Jump to content

Bedrading RB200

blackbird314
 Share

Recommended Posts

Nou Blackbird,

Ik dacht toch dat ik je in geuren en kleuren verteld heb wat in mijn optiek de beste oplossing voor je is en ik ben niet de enige geweest. Dan was je een heel stuk goedkoper uit geweest en had je nu nog plezier van je draaitafel. Dat mag je natuurlijk in de wind slaan en daar heb ik ook geen moeite mee. Ik denk wel dat je nu jouw frustratie op het forum uitlaat en dat vind ik minder.

Geduld is een schone zaak en als je gevraagd had hoeveel werk en hoe lastig het is om armbedrading te vervangen, dan had je daar ook een antwoord op gekregen. Die draadjes smelten nl al bij 250 graden. Je moet dus heel snel en secuur werken met een bout waarbij je de temperartuur kunt regelen en de juiste punt heeft. Met een knots van de Gammel kun je het vergeten.

Ik vind het jammer dat je nu begint te schoppen. En die bekeuring heb je ook aan jezelf te danken*. Bij de Aldi in Sneek kun je gratis parkeren in is op loopafstand van Audio Selectief. Om Henk de schuld in de schoenen te schuiven kan ik ook niet waarderen. Jij bent niet zijn enige klant. Het gegeven dat je een uur hebt gewacht zonder resultaat, omdat Henk geen tijd voor je had, accepteer ik niet. Zeer waarschijnlijk was hij met een andere draaitafel bezig die die dag nog af moest. Een draaitafel van een andere klant, waarvan hij zeker was dat die wel bereid was het bedrag op tafel te leggen.

Dat Henk je het aanbod heeft gedaan om je arm te vervangen en dat je dat kostenloos mag uitproberen, geeft aan dat Henk uitermate tegemoetkomend is. Ik snap jouw frustratie daarom ook niet.

*) Als er toch al een bekeuring op zit, waarom laat je de auto dan niet gewoon staan? Een tweede bekeuring komt er toch niet meer bij

Succes een ook nog wat wijsheid.Bye,bye ;)

Beste Black Bird,

Tja, onderstaand verhaal word ik dus verdrietig van.

Ja en he gaat dus weer helemaal mis.

Indien je geen muntje in de parkeerautomaat had gedaan, tja daar kan ik niets aan doen.

Ik kom uit Groningen naar Sneek (drie kwartier), geen enkele klant maar ik mag een uur wachten.

Dat klopt dus niet, want binnen het uur was u weer weg, in tussentijd hebben we verschillende dingen besproken, bv waarom luidspreker draad niet aan een toonarm kan.

Die zit er nl nu wel aan.

Er was een klant waar ik mee bezig was, Arnoud was bezig met een B & O platenspeler voor een mijnheer, in de werkplaats, die niet erg groot is dus konden daar geen 2 draaitafels staan.

Nog niets besproken en ik heb geen tijd meer dus ik zeg doe er maar wat in,

Wel het een en ander besproken, maar u wist niet wat u erin wilde hebben, tja dan weet ik het ook niet,ook het budget was niet bekent.

ik weet het ook niet meer.

Oke.

Later in de auto denk ik wat zullen ze er nu op zetten.

Ik had al aangegeven, dat er een B 5 Arm op kan en een Benz Micro Ace volgens afspraak "DEAL " mag deze uitgeprobeerd worden en bij geen goedkeuring halen we deze er weer kosteloos af.

De Ace hebben we nog gebruikt liggen, is derhalve goedkoper.

Dus bel ik nog een keer om aan te geven dat ik niet zo maar weet wat mijn budget is.

Tja, dan weten wij dat ook niet.

Hebben ze er een benz ace en een B5 arm in,

Op dit moment zit er nog niets in omdat u nog nergens toestemming voor gegeven hebt.

bij elkaar zal dat wel 1200,- worden,

Dat "zal" wel niet omdat we nog nergens toestemming voor hebben gekregen.

helaas belde Henk niet meer terug om dit te bespreken want hij had een klant.

Ook dat had u kunnen bespreken met Aroud want die had dat best wel kunnen doorgeven, ik kan mij nl niet delen.

Dus nu hebben ze een heleboel werk voor niets gedaan.

Voorgaande geeft aan, dat we niet een heleboel werk hebben gedaan, dus ik hoop u daarmee gerust gesteld te hebben.

en zit ik ook met lege handen.

Hoezo ?

Lekkerrrr die serfice daar.

De meeste mensen bekijken dat gelukkig toch anders.

Onze service staat nl op de eerste plaats.

MvG,

Haudio

Audio Selectief

Hey Blackbird

Heb geen zin om ook op de post in te gaan van audiofreak jij en de anderen ...

Wat ik wel wil toevoegen is het volgende

Je hebt een voorstel gekregen ter beluistering zijnde de B5 met Ace weliswaar niet nieuw uit de doos.

1200 euro is een heleboel geld maar langs de andere kant krijg je een hele goede upgrade waarmee je klaar bent, behalve de phonotrap nog.

Je hebt zelf gemerkt dat een Michell Tecnoarm, die helemaal niet meer trekt op een RB250, 700 euro kost ...

Zijn allemaal knappe armen (de B5 B7 tecnoarm) waar zeer mooie elementen in passen. Het zijn armen waar je niets meer aan moet veranderen en die zowizo beter presteren dan een rewired RB250.

In de tecnoarm zit bvb zilver deskadel draad ... Wat je ook beslist van upgrade, die 1200 euro is eig maar een degelijk begin tov o zo veel andere armen en element combis (nieuw dan) MAAR wel top in combi met je piccolo. Meer heeft je piccolo niet nodig denk ik.

Luister nu eens een tijdje naar deze arm met Ace, desnoods haal je er eens een andere phonotrap bij en luister.

Ik ga Henk niet verdedigen en jou niet :) Anderen hebben reeds geschreven wat ik ook dacht

Mijn neutraal advies is, neem terug contact op met Henk en vraag hem deze heisa opzij te zetten en een nieuwe communicatie aan te gaan zonder misverstanden, waar beide partijen exact weten waar ze aan toe zijn.

het enige wat we willen, is dat je eindelijk kan gaan genieten en oordelen over de combi B5 Ace met JOUW platen ...

Greeetz en succes

PS Mijn Ace was ook een inspeel element die ze van een Michell moesten halen, 20 draaiuren maar wel zeeeeer keurig gemonteerd in mn P25 + plint uitgefreesd enz (in Antwerpen) en dat is veel meer waard dan een element met 0 uren op de teller maar gebrekkig gemonteerd

Na mn post zag ik de jouwe met je excuses, meer dan aanvaard van mij

Ik denk dat ik vr al de anderen HEAR mag spreken en stellen dat mn stukje in het vet het belangrijkste is om te onthouden nu :)

Edited by stefk

Herinner me er anders even per PM aan als ik iemand fout behandel, soms heb ik dat niet zo goed in de gaten, iemand kritiek geven in/op werk daar heb ik zelf ook de pest aan bedacht ik zojuist en helemaal waar anderen bij zijn. Mijn sensoren stonden even niet zo scherp. Het ging voor mij echt nergens om maar voor anderen wel dus. Henk heeft me uitgelegd dat ik gewoon eerst kon luisteren en als het iets is dan zoeken we mogelijk iets in de juiste prijsklasse erbij. Dat had ik allemaal ook niet door dus.

Hey hey

Dit gaat meer dan de goede kant op hoor !!

Guys we zijn back on topic

Brengt mij terug bij Sodejuu zn post nl centen eerst naar element en phonotrap maar je RB250 is gesloopt dus ... toch best arm en element Sodejuuke? :D smile slaat op de ke

Wil je niet be

... maar je RB250 is gesloopt dus ...

Stef

Volgens mij is alleen de bedrading gesloopt. Henk zegt dan altijd: "Kapot is ie toch al.". Dwz dat ik best wel een poging wil wagen om die arm weer op de rit te krijgen. Ik beloof niks, maar als het lukt, heb je wel weer een goeie arm. Lukt het niet, dan heb je ook niks verloren, toch?

En dan die ACE low erin.

Die groeit gewoon mee met het type arm die je erop monteert. Niet onuitputtelijk natuurlijk, maar wel ver.

Neem dat maar aan van iemand die sinds vorige week dit ondervonden heeft met een nieuwe arm :D

Ritje Maastricht - Sneek wel waard.

Groet

Mark

PS: Sodejuu: die parkeerplaats bij de ALDI is wel mooi daar, maar altijd vol. Volgende keer de DT droppen en dan een plaatsje zoeken. Wat zijn die krengen zwaar.

Ook jij had gisteren zo'n blinde vlek ( is dus een valkuil voor jezelf) en ik zei dat je in je eigen gelijk zat en in een rechtvaardiging naar jezelf toe en de zwarte piet naar een ander schoof. Ik zei ook dat het dan goed is om even afstand te nemen van alles en jezelf tot rust te manen. Mijn ervaring is dat als je jezelf tot rust maant en in die rust komt, dat je dan al heel snel door krijgt wat je met jezelf aan het doen bent.

Overigens is er natuurlijk wel een reden waarom ik gepikeerd was en ik ben natuurlijk niet zo gek dat ik me dat alles inbeeld. Maar zand erover, het had niet zo mogen escaleren.

Ook jij had gisteren zo'n blinde vlek ( is dus een valkuil voor jezelf) en ik zei dat je in je eigen gelijk zat en in een rechtvaardiging naar jezelf toe en de zwarte piet naar een ander schoof. Ik zei ook dat het dan goed is om even afstand te nemen van alles en jezelf tot rust te manen. Mijn ervaring is dat als je jezelf tot rust maant en in die rust komt, dat je dan al heel snel door krijgt wat je met jezelf aan het doen bent.

Overigens is er natuurlijk wel een reden waarom ik gepikeerd was en ik ben natuurlijk niet zo gek dat ik me dat alles inbeeld. Maar zand erover, het had niet zo mogen escaleren.

Welke reden dan :)

En zo hoort het! :)

Zie je wel dat alles goed komt? En snel?

Veel plezier met luisteren! De combinatie is iig erg prettig om te horen. let wel, als je een nieuwe phonovoortrap hebt, moet deze ook nog wat uurtjes inspelen. En hou hem lekker aan, da's beter voor je element!

Greetz,

Lestat

Wat na behoorlijk lang luisteren onder meer opvalt en blijft verbazen is toch de rust in dit geluid en ik heb een sterk vermoeden dat dat toch wel de arm is.

Een arm kun je nooit los zien van het element en vice versa.

Bij subchassis tafels gaat datzelfde subchassis ook nog een rol spelen.

Tenslotte de phonotrap, de aanpassing en uitvoering daarvan speelt ook nog een rol.

Wie zelf niet technisch is, is aangewezen op zijn gehoor danwel de vakkennis van een goede winkelier.

blackiebird,

ik herken dat ,gewoon niks ervan aantrekken, is gewoon een stukje gezonde emotie die je hebt,

en wij weten toch alles beter he dames en heren, lekker kritisch zijn :D

blackiebird gewoon blijf schrijven op hear, of de dame,s en heren het leuk vinden of niet ,jammer dan :D

kritiek krijg ik ook over mij heen vooral mijn zwaar geb®ekige taal die ik heb :D:D , je ziet het ,ik lach ermee

het is gewoon, wij willen allemaal onze ervaringen kwijt, of die nou in het straatje past of niet maar wij

vergeten dat onze oren en het verstand toch verschillend kan zijn van een ander :)

@ Blackbird,

Ik weet nou nog steeds niet wat er aan de hand is met je, maar natuurlijk mag je je eigen gevoelens uiten zonder naar de electronische slachtbank te worden geleid. Jammer dat je het zo ziet...

In ieder geval ben ik zeer ge

tja een waanzinning epos

en de waarheid zit in de laatse regels ;)

goede bedoelingen tellen niet. Altijd proberen dingen in goede banen te leiden? Begin er niet aan. Niemand is je er dankbaar voor en je maakt de dingen alleen maar erger.

of te wel recht is bijna altijd krom :o

Waarom melken we dit soort zaken zo vreselijk uit en laten we topics waarin het om meer dan de uiterlijkheden gaat zo vreselijk snel vallen ?

Om even terug te komen op een opmerking over de vermeende lerende functie van het forum die eerder in dit topic gemaakt werd, als je zo enkele jaren terug blikt, blijkt er verbazend weinig te zijn geleerd...........

:unsure:

Om even terug te komen op een opmerking over de vermeende lerende functie van het forum die eerder in dit topic gemaakt werd, als je zo enkele jaren terug blikt, blijkt er verbazend weinig te zijn geleerd...........

Tsja, volwassen mensen schijnen nu eenmaal moeilijker te leren dan kinderen h

Voor wat serieuzer leerwerk moet je op hififorum zijn :lol::lol::lol::lol: maar daar krijg je tegelijkertijd een nog veel grotere berg flauwekul over je heen gestort om van audiofreaks nog maar te zwijgen.

Een voor iedereen toegankelijk forum biedt nooit een grotere kwaliteit dan de gemene deler en dat is nou eenmaal niet hoog.

Hififorum serieus leerwerk :confused::confused: Het enige wat ik daar ooit geleerd heb is dat de mensen die daar het meeste schrijven een hele hoop niet kunnen meten, en wat ze niet kunnen meten is er dus ook niet. :o:rolleyes:

Als ze het dan toevallig wel kunnen meten is het weer te klein om te kunnen horen.... :rolleyes::o

Nee, da's lekker serieus leerwerk...niet dus. ;)

Over AF ben ik het dan wel weer volledig met je eens Kraus. Ik heb daar niet zomaar mijn account opgezegd.

Mvg. Miracle.