht laat ik die bedrading eens verbeteren maar toen bleken dat van die verschrikkelijk dunne ... draadjes en ik krijg het niet meer goed. Een handig iemand zal de originele kabel wel weer terug kunnen solderen maar met de tijd die die daaraan kwijt is is deze arm waarschijnlijk alleen nog goed voor de vuilnisemmer ? Moraal: probeer niet de bekabeling van een rb250 te upgraden en dan kan deze topic dus nu op slot BlackBird wat jou niet lukt kan een ander best wel ( Sodejuu b.v. en nog vele anderen HEAR ook!) maar krijg toch de indruk dat je kost wat kost een andere arm wil kopen! Succes een ook nog wat wijsheid.Bye,bye Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 Dus nu hebben ze een heleboel werk voor niets gedaan en zit ik ook met lege handen. Houdt er eventjes wel rekening mee dat uiteindelijk die zelfde lege handen het armpje gemold hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 Dus nu hebben ze een heleboel werk voor niets gedaan en zit ik ook met lege handen. Houdt er eventjes wel rekening mee dat uiteindelijk die zelfde lege handen het armpje gemold hebben. Tja ik wist niet dat die draadjes zo dun waren dat je ze niet kunt solderen. Ik zie nu ook dat Michell de rb250 met andere bedrading en meer voor meer dan 700,- aanbiedt, het is dus niet een zo eenvoudige mod als ik dacht maar wel een algemeen erkend probleem. Verder wil ik een beetje van die audiodebiele verslaving af, 1500,- betalen voor een iets beter geluid is idioot en dat zal wel tegen zere schenen gaan maar het is wel waar. Je bedoeld ongetwijfeld dat jij die draadjes niet kan solderen! Verder kom je HEAR niet van je AUDIODEBILITEIT af hoor. Soms zegt men wel eens soort zoekt soort. Dus mijn advies zoekt een zieleknijpersforum of professioneele hulp, ongeacht wat dat dan mag inhouden. Ook voor zere benen bestaan oplossingen. En in bijna elke grote stad in ons land is wel een instituut of opleiding voor komedianten. Voor het geval dat je HEAR op herhaling wil komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 17 september 2008 Report Share Posted 17 september 2008 Nou, Rev.Fatman, een beetje minder mag ook wel. Erin wrijven heeft geen enkele zin.Iedereen overkomt zoiets wel een keer. En dat kost leergeld nou eenmaal.Daarbij help je Blackbird ook niet ermee. Of het moet jou plezier geven met zo'n posting van je.Met vriendelijke groet, Oke, audiofreak, zal de "lol" er afhalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts