Miracle. Posted 25 september 2008 Report Share Posted 25 september 2008 @ Blackbird, Hmmmm , zou ik dan toch die AH! te vroeg hebben weg gedaan. Nou...dat denk ik dus niet. Ik heb er slechts 1 gehoord en dat was bij jou maar was er slecht over te spreken en ik ben echt niet zo'n zeurpiet...toch? Dat was wel in een heel andere combinatie Ruud. In de installatie van Onno zou ik ook zeker de AH niet prefereren, maar in combinatie met Lavardin en Apogee zou de AH het best eens h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 25 september 2008 Report Share Posted 25 september 2008 Dan zal ik het maar een ieder gemakkelijk maken : AH! is niets anders dan AHA. (zo uitspreken) Inderdaad is deze phonopre van dezelfde makers van de AH! Njoe Tjoeb 4000 cd speler, als mede van de AH! Noise killers als van de AH! Offset Killer enz,. Dus uit de stal van Herman van der Dungen van Durob audio. Zie deze website Hier nog een link van de AH! Phonostage in ongemodificeerde vorm . Dit is dus niet de uitvoering die Blackbird heeft, maar wel hetzelfde concept., maar dan opgepimpt door Sodejuu. He,he! Bedankt zo begrijp ik er ook iets van. Die AH nimmer gezien of gehoord. De BN-riaa wel maar dat was naast een Array-riaa met een Benz elementje, BN-pl.speler op Impulse speakers en dat was toch andere koek. Die Array heeft toen veel indruk gemaakt. Weet alleen niet of dat ding veel kostbaarder is. Er is daar n.l. destijds niet over geld gesproken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 september 2008 Report Share Posted 28 september 2008 De BN-riaa wel maar dat was naast een Array-riaa met een Benz elementje, BN-pl.speler op Impulse speakers en dat was toch andere koek. Die Array heeft toen veel indruk gemaakt. Weet alleen niet of dat ding veel kostbaarder is. Er is daar n.l. destijds niet over geld gesproken. De PH2 bedoel je...? Zie LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 28 september 2008 Report Share Posted 28 september 2008 Is dat dezelfde phonotrap als die jij meehad bij de meeting van dit voorjaar, Hans? Een alleszins redelijke prijs gezien de functionaliteit en de klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 september 2008 Report Share Posted 28 september 2008 Is dat dezelfde phonotrap als die jij meehad bij de meeting van dit voorjaar, Hans? Een alleszins redelijke prijs gezien de functionaliteit en de klank. Dat was inderdaad de Obsydian PH2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Mooie componenten! De AD797 is toch wel een toppertje hoor, ik ken weinig opamps die in deze functie zo fijn hun werk doen. De Audyns zijn ook mooi, jammer dat die niet in lagere spanningswaarden te verkrijgen zijn ivm. het formaat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Helaas is de AD797 een enkele opamp, de OPA2134 is een dubbele. Dan had ik met verloopvoetjes en -printjes moeten gaan werken........... Zoiets kun je beter apart maken, in een ingeblikt kastje met apart gehouden voedingstrafo zoals die AH. Bij jouw AA ben ik niet tot aan het gaatje gegaan, dan kan ik hem wel opnieuw gaan bouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 De top-opamps zijn allemaal singles. Bij de dubbele heb je wel een aantal zeer muzikale en daar is die OPA2134 ook wel een topper van. Wat de AD797 betreft, beslist een van de geweldigste opamps voor phono, maar hij heeft zijn minpuntjes. Hij wil nog wel eens gek doen als je 'm niet juist gebruikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 He wat een fraaie foto's! Zelfs een ringkern dus in de phono pre Had je trouwens mijn PM nog gekregen Onno? D'r zat eerst een 7VA bloktrafootje bij als ik me niet vergis. En die behuizing is redelijk uniek. Die vind je in geen enkele zaak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Ik zou niet weten door wat je de AD797 zou moeten vervangen. Zelfs de LME49720 en consorten doet er voor onder......... Zou je nog iets willen veranderen in de AH, dan zou het wellicht de voeding zijn. Zeer goede locale ontkoppeling, ground layout en eventueel shuntregelaars. De AD797 kan wilde dingen doen als je dat niet goed aanpakt (maar dat heeft Roger ook al gemeld). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 september 2008 Report Share Posted 30 september 2008 Ik zou niet weten door wat je de AD797 zou moeten vervangen. Zelfs de LME49720 en consorten doet er voor onder......... Zou je nog iets willen veranderen in de AH, dan zou het wellicht de voeding zijn. Zeer goede locale ontkoppeling, ground layout en eventueel shuntregelaars. De AD797 kan wilde dingen doen als je dat niet goed aanpakt (maar dat heeft Roger ook al gemeld). Ik heb in ieder geval de voeding nu via een supra kabel met wattgate stekker op een supra stekkerblok dat rechtstreeks naar de meterkast gaat. Als ik lp luister dan staat hij ook helemaal alleen op die groep (met de motor trouwens maar zonder digitale aparaten). Wellicht dat het zo dus al vrij ideaal is Uhm......met "voeding" en dergelijke bedoel ik het electronische circuit zelf, bij de opamps op de print. Dus niet wat je er uitwendig allemaal op- en bij klust. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 oktober 2008 Report Share Posted 1 oktober 2008 Uhm......met "voeding" en dergelijke bedoel ik het electronische circuit zelf, bij de opamps op de print.Dus niet wat je er uitwendig allemaal op- en bij klust. Dat had ik idd ook nog kunnen doen, maar ik moest me aan een "budget" houden. OK, ik had nog een paar buffercaps op de opamps kunnen zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 oktober 2008 Report Share Posted 2 oktober 2008 Ik heb nog een vraagje en dat is in hoe verre het geluid van mijn platenspeler er op achteruit zal gaan als ik de combinatie Benz Ace element met RB250 arm zou maken in plaats van de huidige combinatie van Benz Ace met B5 arm? Zou de rust afnemen? Ik sprak namelijk iemand die zei dat de RB250 niet zo veel slechter zou zijn dan de B5. Bij draaitafels helpen alle kleine beetjes ... de sprongen in armen zijn klein, zeker vegeleken met het prijsverschil. is nu 1maal zo ... Wat is niet zo veel slechter? relatief allemaal eens luisteren en aan Henk of Sodejuu vragen Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 2 oktober 2008 Report Share Posted 2 oktober 2008 Ik heb nog een vraagje en dat is in hoe verre het geluid van mijn platenspeler er op achteruit zal gaan als ik de combinatie Benz Ace element met RB250 arm zou maken in plaats van de huidige combinatie van Benz Ace met B5 arm? Zou de rust afnemen? Ik sprak namelijk iemand die zei dat de RB250 niet zo veel slechter zou zijn dan de B5. Het is niet zo heel erg moeilijk een antwoord op deze vraag te krijgen, gewoon ombouwen en een poosje luisteren, zulk een vraag hier neer leggen levert vooral verwarring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 oktober 2008 Report Share Posted 2 oktober 2008 Ik heb nog een vraagje en dat is in hoe verre het geluid van mijn platenspeler er op achteruit zal gaan als ik de combinatie Benz Ace element met RB250 arm zou maken in plaats van de huidige combinatie van Benz Ace met B5 arm? Zou de rust afnemen? Ik sprak namelijk iemand die zei dat de RB250 niet zo veel slechter zou zijn dan de B5. Welke bedrading wil je erin stoppen? Die stukjes draad kunnen nl wel eens kostbaar zijn. Bovendien loont het niet echt de moeite om een RB200 van beter touw te voorzien. Daar is de arm te min voor. Volgens mij win je meer met een beter element (en dan niet van Grado Green naar Grado "gold"). Denk eens aan een Goldring Eroica LX (of HX als je geen MC kunt hebben). Of als het levendigger moet. een Benz Micro Gold (ook hier de Silver als je geen MC low kwijt kunt). Wil je goedkoper, denk dan eens aan een Denon DL160 of een DL103. Beiden zijn mooier dan de Grado's id die klasse. BTW, eraan solderen is m.i. niet de beste oplossing. Ik denk ook niet dat het aan de arm ligt. OK, ik ben ook geen echte liefhebber van de RB250 (of een TR2.6), maar voor het geld is het een prima arm. Je kunt er geen betere voor vinden.Ik heb eerder het vermoeden dat het aan de Grado ligt. Die is op zich ook niet verkeerd, maar die klinkt nou eenmaal erg rustig. Een DL110 laat al meer detail horen en die vind ik ook al enigszins dof. Dan nog liever een DL160. Dan begint het al te leven. Vandaar ook mijn eerdere opmerking om er toch eens een ander element onder te hangen. Dat zal absoluut meer brengen dan een andere arm of andere bedrading. Ik ken ook je phonotrap (hoe verrassend ) Die is idd ook wat braaf, maar meer pit kon ik er niet in krijgen, of ik moest het hele concept overhoop halen en dat was toen niet de bedoeling. Ik kan alleen maar de tip geven dat je zelf rustig en geduldig te werk moet gaan. Je zuur verdiende geld kun je maar 1 keer uitgeven. Spaar liever wat langer voor een goede upgrade, ipv nu asap iets anders aan te schaffen voor een beperkt budget. Vergeet niet dat je draaitafel zeker meer verdiend. Vergeet voorlopig die andere arm. De RB250 is goed genoeg. De prioriteit ligt voorlopig bij het element en daarna de phonotrap Die plaatsing is meer iets van een goed element en een goeie phonotrap. Geloof me nou maar, laat die arm zitten tot het laatst. Ik meen dat ik al een paar keer had verteld dat een element meer zal doen dan een andere arm of armbedrading Waarschijnlijk dat het met de RB250 iets braver gaat klinken, maar dat is marginaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 2 oktober 2008 Report Share Posted 2 oktober 2008 Soms wil iemand wat anders omdat-ie wat anders wil. Daar is met geen argument tussen te komen......... En nee, ik zou de RB250 ook laten liggen (hier op zolder ligt nog een RB300 die ik ook al niet prettig vind). Als je een betaalbare goede arm wilt hebben die redelijk universeel te gebruiken is, kijk dan eens naar de Audioquest PT-9. En Sodejuu: ik wist wel dat je met die AH aan een budget zat, ik ken dat "probleem". Link to comment Share on other sites More sharing options...
OpaHenk Posted 2 oktober 2008 Report Share Posted 2 oktober 2008 Beste, Een RB 250 is een laid back klinkende arm, zeer zeker voor de prijs helemaal niet verkeerd, niet te vergelijken met een B 5 arm wat een fris klinkende arm is, ook ruimtelijker maar niet scherp. Dus gewoon niet vergelijkbaar, ook niet de prijs. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 oktober 2008 Report Share Posted 2 oktober 2008 Ik vind de reactie van Sodejuu heel nuttig (arm is minder belangrijk dan element) en begin nu ook na wat meer lezen beter te begrijpen wat ik het beste kan doen. Wat b.v. zou kunnen is om de RB250 nieuw te bedraden (laten). En er het goede mc element bij te zoeken omdat de phono trap blijkbaar een goed element prima aan kan. Al met al begin meen ik ook te lezen dat eigenlijk het element ook belangrijker is dan het loopwerk in de zin dat een goede Thorens td250 met een goed mc element (Dynavector) en een goede arm (SME 3009 serie3) gelijkwaardig zal zijn aan mijn huidige blue-note met een rb250 en Benz Ace? Als dit laatste zo is dan twijfel ik erover een heel andere weg te gaan met een aanbieding die ik momenteel heb gekregen van een zeer betrouwbaar forumlid. Ivm loopwerk zijn er verschillende meningen te vinden op HEAR Zoals jij nu het vergelijk maakt tussen de Thorens en de Bluenote, tja dan vergelijk je niet enkel het loopwerk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts