Jump to content

Bedrading RB200

blackbird314
 Share

Recommended Posts

De reacties die ik ook nu weer op dit forum krijg zitten me nog steeds dwars.

Ik ga naar een winkel en krijg niet de aandacht die ik nodig heb om verder te kunnen. Op dat moment lukt dat even niet en dat kan gebeuren of iets anders, niet erg.

Ik heb die aandacht nodig dus ik bel en probeer het alsnog te krijgen maar wordt volkomen genegeerd, niet terug gebeld.

Ik schrijf mijn frustratie van me af ook in de hoop nu wel aandacht te krijgen en dat lukt en plotseling blijkt er van alles mogelijk dus ik denk missie is niet zo netjes maar wel geslaagd :D Overigens concludeer ik volkomen terecht dat de persoon die me geen aandacht wenst te geven me blijkbaar niet erg mag en dat is niet erg dus ik wilde al gewoon van alles af om een andere zaak te zoeken waar het beter klikt.

En dan komen de lieden die me wel eens zullen inpeperen dat ik me niet zo dien te gedragen. Sorrie maar dan had je maar de gewone aandacht die een klant nodig heeft moeten geven denk ik dan. Ik moet ergens mijn geld kwijt kunnen, ik moet wat informatie hebben, meer niet.

Ik besef me dat ook dit ongemodereerde forum een electronische slachtbank is waar de grootste hufter de bijl zwaait, maar zie dit dan maar als mijn laatste bijdrage en wie weet leren we er nog wat van.

Wanneer deze natrap je laatste posting is, denk ik, dat het voor het forum geen groot verlies is.

:)

Om even terug te komen op een opmerking over de vermeende lerende functie van het forum die eerder in dit topic gemaakt werd, als je zo enkele jaren terug blikt, blijkt er verbazend weinig te zijn geleerd...........

:unsure:

Daarom kijk ik slechts 1 keer per jaar op dit forum :lol:

Wat een deprimerende gewaarwording is dit weer zeg :huh:

Zelf kan ik het gedoe hear wel relativeren omdat ik een aantal forummers ontmoet heb, maar iemand die serieus om advies komt vragen wordt genadeloos in de pan gehakt als hij zich een beetje verkeerd uit :(

Ik ben wel blij dat het weer goed is gekomen met AS, gelukkig kan je daar op rekenen ;)

Overigens ging ik hear ff kijken omdat ik een droeve melding zag op dat andere vriendelijke forum.

Andr

Ik weet niet welk ander forum je bedoeld en heb daar ook niks mee te maken. Een spirtueel forum gaat meestal dieper op zaken in en er zit ook vaak een diepere gedachte achter.

Ik wil enkel zeggen dat je hier niet teveel achter de postings moet zoeken. De meeste (99,999999%) van wat hier gepost wordt als raadgeving is uit eigen ervaringen of geleerd. Er zijn geen dubbele bodems of het staat er dan bij als note dat je erover na kunt denken. Ik kan me voorstellen dat als je veel op spirituele forums zit, je overal spoken en valkuilen meent aan te treffen. Dat geldt echter hoofdzakelijk voor die wereld. De rest van het universum is redelijk straight to the point. Zo ook hier.

Mijn tip is om vooral goed te lezen en niet overal een dubbele bodem achter te zoeken. Die is er hier meestal niet. Dat er hier mensen zijn die recht voor de raap zijn is ook in de wereld buiten het internet het geval. Daar hoef je niet voor te schrikken en je hoeft ook niet gelijk in de verdediging te gaan. Deze mensen doen je nl niks. Paranoide kun je overal worden, maar m.i. niet op een audioforum als dit. Je hoeft ook niet overal vrienden mee te zijn. Samen door een deur kunnen is al meer dan voldoende.

Kunnen we dan nu weer allemaal verder alsof er helemaal niets gebeurd is ? :D

Tuuuuurlijk !!!

Zeg je hebt de MKIII versie mee van Henk, heb je die per toeval al eens vergeleken met je andere phonotrap?

Persoonlijk denk ik ook dat de Ace zeer grote sprongen heeft gemaakt in je beleving en detail weergave ...

De arm zorgt vr de rust en het vloeiende (waarschijnlijk) maar de Ace is top !!

Greetz

Stef

Nou komt ie dan! Hangon........

Allereerst Henk hartelijk dank dat ik deze phono pre mocht lenen om zelf te kunnen horen wat hij doet, dat scheelt me weer vele euro's als ik hem eerst slechts mager had gehoord enthousiast was geweest en dan pas thuis had kunnen beluisteren.

Maar het was wel van diep in de modder omhoog naar de milky sterrenhemel toen ik overschakelde van de blue-note naar de gemodificeerde AH.

Niet dat de blue-note slecht is, het is gewoon niet mijn ding. Hij klinkt heel erg mooi, net zo als de Sonus faber heel erg mooi kunnen klinken, dat is het positieve. In een match met b.v. de SF kwamen stemmen heel erg schoon naar voren. Ideaal voor klassiek als je van zang en koren houdt dus.

Maar toen schakelde ik de AH op de Apogee Stage. Ik hoor Steve Miller nog nazingen 'baby look out of the window. What do you see. A beautifull planet. Peacy and harmonyyyyyiiiii'.

Dat klonk toch zo echt. Miller voor me in de kamer, iedere emotie aanraakbaar, life op een podium. Heel erg echt! Nog meerdere platen geluisterd met steeds ongeveer hetzelfde resultaat. De volume knop ging weer open waar ik hem eerst dicht draaide. De rillingen over mijn rug en bij 'the window' een klein traantje...

Nog even in die AH gekeken, wat zitten er ook een joekels van dynaudio condensatoren in zeg!

Technisch zou ik zeggen de AH zet alles veel beter in de ruimte en dan niet een klein beetje, maar veeeeel beter in de ruimte. Het element klinkt schoon, doodstil als er even geen geluid is en instrumenten bewegen gewoon voor je door de ruimte, staan hoog en levens echt naar de sterrrenhemel te wijzen. De blue-note daar was weinig ruimte, alles lag voor me in de modder te rommelen. Zoiets. De AH is ook echt een funky pre, veel pit scherpe kanten en details :D

Nou komt ie dan! Hangon........

De blue-note daar was weinig ruimte, alles lag voor me in de modder te rommelen. Zoiets. De AH is ook echt een funky pre, veel pit scherpe kanten en details :D

Beste BB,

Wat fijn dat je zo lekker bezig bent om je nieuwe arm/ element uit te testen...

Het zou heel goed kunnen dat de Bluenote in jouw oren minder neigt naar wat je prettig vindt aan geluidsweergave (wat waarschijnlijk ook de reden is dat je de Apogee's boven de SF's prefereert) maar je opmerking in de modder te rommelen en weinig ruimte komt me niet erg bekend voor bij deze trap.Ik ken hem nl. als holografisch, open met een tikje warmte. Zeker niet de MkIII, die wat rustiger overkomt dan de MkII, om het maar even makkelijk te zeggen. Het lijkt me eerder logisch dat de trap nieuw uit doos komt en nog wat meer inspeeltijd vergt (let op: dit is mijn mening, ik heb zelf ervaren dat sommige apparaten wel degelijk inspeeltijd vergen, ook als ze langere tijd zonder stroom hebben gestaan... :ph34r: ) Ik weet niet hoe lang je hem mocht lenen maar ik zou hem nog wat langer aan laten staan en dan nog eens serieus luisteren voor je je definitieve keuze maakt. Dit omdat mijn ervaring leert dat een set met veel scherpe kanten in het geluid vaak wat vermoeiend kan klinken, wat natuurlijk bij vinyl en sacd etc naar voren zal komen...

Kiezen kan je dan altijd nog, nietwaar?

Succes met verder luisteren en dank voor je luisterervaring! Benieuwd wat gaat blijven :D

Greetz,

Lestat

Blackiebird,

hier op hear, zitten voor 80 procent van die rare vogels en daar hoor ik ook bij, :D

ik hoop dat je jezelf blijft met schrijven, ik vindt de post van jou zeer goed.

Ook de beleving hoe jij het geluidt om schrijft vind ik ook zeer goed!

Ga zo door,

Mvg,

Rarevogel Wol.

Die condensatoren zijn dus Audyncap, ik had niet heel goed gekeken. Wat zijn het voor soort dat ze zo groot zijn?

Als ik me niet vergis zitten deze condensatoren ook in het scheidingsfilter van de Apogee's. :)

Het zijn idd van die dingen die ook wel in scheidingsfilters toegepast worden. Daar zijn ze oorspronkelijk ook voor bedoeld. Als ik me niet vergis zit er 4

Maar wat ik eigenlijk wilde schrijven is dat alles relatief is en dat mogelijk de AH gewoon super ruimtelijk is maar toen ik het schreef realiseerde ik me dat de cd ook ruimtelijker is. Hoe is dat bij jou in vergelijking met de cd?

Ik vond trouwens de AH ook duidelijk strakkere bass hebben, de BN boomde meer.

De vergelijking met CD is wel duidelijk in het voordeel van de platenspeler, zelfs op sacd gebied wint de analoge set. Welke kabel gebruik je en over welke versterker speel je?

Het laag in de BN kan alleen nog strakker worden met een ringkerntrafo, maar zo te horen moet het apparaat gewoon nog flink inspelen... Even een week of twee aan stroom hangen! (dit zijn erg gevaarlijke uitspraken hear, ik weet het :ph34r::lol: )

Verder leuk dat je enthousiast bent. Gewoon lekker blijven proberen wat het beste past bij jouw oren en smaak...

Greetz,

Lestat

Maar wat ik eigenlijk wilde schrijven is dat alles relatief is en dat mogelijk de AH gewoon super ruimtelijk is maar toen ik het schreef realiseerde ik me dat de cd ook ruimtelijker is. Hoe is dat bij jou in vergelijking met de cd?

Ik vond trouwens de AH ook duidelijk strakkere bass hebben, de BN boomde meer.

De vergelijking met CD is wel duidelijk in het voordeel van de platenspeler, zelfs op sacd gebied wint de analoge set. Welke kabel gebruik je en over welke versterker speel je?

Het laag in de BN kan alleen nog strakker worden met een ringkerntrafo, maar zo te horen moet het apparaat gewoon nog flink inspelen... Even een week of twee aan stroom hangen! (dit zijn erg gevaarlijke uitspraken hear, ik weet het :ph34r::lol: )

Verder leuk dat je enthousiast bent. Gewoon lekker blijven proberen wat het beste past bij jouw oren en smaak...

Greetz,

Lestat

Sluit mij hier bij aan ...

Ik krijg het gevoel dat je nachtjes ijs nogal kort eijn :D

Pas op, wil je niet in de richting van de Bluenote duwen, maar ik ben wel van oordeel dat deze idd nog moet beginnen leven.

Gr

stef

Guest Rev. Fatman
Als jullie de AH Njoe Tjoeb wel iets zegt, dan weten jullie waar die AH vandaan komt :rolleyes:

Door Audio Huis Eindhoven opgepimpte Marantz Cd-speler ? :confused:

Zie nog steeds geen RIAA-versterker. :(

Dat is idd het verschil in "versterking factoren".

Het verbaasd mij ook niet dat jij in jouw combinatie, Apogee Stage en Lavardin, de AH natuurlijker vind klinken dan de BN.

Een Lavardin is wat levenloos, en dat in combinatie met erg neutrale speakers zal dat met de uiterst neutrale BN idd saai klinken. De AH is wat levendiger/warmer van geluid, en dat zou wel eens een heel mooie combinatie kunnen zijn met de rest van jouw spullen.

Mvg. Miracle.